Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Pjotrrr, 3 feb 2006.

  1. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Lijkt me stug dat een heli van Nikko kan vliegen.
    Met oa d Skywatcher hebben ze zich niet echt bewezen....
     
  2. Terry

    Terry Guest

    Leuke site komplett.nl!
     
  3. Terry

    Terry Guest

    nieuwere versie was wel nog goed hoor, ik vond hem zo slecht niet, ssry dan....

    Terry
     
  4. Terry

    Terry Guest

    ik ben natuurlijk nog niet zo ervaren en zeker niet in helis
     
  5. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Haha ik ook niet hoor :D
     
  6. Frankyman

    Frankyman

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Laren
    Ik heb een gyrotor, maar ga hem morgen even ruilen :roll: D'r is wat kapot achteraan zodat de heck rotor zich steeds in de grond probeert te boren :?: maar de keren dat ik er wel mee heb kunnen vliegen was het heel leuk en erg moeilijk maar dan heb ik een leuke uitdaging :wink:
     
  7. Pjoeter

    Pjoeter Guest

    Hoi, medeforumers.
    Na 5 maand van afwezigheid ben ik weer retour :p
    Ook ik heb ( in een opwelling ) een picooZ aangeschaft.
    Moet zeggen, hij vliegt beter dan mijn ex dragonfly..... :wink:
    Mijn eerste toestelletje vloog prima, totdat ik er mee begon te knutselen.
    Ik had ergens gelezen van iemand die had er een fuselage geprepareerd van een 1/72 bouwdoosje.
    Ha, dacht ik, dat kan ik ook.

    Moet zeggen het ging mij aardig goed af, alles paste precies.
    Maar zoals de wet van Bartje luid, gaat alles goed dan gaat er toch iets fout... :roll:
    Na de ombouw woog het toestelletje om en nabij de 15 gram.
    En het vloog ook nog, niet zo prettig als de standaart uitvoering, maar wat wil je ook met 5 gram meer....
    Dit ging goed totdat het "dakje"van de fuselage wat los begon te raken.
    Zoals een echte modelbouwer betaamd, gelijk maar de ca lijm uit de koelkast gepakt en lijmen die hap :D
    Maar er kwam net iets te veel lijm uit mijn flesje, waar door er een grote drup van mijn "dakje"naar binnen liep en precies op....
    ....de microschakelaar viel 8O
    Dit ging dus niet echt volgens plan........
    En natuurlijk vallen dit soort dingen niet onder de garantie :roll:
    Dit was toestel nummer 1

    Na alles opgebiegt te hebben aan moeder de vrouw, mocht ik een ander toestelletje ophalen, na dat ik haar een plechtige belofte moest doen
    ( geen verbouwing meer aan het toestelletje).
    Toestel nr2 was geen land (lucht) mee te bezeilen (vliegen), greeg hem niet getrimt, de staart deed gewoon wat hij wilde.
    Waardoor het een te gemakkelijke "prooi"werd voor mijn 3 katten.....
    Hierna heb ik maar besloten om het toestelletje maar om te ruilen in de winkel ( zonder de reserve staartrotor) :wink:

    Nu heb ik exemplaar nr 3, en ik moet zeggen, deze bevalt prima.
    Trimt heel gemakkelijk uit en vliegt redelijk kaarsrecht en gaat gewoon links en rechts om, mits je met beleid de sticks hanteerd.
    Als nr 3 geen gekke dingen gaat doen dan verwacht ik hier toch redelijk wat speelplezier van.

    Ik wou jullie mijn relaas van dit geinig stukje speelgoed niet ontnemen, het enige wat ik nog wel een beetje "beschamend" vind is het feit
    dat visite wel eens zegt van "goh wat een leuk speeltje heeft jouw zoontje toch" ( mijn jongste is 8 jaar nl.).
    Dan zeg ik, ja leuk he, ze vinden wat uit voor die kleintjes tegenwoordig. :lol: :lol:
     
  8. De GooF

    De GooF

    Lid geworden:
    12 dec 2006
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Emmeloord
    Er is gisteravond een trieste ongeval gebeurd. :(
    Ik wou mijn Picooz in evenwicht brengen met een speldje dat ging goed.
    Maar hij zat tog niet lekker en heb hem eruit gehaald en weer opnieuw ingedaan.
    En toen gebeurde het ik voelde iets weerstand trok gelijk terug maar te laat de lipo is helaas gestorven.

