Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
De lipo in de PiccoZ wordt net als in de Xtwin automatisch afgeschakeld als ie te leeg raakt.
Wat een service voor dat geld :wink:

Heeft iemand al kunnen testen hoe crash bestendig de heli's zijn ?
Wat voor "rare" fratsen hebben jullie al uit kunnen halen , en zijn jullie al ergens tegen aan "geknalt" zonder dat er schade was?

uueeehmmm ...

Het pleit niet echt voor stuurmanskunst maar inderdaad ja, ik moet Tadango volmondig bijtreden ... :lol:

echt stuurmanskunst heb je niet veel aan ;) het is wel te besturen maar in kleine mate. Toch blijft het de leukste heli voor in de kamer :)

Veel preciezer dan een X-Twin stuurt het niet, maar dan gewoon langzamer in een kleiner oppervlak.
Wil je echt full control in de huiskamer, ga dan voor een Esky Lama of Graupner 47G.
Kost wel drie, vier maal zoveel, dus geen eerlijk vergelijk, de PicooZ is gewoon een leuk minuscuul helietje voor erbij!

@Aaalie: Heb gisteren die mooie Airwolf mod op RC Groups en dit duits forum gepost:
http://forum.xufo.net/bb/viewtopic.php?p=27137#27137

Onze oosterburen zijn aardig onder de indruk ;)

Ik ook. :P In roosendaal hadden ze de vorige 2 X-twin soorten ook al niet, dus die piccoz geef ik weinig kans.

Net even gespeeld met de piccoz van een vliegvriend :D

Pitch werkt feiloos en verder is het behelpen met de staartrotor.
Helietje is erg stabiel, vergelijkbaar met de Esky Lama 2.

Met de staart kun je enigzins de richting bepalen waar hij heengaat, door met de pitch te spelen kun je ook de voorwaartse snelheid beinvloeden.

Na een beetje oefenen kun je makkelijk 5 minuten rondscharrelen in de woonkamer ! Hij is dus veel beter bestuurbaar dan de sky-watcher .

BadBert en Freakazoid, als jullie nu een paar posting terug hadden gelezen waren er zaterdag om 17.45 nog 1 kleine (de andere heb ik) en 2 grote xcopters en misschien wel 20 xtwin dubbeldekkertjes en 2 grote slagschepen van Xtwin (silverlit)

Ik zou zeggen hopperdepop naar Etten Leur....... ;-)

Staartpropje is erg belangrijk.
Opeens wou ding alleen nog maar rondtollen, bleek 1 bladhelft vd staartprop krom te staan.

Kwetsbare punt is dus dat staartpropje.
Verder is ie aardig Niek bestendig :D

Hey

Weet iemand waar ik dit ding kan kopen / bestellen? In veel winkels zijn ze uitverkocht!

effe uitzoeken wanneer de intertoys bij jou in nde buurt beleverd wordt. Bij de meesten is dat 2 maal per week en de standaard bestelling van elke zaak is 3 stuks. Of je moet aan ze vragen om eentje extra voor je te bestellen en weg te leggen, de meesten doen dat wel.

Zit ondertussen al aan vlucht 15 :hammer: ... ik ben helemaal verslaafd aan dit gekke ding ...eindelijk het perfecte vlieggeval voor in mijn werkkamer ( 3 op 3 ) ... beetje werken - oh hey leuk, hij is weer vol - 6 minuutjes vliegen ( en crashen :lol: ) - 15 minuutjes werken ( charging ) - oh hey leuk enz enz enz ... :D

Gp2100's lijken een onuitputtelijke bron van stroom voor die heli ... :P

Met nog een woordje van dank aan Pjotrrr voor de vroege amazon-link ...

Pjotrrr zei:
@Aaalie: Heb gisteren die mooie Airwolf mod op RC Groups en dit duits forum gepost:
http://forum.xufo.net/bb/viewtopic.php?p=27137#27137

Onze oosterburen zijn aardig onder de indruk ;)

Thanx, en idd er wordt leuk op gereageerd :D .

Overigens met een 145 milli's lipo vliegt hij alleen vol gas, en kan de staart hem slecht bijhouden. Inmiddels heb ik de staart lichter gemaakt door de carbon holle staartboom te verwijderen, de gehele aandrijving (en dus de hoofdas) iets naar achteren in het rompje te plaatsen. Hij vliegt nu geweldig, reageert heel goed en vlot op de staart, je kan nu achtjes vliegen binnen 2 meter. Hij draait de bochten even krap (heb ik nog niet eerder gehad), maar de linkerbocht vliegt hij veel langzamer (een beetje waggelend zeg maar). De rechterbocht vliegt ie héél stoer, de hele airwolf hangt dan helemaal schuin, net of je met rol stuurt a.h.w.
Bij de laatste laadpoging duwde ik de print het rompje in. Het idee was om de print (laadstopkontaktje) vast te lijmen, hierbij heb ik (stom stom) de schakelaar mee vast gelijmd :hammer: . Dus voorzichtig met dunne CA bij het stekkertje/stopkontaktje.

Groetjes van Aldert

Mooi te lezen dat het zo mooi kan vliegen zeg... en voor die paar centen.

Ik ga van de week toch maar eens ff informeren in Etten denk ik :o

Owja, wanneer kunnen we de airwolf rompjes bestellen :P Met aanwijzingen voor de mods voor beste vlucht?? :P:P:P :lol:

Hi Aaalie,

Leuk om te horen dat de Airwolf zo mooi vliegt, hoop dat je binnenkort eens een video kan schieten!

Peter

Pjotrrr zei:
Hi Aaalie,

Leuk om te horen dat de Airwolf zo mooi vliegt, hoop dat je binnenkort eens een video kan schieten!

Peter

Filmpje schieten kan altijd, maar 0,0 ervaring met verwerken (muziekje, titelblad e.d. wat inmiddels toch al een must is) en 0,0 ervaring met hoe een filmpje op het net te krijgen.

Moet me hier toch maar eens in verdiepen.

Groetjes van Aldert

Back