Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
en ook ik ben nu een eigenaar van de picooz! :P

p.s: er zijn er in castricum --> winkelcentrum geesterduin nog 3 over

hey'

kheb een klein probleempje,
als de accu heel vol of heel leeg is of raakt gaat de helicopter ( picooz ) naar rechts. de trim staat al op zijn uiterste. weet iemand hoe je dit kunt oplossen?
meschien dat het in nde voorgaande 66 pagina's al is vermeld maar heb niet zo'n zin om dat allemaal door te lezen :( :(.
alvast bedankt

groetjes

jurrien plijter

nee, helemaal niks te zien, met beide propellers het zelfde probleem

jurrienplijter zei:
hey'
meschien dat het in nde voorgaande 66 pagina's al is vermeld maar heb niet zo'n zin om dat allemaal door te lezen :( :(.

jurrien plijter

Moet ik dan al die 66 pagina's gaan doorlezen? Stel toch voor dat je dat zelf doet :wink:

Hallo Allemaal,

Ik heb de hoofdrotor van de Gyrot kapot. Het grote rotorblad zit aan de verticale motoras door te balanceren op twee plastic korte spiesjes. Deze zijn afgeknapt en onmogelijk om weer goed te lijmen.

Aangezien ik het apparaat pas zaterdag gekocht had en dinsdag al stuk heb ik spectron in deventer opgebeld. Gevolg een gratis hoofdrotor!

Maar nu het probleem, het is een complete hoofdrotor met motoras en tandwiel er aan! het plastic bovendeel is dus aan de metalen as geklonken/gelijmd.

Betekent dit dat ik nu de het heli door de midden moet snijden om dit te vervangen?

Zo ja, is dit een beetje te doen en is er misschien een dwarsdoorsnede van? Ik zou niet graag mijn lipo willen beschadigen (dat heb ik zaterdag al gedaan met een net opgeladen 1000 mha 3s lipo die ik liet vallen - wat een lucht en rook, bah).

Any help?

Als de Gyrotor net zo in elkaar zit als de PiccoZ is het een kwestie van voorzichtig scheiden van de beide romphelften. De heli bestaat uit 2 helften die op elkaar zijn gelijmd, gewoon beginnen met een beetje trekken op verschillende plekken. Je merkt wel waar de lijm begint los te laten. Snijden is niet nodig. De lijm is erg kleverig, je kunt daarna gewoon de heli weer in elkaar zetten door de beide helften op elkaar te drukken :wink:

Ik heb vandaag nieuwe lipo's voor de X-twin en PiccoZ binnengekregen. Ga beginnen de lipo van de PiccoZ te vervangen.
Ben benieuwd of ie hiermee weer zo'n 8min. wil vliegen. Ik haal met de originele lipo nu nog maar max. 4min. :cry:
PB240171k.jpg

fbk zei:
Als de Gyrotor net zo in elkaar zit als de PiccoZ is het een kwestie van voorzichtig scheiden van de beide romphelften. De heli bestaat uit 2 helften die op elkaar zijn gelijmd, gewoon beginnen met een beetje trekken op verschillende plekken. Je merkt wel waar de lijm begint los te laten. Snijden is niet nodig. De lijm is erg kleverig, je kunt daarna gewoon de heli weer in elkaar zetten door de beide helften op elkaar te drukken :wink:

Het is gelukt, ik heb met een stanleymesje aan de achterzijde de naar wat verbreed en langzaam verder open getrokken. Wel eel voorzichtig, want een heel klein draadje van de heckrotor zat vastgelijmd aan een van de helften (zeker wat lijmrestjes). Dit voorzichtig losgetrokken met een pincet en toen was het een fluitje van een cent. Onderop de gyrotor zit op de hoofdas (motoras) een plastic nippeltje gelijmd die voorkomt dat de hoofdas er uitschiet. Dit nippeltje een beetje verwarmd met een aansteker en toen kon het er zo uit worden getrokken.

Nippeltje is wel kaduuk, dus nu maar opgelos met een nippeltje gemaakt van krimpkous. Werkt weer prima!

Alle dank gaat verder naar Spectron Deventer die mij zomaar even een nieuwe hoofdrotor voor de gyrotor en een 2tal staartrotortjes hebben toegezonden voor mijn piccoz. Hoewel ik geen bonnetje heb hoeven overleggen viel dit volgens hun gewoon onder de garantie. Koste mij ook geeneens porto!

Topservice! Nu maar zorgen dat alles heel blijft en toch maar wat minder crashen.

Doos weggegooid, kan iemand mij helpen aan t telefoonnummer op de sticker op de doos?

Back