    Nu kan ik helaas niet meer vliegen maar er zijn genoeg andere dingen te doen.
    Zoals derpon modelen vliegend proberen te krijgen met x-twin setup. :)
     
  9. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Spelt..... :hammer:
     
  10. De GooF

    De GooF

    Lid geworden:
    12 dec 2006
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Emmeloord
    Was inderdaad een grote kleine fout. :oops:
     
  11. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Lipo voor de PiccoZ is zeer voordelig te koop bij www.indoorflyer.co.uk

    In de loop van dit jaar komt de X-Twin Jet:

    [​IMG]

    Verwacht wordt ook een PiccoZ met 'IR' kanon en detector, waarmee je na het 'raakschieten' de motor van de 'vijandige' PiccoZ uitschakeld ;)

    Een PiccoZ set samen met walky talky's is ook gepresenteerd op de Spielwarenmesse.
     
  12. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    dat is goed nieuws!!
    die jet en picooz ga ik me direct halen als ze worden verkocht
     
  13. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Die jet ga ik dan zowiezo halen... die piccoz denk ik ook wel, lekker beetje battelen binnen :p
     
  14. jaspertjuh

    jaspertjuh Guest

    Dus mensen: gebruik geen spelden etc, maar plak voorop een soort bumpertje van karton, dat werkt super!
    Voor de mensen die toch liever prikken: pak een punaise, die hebben een korter naaldje ;)
     
  15. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik heb in mijn Xtwin van meet af aan een schroefje gedraaid. Ik had geluk: om te voorkomen dat het schroefje auto's kon beschadigen als ik ertegenaan vloog, heb ik het schroefje opzij van de neus, dwars ingedraaid. Onlangs heb ik de Xtwin opengemaakt (want de lipo moet vervangen worden van ouderdom) en nu kan je zien dat ik die schroef keurig langs de lipo heb gedraaid...
    Bart
     
  16. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Stukje kleefstrip (waarmee je foto's in fotoalbum plakt) wil ook wel eens helpen icm klein moertje
     
  17. unzip

    unzip Guest

    ik heb zopas de x-twin sport en heb al enkele zalige vluchten gemaakt afgelopen 2 dagen. ondanks de batterij een duur heeft van 10min/15min vlieg ik er zeker 15 tot 20min mee, beetje raar hangt dit af van het feit of je volle gas vliegt of niet ?

    anyway ondanks hij best wel goed vliegt heb ik soms een beetje last van het zogenaamde 'pompen'. kan iemand mij eens een foto tonen van een getweakte x-twin, ik wil namelijk het vliegtuigje niet beschadigen...

    alvast bedankt !
     
  18. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Wel het oude model xtwin, maar komt op hetzelfde neer :

    [​IMG]

    Hier zit een punaise in de voorkant geprikt met een klein schroefje er op gelijmt
     
  19. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Foto is de moeite niet. Neem een moertje, of een munt van 1 eurocent (o, die worden al zeldzaam...) of zoiets, en plak het onder de neus. Het komt niet op de miligram aan... gewoon proberen.

    Als je niet volgas vliegt kan je inderdaad veeeel langer vliegen... ik vind het een uitdaging om 'm heel laag te houden (als-ie in een boom komt kan-ie ook beter laag dan hoog zitten!) en op die manier vliegt-ie beduidend langer - ik heb nooit de tijd opgenomen...
    Bart
     
  20. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Als de kans bestaat dat je af en toe een geparkeerde auto ramt, is het een goed idee om dit iets meer naar onderen te maken.
    Bart
     

Deel Deze Pagina