Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Ik ga binnekort de X-Rotor kopen... Is hij ook makelijk te besturen in de wind

Besturen gaat wel, tegen de wind invliegen natuurlijk niet met zo'n licht dingetje ;)
Voor de PiccoZ moet het echt windstil zijn en flink bewolkt vanwege de IR besturing.
Met de GyRotor kan je met een zeldzame windkracht 1-2 nog een beetje buiten vliegen en geen last van de zon, want radiobestuurd.

In Nederland kun je dus bijna nooit buiten vliegen en dan is een PiccoZ in de kleinere huiskamer geschikter (en goedkoper)...

..............................

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wilde vandaag naar buiten gaan, gaat hte opeens donderen en onweren. De vlucht voor vandaag is geannuleerd :P

mischien een domme vraag maar ik heb 2 piccooz
en ik wil er meer ook voor mijn maten
waar kan ik ze overal verkrijgen ?
het is trouwens geweldig leuk speel goed
en zou het ook mogelijk zijn bij grote afname korting te krijgen ?

denny zei:
mischien een domme vraag maar ik heb 2 piccooz
en ik wil er meer ook voor mijn maten
waar kan ik ze overal verkrijgen ?
het is trouwens geweldig leuk speel goed
en zou het ook mogelijk zijn bij grote afname korting te krijgen ?

Vraag maar eens aan Ron van SZmodel.
E-mail:radiocontrol@szmodel.nl

Mijn engels is redelijk goed, maar begrijp ik het nu goed : zie ik op die foto op rcgroups dat je nu 2 gaatjes maken moet ?

Kan uit eigen ervaring zeggen dat de heli van 10 gram
heel behoorljk vliegt ,natuurlijk alleen maar daar naartoe waar de neus naartoe wijst, maar het ding heeft dan ook geen tuimelschijf en kan alleen maar met omhoog en naar beneden en met de staartrotor links en rechts worden gestuurd.
Dit weekend in het Aviodrome op het modelbouwweekend waren er zelfs redelijk veel al reeds jaren vliegende modelpiloten die veel gein met dit model hebben gehad. :D

yeah! Ik heb mijn bovenrotor van mijn piccoZ kapot gevlogen. Echt onbreekbaar issie dus niet :evil:

Kan ik m nog maken met een of ander goedje, of moet ik een nieuwe kopen? Weet iemand waar kan ik die dan kan kopen?

Bij Gyrotor is het nuttig na te kijken of the rotor niet teveel 'speling' heeft rond de horizontale draaias. Als je een tip vastgrijpt ..........

Alexander,

Ik kwam ergens op een Engelse forum iets tegen over het indeuken van de hoofdrotor met een kraspen, ter hoogte van de scharnierpennen.
Is het niet beter om dat verhaal ook op dit forum te plaatsen.
Die Piccos van mij voelt zich door deze behandeling als herboren. Ik heb de speling meer dan 1/3 kunnen verminderen

mvg Marcel :D

Back