Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Ik heb hem ook gehaald ! leuk hoor, maar toch wel spannend :lol:
alleen die van mij gaat lang niet zo snel vooruit als die in dat filmpje van silverlit zelf..die van mij gaat maar heeeeeel langzaam vooruit tijdens draaien!
moet ik gewoon die plakkertjes erop plakken? en dan is kees klaar?
en kan die dan nog achteruit ? of is dat teveel gevraagd!

Heb ik het nu goed : elke keer als ik de zender aanzet moet ik de heli opnieuw trimmen ??
Of is het omdat de staartrotor anders reageerd met een net opgeladen batterij ?

Gammapooka zei:
Heb ik het nu goed : elke keer als ik de zender aanzet moet ik de heli opnieuw trimmen ??
Of is het omdat de staartrotor anders reageerd met een net opgeladen batterij ?

Idd, dat idee had ik ook!

Eenmaal getrimt nergens last van, maar wel een beetje lastig word het als je dat elke keer moet doen.
Had liever een potmeterje gehad op die plek.
Misschien een idee voor een nieuwe mod ?
En dan niet de punten pakken van die "digitale" trimknoppen maar gewoon parralel aansluiten op de stuurknuppel?

8rs zei:
alleen die van mij gaat lang niet zo snel vooruit als die in dat filmpje van silverlit zelf

op de site van silverlit kan ik geen filmpjes vinden.
of zit ik op de verkeerde site?

groeten philip

8rs zei:
Ik heb hem ook gehaald ! leuk hoor, maar toch wel spannend :lol:
alleen die van mij gaat lang niet zo snel vooruit als die in dat filmpje van silverlit zelf..die van mij gaat maar heeeeeel langzaam vooruit tijdens draaien!
moet ik gewoon die plakkertjes erop plakken? en dan is kees klaar?
en kan die dan nog achteruit ? of is dat teveel gevraagd!

Stickertjes onder de neus boven elkaar plakken en hij vliegt al een stuk sneller vooruit (anders een mini parkertje er onder in schroeven door het EPP)

Achteruitvliegen is teveel gevraagd ;-) of je moet de stickers on der de staartrotor plakken ;-)

Pas op met spelden en parkertjes, je prikt snel de lipo lek!!!
Voorwaartse vlucht is ook goed te versnellen door de staart met de klok mee te verdraaien.
De staartprop blaast dan ook wat naar beneden, waardoor de heli voorover gaat hangen.
Andere kant opdraaien voor achteruitvliegen :D
Dit staat in de handleiding!

Daar staan heel goede tips in ! het scheelt al enorm als je de heli stabiel op 1 hoogte houd, dus niet teveel met de pitch spelen want dan blijft hij tollen. Er zit immers geen gyro in. Dus eers de hoogte oefenen en dan pas rondjes gaan draaien.

ik wil ook graag een x rotor kopen alleen weet ik niet zo goed welke.
gyrotor lijkt mij wat makelijker met rc laden via stopkontact en er zitten 2 lipo's in. over de piccoz hoef ik eigenlijk niks te zeggen er staat genoeg over :wink: is er hier dus ook iemand die de gyrotor heeft??

vincent 8)

Ik heb een gyrotor, in het begin is het even wennen en nog best lastig, maar nu kan ik er al wel redelijk goed mee rondvliegen...

De GyRotor vliegt even makkelijk maar heeft wel meer ruimte nodig, voor een kleine huiskamer is de PicooZ de betere keuze.

Ik vlieg nu net even wat rondjes in mijn kamer met de gyrotor, het gaat opich wel, maar af en toe knalt hij toch tegen een muur aan doordat er te weinig ruimte is

en als ik er ook af en toe mee buiten wil vliegen is de gyrotor dan beter??

huiskamer is trouwens ongeveer8x5 :wink:

Zow, net ff ook het veertje van de gasknuppel "gesloopt" toch wat prettiger vliegen zo, als je m kan laten staan :)

Ook de GyRotor waait weg bij windkracht 1/2...
De PicooZ is echter infrarood bestuurd, dat levert problemen op bij felle zon.
Buiten vliegen met beide X-Rotors gaat alleen op de zeldzame windstille zomeravond...

Ik en mijn broertje hebben net 2 piccoZ's gekocht :D

Beide een dus, eentje op Kanaal A, ander op C.

Lol man met zn tweeen vliegen. Zeer goede aankoop

Back