Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Zo ik ben terug geweest naar de intertoys en ze zouden er een uit de vracht van vanmiddag voor me klaar leggen, wel handig dat je nu op de zender het kanaal kan kiezen! alleen wel jammer dat het op de heli nie tkan........

Vanochtend een beetje getracht te vliegen met 't dingetje.
Wat me opviel is dat het vliegen pas na een minuut (als de accuspanning wat inzakt) goed/beter gaat.
Met een frisse acculading kom ik soms zelfs niet los van de grond, alsof het motortje niet op volle toeren wil draaien, kan ook liggen aan het feit dat het dingetje dan als een gek om z'n as draait.
Voorwaartse snelheid is erg laag, dus vanavond maar even wat stickertjes plakken....

Heb het idee dat na elke lading ik iets langer kan vliegen, alsof de accu's er nog even "in" moeten komen. Kan dat met lipo's ?

Al met al wel erg leuk speelgoed !

Lipo's kunnen de eerste paar keer laden inderdaad beter worden.

Een volle accu is inderdaad te veel van het goede, de mensen die op grote hoogte wonen zullen er echter wel blij mee zijn (ijlere lucht).
Het is speelgoed dat wereldwijd verkocht wordt en onder alle omstandigheden moet werken ;)
Kookwekkertje op 15 minuten zetten en dan stoppen met laden...
Vliegt ie meteen lekker en je lipo zal er eerder langer als korter door mee gaan :D

Losse heli's zou mooi zijn, ik reken er echter niet op, blijft speelgoed...

Zoals Niek al opmerkte:
Na een crash zonodig de staartrotorbladen weer even netjes haaks op de as bijbuigen.

De trim een klein beetje op links zetten vergemakkelijkt ook de linkerbochten, tijdens draaien iets gas bij geven houd de heli ook beter op snelheid.
Gas doseren is prettiger nadat het veertje er uit is gehaald.

wat ik wel vreemd vond is dat hij net als een x twin ook POmpt . hij versnelt, gaat omhoog remt af , en versnelt weer.

Dat pompen is net als bij een X-Twin te vermijden door veel rustiger gas te geven...
Ook een of twee van die "plakloodje onder neus" en of het twisten van de staart kan helpen.

Goed blijven uittrimmen voor het meeste vliegplezier :D

als de piccozz zo gaat schudden kan het zijn dat het pennetje van het bovenste setje wiekjes er een stukje uit is geschoten, en dan gaat het modelletje schudden omdat de wiekjes dan een heel groot onbalans geeft, en de staart rotor kan dit niet meer corrigeren en gaat het helitje rondjes draaien, door deze met een tangetje voorzichtig er weer in de drukken moet het opgelost zijn. :wink:

(wij hadden er 3, waarvan er 1 ook dit probleem had)

en voor de piloten die er nog 1 zoeken:

als je googled en intertoys intikt kun je alle vestigingen in je directe omgeving opzoeken, en met wat belletjes kun je ervast nog wel wat vinden, ze hebben ontzettend veel filialen in het hele land :)

Idd zo heb ik dat ook gedaan :P
ik wist zelfs niet dat er in roosendaal 2 intertoys waren :P

Kmoet wel zegge dat het aan/uit schakelaartje wel fragiel is :?
de mijne is al afgebroken :evil:
en goed opladen via de zender doet hij ook maar amper.

hoe lang laden jullie je piccoz normaal op? 10min ofzo?

17 min normaal ... kan ook langer in de lucht hangen dan de vooropgestelde 6 min :P ... wel af en toe landen natuurlijk ...

WOEHOE :D:D

Hier op het dorp (intertoys in een blokker) binnengelopen vanmiddag, en naar het rek met RC speeltjes gestapt. Zag meteen een (oude) X-twin staan, en een gyrotor, en ja hoor :D eronder stond een PiccoZ :D:D

Gelijk opgepakt, en naar de kassa gelopen. Meteen gevraagd wanneer ze er meer krijgen (in bergen op zoom zijn ze niet te krijgen) en vrijdag komt de nieuwe vracht, en ze leggen er meteen voor mij nog 1 appart (voor Freak ;) )

Ze wist me ook te melden dat ze deze dingen maar met kleine hoeveelheden kunnen betsellen, het standaard aantal bij deze winkel was 1 van de piccoz en 1 van de gyrotor.

OK :D thuisgekomen natuurlijk het boeltje uitgepakt, en aan het laden gezet :P

Handig dat er ook een reserve staart propje bij zit :P

Sorry, heb geen super camera...

Het doosje:P
AAAA0043.JPG

Het boeltje uit het doosje:
AAAA0044.JPG

(met op de achtergrond de 2100 mah Nimh cellen, moet ik wel een tijdje mee kunnen doen)

Helitje (toch eens een andere camera kopen...)
AAAA0045.JPG

Zo, aan het laden, straks lekker vliegen :
AAAA0047.JPG

Nou :D ben benieuwd :D:D

Vrijdag evt met zijn 2en vliegen als er voor Freak er ook 1 is ;)

Ik had er een besteld in Pijnacker, ze zouden bellen want vandaag kwam de vracht. Toch maar even gaan kijken en ja hoor ! :D daar stond er een op de plank. Zonder iets te zeggen heb ik hem gekocht dus als er een liefhebber is zou er nog 1 moeten zijn.

Ok, 1e bevindingen met dit super speeltje:

De trim instellen werkt alleen als je wat meer gas geeft, en dus op ongeveer 1 meter hoogte hangt, verder perfect in te stellen! en reageert net als de xtwin, als je die dus gewend bent, kun je je dit ding ook wel aanwennen!!

Man man man, wat een lol weer voor "een paar" centen :P

Mijn favo speeltjes voor de lol: X-twin en PiccoZ!!!

Voor de tweifelaars: ZEKER kopen dit ding :P

ik ga binnen kort ook maar eens langs bij de intertoys 8) .
zo'n witte met een zwart staartje vind ik wel mooi.
zitten er batenrijen bij voor de zender?

groeten philip

Hahaha ! hij vliegt !!! :D ik vlieg hem vanaf de salontafel en kan rondjes draaien om hem daarna weer op de tafel te landen ! Het valt mij op dat hij zo mooi rustig draait, niks geen trillinkjes :lol: met deze crashvrije eerste vlucht heeft hij al heel veel goedgemaakt !

Back