Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Pjotrrr, 3 feb 2006.

  1. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Ja. Ik had verse bij me (dwz opgeladen Nmh accus) en ook daarmee ging de groene led niet aan.
    Bart
     
  2. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Ik weet niet of je het juiste voltage haalt met accu's
    6X1.5V=9V
    6X1.2V=7.2V

    Reden genoeg om niet hoog genoeg te kunnen laden.
    Staat volgens mij ook in de handleiding dat je uitsluitend batterijen kan gebruiken.
    Probeer eens, ik denk dat dat het probleem is.
    Tenzij het eerder met accu's wel goed ging.
     
  3. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Ik laat de mijne ook gewoon met NiMh hoors nog nooit problemen gehad...

    Toch geen slecht contact in het stekkertje ...
    en al eens een voltmetertje tegen de lipo gehouden .... als het voltage te laag is ... weet je meteen het antwoordt ---> een dooie lipo.

    My 2 cents only
     
  4. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Tja ik heb bijna altijd Nmh gebruikt, geen merkbaar verschil. (Kan het zo zijn dat-ie laadt tot er een bepaalde spanning in de lipo zit? Want dan zou het niet uitmaken of je 1,2 of 1,5 V cellen hebt... hooguit in het zendbereik, of het aantal malen dat je kan laden.)

    Ik hoopte dat dat even aangloeien van de groene led iemand op een spoor zou kunnen zetten...
    Zal morgen maar eens een voltmeter gebruiken... waar moet ik eigenlijk meten, op de pennetjes van het laadcontact? Da's de enige plek waar ik bij kan zonder iets te slopen...

    Bart
     
  5. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Zou ik doen ... hoef je idd. niks te slopen. En het is meer dan dicht bij de lipo genoeg.

    Greetz

    P.S. De mijne staan hier ook al een tijdje op de kas toch maar eens wat meer zorg voor gaan dragen. De lipo's zijn het kwetsbaarste van al blijkbaar.
     
  6. elladar

    elladar Guest

    omdat je zegt dat het lampje even aanknipt kan je voor de zekerheid toch maar eens kijken of het stekkertje nog goed zit (is ook een probleem bij de picco-z) gewoon de zender aanzetten en zowat met het stekkertje friemelen. Meestal (zo is het bij mijn picco-z) als je de zender aanzet gaat het groene lampje eventjes aan en uit gaan ookal is de picco nie aangesloten.
     
  7. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Ik had al in een eerdere reactie gezegt dat als je heel voorzichtig wat plastic van het stekkertje afhaalt zodat hij wat dieper in de heli kan, het probleem over is :D
     
  8. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Ja maar ik heb het over een X-twin, niet over een heli... weet niet of dat hetzelfde stekkertje is. In elk geval is er naar mijn idee niet veel wat ik af zou kunnen snijden...

    Mijn prehistorische voltmeter meet niks op de pennetjes waar je het laadsnoertje moet aansluiten. Wat meten jullie daar?

    Overigens, voor zover ik hier in huis kan zien (niet genoeg ruimte om hem te laten vliegen) lijkt hij wel bijgeladen; ik had 'm laten lopen tot hij stopte, en toen aan de lader gehangen. In elk geval hebben de motortjes redelijk veel pep nadat ik 'm heb laten laden (dus zonder dat de groene led brandde).

    Ik heb al zitten kijken hier op het forum maar ik kan vooralsnog geen link vinden naar een leverancier van X-twin lipo's. Weet dus nog niet zeker of ik die nodig heb, maar heeft iemand nog een adres?

    Bart
     
  9. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    ik heb de PicooZ ook binnen! echt een leuk ding


    groeten jeroen
     
  10. kooitje

    kooitje Guest

    .........................................
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2008
  11. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ze zouden er bij moeten zitten, kijk eens hier: http://www.indoorflyer.co.uk/index.asp?function=DISPLAYCAT&catid=43
     
  12. kooitje

    kooitje Guest

    .........................................
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2008
  13. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.859
    Locatie:
    Nijmegen
    Je zal op de pinnetjes van de Xtwin inderdaad geen spanning kunnen meten, in de Xtwin staat hiermee een diode in serie, dus dat lukt niet. Je zou hier wel spanning kunnen meten tijdens het laden, maar dan kun je er niet meer bijkomen :wink:
    Als je de zender openschroeft en dan op het laadkabeltje meet, zal je wel spanning meten. Deze spanning is dan niet de echte Lipospanning, maar inclusief de diodespanning, ik meet 4.97V, aan het einde van het laden, net voordat het laden stopt.
    Trek je hier ongeveer 0.7V af voor de diode, dan kom je uit op een Lipospanning van 4.27V.
     
  14. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
  15. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Dank Bruno en Frank... voor de diverse X-twin info. Moet er weer eens mee aan de slag, uitzoeken of het nou nog werkt of dat er een accu vervangen moet worden. Maar ja het weer hè...
     
  16. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    is deze met hoogteroer??? bijeen van de plaatjes staat elevator met pijltje hoog en laag.

    weet iemand dit
     
  17. jaspertjuh

    jaspertjuh Guest

    Ik heb net zo'n heli'tje gekocht :D
    besturen is nogal lastig...
    iemand tips?

    gr.
    jasper
     
  18. Terry

    Terry Guest

    X-rotor is niet zo goed maar picooz ruult voor eeuwig!
     
  19. Terry

    Terry Guest

    Er bestaat een heli van Nikko van iets rond 99 euro en die is beter dan X-rotor hoor, enige dat niet echt brol is van nikko maar x-twin en picooz is zalig!!!!!

    Groeten,

    Terry
     
  20. Terry

    Terry Guest

    En sorry daar ben ik weer, maar hoeveel betalen jullie voor een picooz en van waar?!

    Thx,

    Terry
     

Deel Deze Pagina