Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
................................................

Laatst bewerkt door een moderator:
kooitje zei:
Oppassen met olie,wd 40 ed...het lost de lijm op waar de motortjes mee vastzitten.
Bij m'n picooz lieten de romphelften los na een spraybeurt wd40 8O

Maarja.. alles is te repareren !
....

"na een spraybeurt WD40"
Daarom wordt ook geadviseerd om het indirect aan te brengen mbv bijvoorbeeld een speld ipv direct over je hele toestel spuiten.

Weet iemand waar je de connectortjes apart kunt vinden voor de X-twin vliegtuigjes?
(dus de fiche die je in het vliegtuigje moet stoppen om het op te laden)

Groeten

Gents,

ik heb al een tijdje naar tevredenheid een picooZ alleen wil hij sinds kort niet meer en vind het nodig om als een GEK rondjes te gaan draaien. Ook wil hij soms de hoofd rotor niet draaien en draait alleen de staart rotor. Met wat aandrukken doet ie het wel weer maar het gaat niet van harte

Wat te doen?

Zit meestal vlakbij het asje, vaak moeilijk te zien.
Klein haarscheurtje beinvloed meestal het vlieggedrag al. (bekent PiccoZ probleem)

vraagje?

kan ik (van een gewoon x-twin) vliegtuig losse motortjes,een afstandbediening en heel de mik mak behalve het vliegtuigje kopen?
zo ja, waar?
ik wil namelijk een vliegtuig maken en heb allen nog iets nodig om het in de lucht te houden.

...........................................

arne veenman zei:
kan ik (van een gewoon x-twin) vliegtuig losse motortjes,een afstandbediening en heel de mik mak behalve het vliegtuigje kopen?
zo ja, waar?
ik wil namelijk een vliegtuig maken en heb allen nog iets nodig om het in de lucht te houden.
Als je alles wil kopen is het inderdaad slimmer om gewoon een nieuwe X-twin te kopen...
Maar als je maar een paar dingen nodig hebt ligt het anders. Ik heb zelf net een nieuwe Lipo gekocht van Coenraad, maar dat was hun laatste... maar de passende FullRiver lipo kan je ook hier kopen: http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=64718 voor 3,90 euro.
Losse onderdelen als motortjes etc. heb ik eerder hier gezien: http://71.31.136.145:9997/index.php maar die schjnen momenteel uit de lucht te zijn... ze rekenden overigens belachelijke verzendkosten, een lipo kostte daar ook iets van 5 euro maar de verzendkosten (vanuit Duitsland) een tientje...

Bart Doets

Ik had iets gelezen van elektrische tandenborstels dat daar soortgelijke motoren ( groot woord voor zoiets kleins) in zitten, dus als je een paar afgeschreven poetsmachines heb liggen....

Pjoeter zei:
Ik had iets gelezen van elektrische tandenborstels dat daar soortgelijke motoren ( groot woord voor zoiets kleins) in zitten, dus als je een paar afgeschreven poetsmachines heb liggen....
Nou vergeet het maar hoor, met de motor van een tandenborstel stort iedere X-twin ter aarde... die zijn minstens 6x zo zwaar als een X-twin motor schat ik. Waarbij ik vermoed dat ze niet genoeg toeren maken.
Trouwens, zo'n heen-en-weer draaiende propeller lijkt me ook niet alles... :D
Bart

In die post (op rcgroups) wordt het motortje bedoeld dat in sommige electrische 'wegwerptandenborstels' zit. Alsook in oralB flosding. Maar je kunt ze beter los bestellen bij micro flight webwinkels, dan kun je ook de juiste weerstand kiezen enzo.

...................................................

Ik kreeg vandaag een foldertje over de post van Conrad. Ze hebben de PicoZ in de reclame voor € 19,95. Ik weet niet of dat nou ook inclusief verzendkosten is... maar toch leuk voor de liefhebbers. Ik dacht over een nieuwe X-twin maar wie weet...
Bart

Back