Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
heej,

nu zie ik wat leuks op conrad.nl: de gyrotor voor €49,- op dit moment ook nog 10% korting op alles wat je besteld dus issie maar €45 :lol:

twee dingen die me trekken aan deze heli:
- netvoeding
- gyro

de piccoz heeft als voordeel dattie langer vliegt en kleiner is. welke zou ik nemen?

greetz

Voor de GyRotor liever een flinke huiskamer of heel goed sturen....
Mijn voorkeur gaat uit naar de PiccoZ en zes 2000mA of meer oplaadbare NiMH voor in de zender.

Pjotrrr zei:
8rs zei:
denk dat die minimosquito de opvolger wordt van mij piccoZ, maar zover ik weet komt dat ding pas in december in europa op de markt !
wel duurder, maar wel met -voor en - achteruit functie en dan toch zo mini !

En waar baseer je dat op?
Volgens Petter Murren, de ontwerper vanaf eind september in Europa...

Dacht dat ik in een ander topic had gelezen, maar moest wel eind september zijn!! Hoe eerder hoe beter !! toch? :lol:

elladar zei:
pff... hier in Belgie is hij nog altijd niet te verkrijgen. Ik heb al op verscheidene winkels gebeld maar niemand weet waar ik het over heb.

Op dit gebied leven wij in een achterlijk land .... toen de eerste X-twin uitkwam kon ik ook niet wachten en bestelde hem gelijk in Duitsland ... een dag of 10 later lag ie in Nederland in de winkelrekken en pas VIJF WEKEN later kon je ze in Belgïe in de FUN-winkels of bij Bart SMit vinden ...

In Nederland zijn er per x aantal inwoners een MASSA meer Rc-hobbywinkels dan in Vlaanderen ...Om nog maar te zwijgen over de wil ( of juist onwil ) om radiografisch bestuurd speelgoed ( Dé groeimarkt van de laatste 2 jaar ) naar hier te halen ...

Gelukkig is de situatie langszamerhand iets aan het verbeteren ...

wat betreft de keuze picco-gyro : DEFINATELY de PiccoZ ... :D

Ik heb nu ook een PiccoZ
Ik kan hem goed onder controle houden best leuk.

G K zei:
heej,

nu zie ik wat leuks op conrad.nl: de gyrotor voor €49,- op dit moment ook nog 10% korting op alles wat je besteld dus issie maar €45 :lol:

twee dingen die me trekken aan deze heli:
- netvoeding
- gyro

de piccoz heeft als voordeel dattie langer vliegt en kleiner is. welke zou ik nemen?

greetz

haha conrad heeft altijd zulke acties je vergeet alleen de administratie kosten!

Gammapooka zei:
Ik had de mijne ook om moeten ruilen omdat ie maar om zijn as bleef ronddraaien.
Naar Intertoys gebracht en volgende dag had ik weer een nieuwe.
Hij moest eerst "technisch" onderzocht worden wat er aan mankeerde voordat ik een nieuwe kreeg.
(nou wat een onderzoek zeg.)

Een vliegmaat had na 1,5 week de accu stuk, de verkoper keek een beetje zuur maar ruilde hem gewoon om :) die van mij doet het na zo`n 30 vluchtjes nog prima alhoewel hij soms heel snel gaat tollen en neerstort.

ja, dat klopt ik heb ook een heel tijdje moeten wachten op de eerste xtwin! Ik heb gisteren nog op toychamp (st-truiden) gebeld en er was een nieuwe levering binnen maar dan kon ik best vandaag eens terug bellen dus dat ga ik zeker doen. Ik zal laten weten als het positief nieuws is.
Ik heb voorlopig al op FUN, bartsmith, multiland en vavantas gebeld maar nergens hadden ze de piccoz.

Zo, net contact gehad met de bedrijfsleider van de intertoys die ik ken, hij heeft even op gezocht wat er behoor te gebeuren als een klant met een deffecte piccoz terug komt, en dat is als volgt:

-Winkeleigenaar hoort het product te controleren op volledigheid en of de verpakking in orde is

-winkeleigenaar controleert de bon

-winkeleigenaar kan nu 2 dingen doen: OF hij geeft je meteen een nieuwe mee, OF hij stuurt het ding meteen op naar de hoofdleverancier, en krijgt voor deze defecte de volgende leverdag meteen een nieuwe.

Er hoeft dus NIETS onderzocht te worden of wat dan ook.

Dit is zo omdat de winkeleigenaar op dit product "recht van retour" heeft, dat wil voor een winkel zeggen, dat zodra een klant met een defect terug komt, dit product zonder pardon terug gestuurd kanworden naar de hoofdleverancier, welke dit product direct vergoed aan de winkel, zonder vragen of wat dan ook.

Ook hoort de winkel waar ik geweest ben de 1e 30 dagen niet moeilijk te doen, deze dagen heb je OMRUIL garantie, ook hier geldt: binnenkomen, afgeven, controleren op volledigheid, en duidelijke beschadiginen, en METEEN omruilen!!

Ik ga dus vanmiddag eens even langs...

Jazeker! Hoe het zit bij garantie weet ik niet precies, dan hoef je hem geloof ik niet meer te hebben, maar dan kan het wel wat langer duren, maar ik zou hem toch maar bewaren.

Als je hem meteen om wilt ruilen (binnen die 30 dagen), moet je idd de verpakking bewaren, en niet slopen!

Rhelie zei:
die van mij doet het na zo`n 30 vluchtjes nog prima alhoewel hij soms heel snel gaat tollen en neerstort.
Als ik de gas stick op een bepaalde stand zette, viel de motor uit.
Hij deed het altijd niet iets onder volgas. Dus je bent aan het vliegen, je geeft iets meer gas en hij valt uit de lucht.
Ik heb de zender open gemaakt en want aan de kontacten zitten buigen. Ook gelijkt het veertje eruit gehaald. En nu is het over.

Zo, kom net van de intertoys af, heb ze verteld dat ik de regels weet, en wat die zijn, en kreeg ineens gelijk een nieuwe mee :P:P

Heb nu een zwarte (had eerst een gele)

Mooi man dat ik de doos nog heb bewaart. Nu nog opjacht naar een x-twin eagle. Heeft iemand die al gekocht in de winkel?

als je bent aan het twijfelen tussen gyrotor en piccoz, neem de piccoz
ik heb de gyrotor maar geen piccoz, en ik heb elke keer als ik ga vliegen schrik van "wat gaat er nu weer kapot gaan :( "

soms als ik heb mooi laat hoveren, (in een kamer zonder wind ofzo), draait ie opeens zonderwaarschuwing hrd naar rechts en vlamt tegen de muur

Back