Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Buiten vliegen lukt erg goed hoor. Als er maar geen wind is.
Buiten ben ik wel bang dat hij buiten bereik raakt als hij stijgt.
Als je de zender uitzet bijft hij doorvliegen op de zelfde gasstand.
Dus als je net tijdens het stijgen buiten het bereik verliest :o :!:
Beide staartrotortjes zijn nu gebogen. Met een beetje lijm vliegt het wel weer maar het is niet ideaal. Ik heb nu ook dat hij een beetje heen en weer schommelt. Dus dan gaat hij even naar voren, dan weer naar achter en dan weer naar voren. Iemand een idee hoe dit komt en hoe het te verhelpen is.

freaky-pyro zei:
Buiten ben ik wel bang dat hij buiten bereik raakt als hij stijgt.
Als je de zender uitzet bijft hij doorvliegen op de zelfde gasstand.

Dat doet ie maar 1 a 2 seconden, daarna schakelt de motor vanzelf uit en komt ie met een rotgang naar beneden vallen :wink:

Door het EPP te verwijderen onder de IR sensor kun je het bereik met de helft vergroten.....

Plaats van de IR sensor:

innereien2.jpg

Dat zwarte ding dat met pootjes in een hoek onderaan de print zit.
Dus voetje/vleugeltjes voorzichtig verwijderen en op de juiste plek gaatje maken.

tovenaar zei:
iemand een idee waar je het helicoptertje in belgie kan kopen ?

Zowel op pagina 41 als op pagina 42 heb ik reeds vermeld waar ik mijn PiccoZ in België gehaald heb dus even het topic doornemen Tovenaar.. Ga het geen 3de keer vermelden anders gaat men hier nog denken dat ik aandelen heb van de shop :?

Leuk van Gammapooka om het te proberen !!
leek meer op een likje langs de onderkant :lol:

iemand al meer info over reserve onderdelen, maar dan in nederland?

Heb er gister een gescoord en ik ben echt blij verrast door het vliegen. Hebben de andere helivliegers niet ook dat je de rechterstick soms naar voor probeert te drukken ;)

Pjotrrr zei:
Door het EPP te verwijderen onder de IR sensor kun je het bereik met de helft vergroten.....

Ik heb er vanavond wat proefjes mee gedaan, binnenshuis. Met EPP kom ik 12m, zonder EPP (landingsgestel weggelaten) kom ik 15m. Uiteindelijk heb ik ter plekke van de IR sensor het EPP aan de binnenkant zoveel mogelijk weggesneden, zodat je er aan de buitenkant niets van ziet.
Verder de sensor zover mogelijk naar onderen getrokken, zodat ie zo laag mogelijk onderaan de romp zit. Op die manier is de reikwijdte ook rondom de heli zo ver mogelijk :wink:

Mijn staartrotortje heeft het dan uiteindelijk ook begeven, in de buurt van het asje is een blad gescheurd :cry: Dit blijkt toch wel het zwakke punt van de PiccoZ. Verder is eigenlijk nog niets stuk na 3 weken vliegen met zo'n 2 vluchtjes per dag :wink:

@alexandervdr: Kan Silverlit voor het PiccoZ staartrotortje niet een taaiere soort plastik gaan gebruiken?

Natuurlijk als echte modelbouwer proberen te repareren, lijmen dus:
1) secondenlijm: hecht niet :cry:
2) balsalijm: hecht niet :cry:
3) plastik modellijm: hecht niet :cry:
4) contactlijm: te zwak/hecht slecht :cry:
5) epoxylijm: hecht niet :cry:
6) stabilit express: hoera :D dit hecht wel :D

Stabilit express is een beetje merkwaardig soort 2 komponentenlijm, bestaande uit een pasta en een poeder, moet snel verwerkt worden, 10 minuten heb je ongeveer de tijd na mengen.
Plastik van het rotortje bij de breuk voorzichtig een beetje opgeruwd met een rond sleutelvijltje, een beetje stabilit aangebracht aan de voor en achterkant van het rotortje, ook aan de kant die nog intact was, om onbalans te voorkomen. Na een uurtje uitharden met het vijltje weer een beetje in vorm gebracht. Ik vlieg er nu alweer een paar dagen mee, voorlopig lijkt me dit de beste lijm voor deze plastiksoort :wink:
stab_tail_640.jpg

Nee, dingetje uit elkaar gehaald, en heel veel tijd voor vrijmaken en dan met een scherp mesje alle sec lijm tussen de tandjes wegkrabben :lol:
Hij doet t weer!, maakt wel veel lawaai!

Voor de Belgen : vanmiddag ben ik naar de FUN geweest te Brugge en daar lagen er gewoonweg 12 stuks van de PiccoZ in de rekken.

Nu liggen er nog 11 :)

De prijs is daar wel 39,90.

Grtz,
Dirk

Wartexx zei:
mijn cannopy was losgegaan, heb hem gelijmd en nou zitten de tandwielen ook vast :oops:

Beter daar geen secondenlijm voor gebruiken, UHU POR is meer geschikt, dan kan je het later ook nog eens losmaken, bv. om de tandwielen te smeren :wink:

freaky-pyro zei:
Ik heb nu ook dat hij een beetje heen en weer schommelt. Dus dan gaat hij even naar voren, dan weer naar achter en dan weer naar voren.

fbk zei:

Helpt niet. Ik heb wat geexperimenteerd met tape op een roterblad om hem in evenwicht te houden. Nu vliegt hij weer mooi stabiel. Omdat mijn staartpropjes stuk zijn heb ik er nu een ingekorte prop van de x-twin op.
Ik heb hem ingekort omdat de moter erg snel warm werd. Stuk eraf en hij wordt al een stuk minder warm.

Hela mannekes,

ben al een tijdje ier aan het volgen op het mdb-forum en heb het virus ook te pakken.

Heb zojuist een x-twin omgebouwd naar een catalina en moet zeggen, voor de eerste keer is het wel nog goe gelukt. (vooral symmetrie daar had ik schrik voor)

Heb hem gistere een paar keer laten vliegen en ging redelijk...

hier enkele fotos :
cata1.jpg

cata2.jpg

cata3.jpg

xtwincat.jpg

Ik zou graag als volgend projekt de Diablo 3D in elkaar steke, iemand tips ?

Greetzz

Back