Nieuwe Xray T3?? Nu met foto's!!??

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Vincent K., 11 okt 2009.

  1. Rogier

    Rogier Guest

    Je bedoelt het vervangende blokje die Xray heeft uitgebract voor de suspension arms?
     
  2. PatrickVH

    PatrickVH

    Lid geworden:
    8 nov 2009
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Lierde, Belgium
    inderdaad
     
  3. Rogier

    Rogier Guest

    Ik heb hem gemonteerd en zou het zeker adviseren! Een clubgenoot heeft zijn chassis stuk door de kleine holders die standaard bij de kit zitten/zaten. Ik denk even naar de winkel teruggaan waar je hem gekocht hebt. Ik weet dat Xray een actie heeft dat je hem krijg in een aantal landen. Geen idee of dat in Belgie ook zo is... Zal afhankelijk zijn van je importeur denk ik. Maar nee heb je, ja is een optie.. ;)
     
  4. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Laat ik nou net die clubgenoot zijn die hem op de plank heeft staan vanwege de chassis schade..
    Gelukkig heb ik de 009 nog dus rijden zal ik!

    Maar ik heb het blokje! dus kan alles weer repareren.. :)
     
  5. patrickjo

    patrickjo

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Roosendaal
    die van mij is binnen kort onderweg kan bijna niet meet w8ten om hem te gaan bouwen.

    Gr PatrickJ
     
  6. pukkie

    pukkie

    Lid geworden:
    1 jun 2009
    Berichten:
    218
    Locatie:
    Almelo
    Ik ga ook met een X-ray T3 rijden.
    Ik ga eerst 1 jaar oefenen met de auto en daarna een beetje circuit rijden in overijssel.
    Wat is een snelle en goede motor voor de T3.
    Zijn er nog veel problemen met de T3.
    Zo ja Welke.
     
  7. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    De T3 is ok geen probleem mee. een snelle moten is een LRP x12 4.0 samen met een Tekin ga je laag vliegen.......... Succes maar stop een motor en regelaar in die op de baan waar je gaat rijden populair is.....
     
  8. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Een hoop mensen die er een bouwen maar geen foto's, kom op mensen : pics !! :)
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim

    Wees slim, zoek uit wat ze daar op die club rijden en wordt direct lid, met een beetje op straat rijden leer je niets van en zal alleen schade en overmatige slijtage geven.
     
  10. pukkie

    pukkie

    Lid geworden:
    1 jun 2009
    Berichten:
    218
    Locatie:
    Almelo
    Wat kost een Xray T3 bij de modelbouw zaak.
    Hij moet namelijk wel snel kunnen.

    Bij ons in de buurt rijden ze regelmatig wedstrijden en demos op grote parkeerplaatsen en in oude sporthallen.
    Dan wordt er ook in circuit verband gereden.
    Sturen kan ik wel.
    Heb in het verleden ook en marder gehad.
    Die liep ook rond de 80.

    Met die LRP motor.
    Hoe hard gaat de auto dan ongeveer.
     
  11. Rogier

    Rogier Guest

    [mod]Ik denk dat het goed is dat je gewoon eens naar een modelbouwzaak gaat. Je vragen kunnen we niet beantwoorden en als we het wel kunnen kan je 99% ook wel met Google vinden....... [/mod]
     
  12. pukkie

    pukkie

    Lid geworden:
    1 jun 2009
    Berichten:
    218
    Locatie:
    Almelo
    Heeft iemand een idee wat zon motor gaat kosten met zon regelaar erbij.
    Iemand een inschatting van de snelheid.
     
  13. Rogier

    Rogier Guest

    Ik heb geen flauw benul, maar Google vind in 0.02 seconden je gewenste antwoord. Een beetje zelfonderzoek is een goede eigenschap voor een modelbouwer....... :(
     
  14. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Regelaar 200 euro motor 100 euro..... en 100 km/p
     
  15. EZ man

    EZ man Guest

    En voorbij de eerste bocht kapot want sturen kan hij wel, een beginner een 4.0 aanraden foei foei, terwijl heel Nederland in competitie met een 13.5 rondrijd.

    @ pukkie, koop jezelf een 17.5 of een 21.5 en ga eens op een circuit rijden (het verschil tussen een parking of een circuit van 3m breed is enorm) en kijk hoever je daar mee komt.

    MJ
     
  16. PatrickVH

    PatrickVH

    Lid geworden:
    8 nov 2009
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Lierde, Belgium
    @ pukkie

    Het is niet mijn gewoonte om op draadjes te reageren maar deze keer dan toch omdat ik je van een grote ontgoocheling wil onthouden.

    Ik heb voor de fun tot op heden een drietal keer op circuit gereden met een XRAY T3 uitgerust met een Nosram Evolution Modified 5.0 T brushless motor (tweelingsbroertje van de lrp x12).
    Na een paar rondjes plaats ik opnieuw mijn standaard LRP x12 10.5 T motor omdat ik met de 5.0 T nooit ofte nooit full speed kan gaan en telkens opnieuw één of ander onderdeel stuk rij. Het is niet de eerste keer dat mijn wagen na het raken van de curves een vijftal meter door de lucht gaat...

    Als je spaarpotje goed gevuld is om na elke rit dure onderdelen te vervangen kan je bij je vrienden uitpakken met een XRAY T3 uitgerust met LRP x12 4.0 T die mooi meer dan 100 km/u haalt.

    Zoniet zou ik toch aanraden om de raad te volgen die mensen met ervaring je tot vervelens toe geven: start met een instapmodel (Tamiya ta05 of iets dergelijks) met standaard motor (Speedpassion of LRP 10.5 T) zodat je wekelijks van je hobby kunt genieten en niet telkens opnieuw een aantal weken moet sparen om dure onderdelen te vervangen voordat je nog eens kan rijden.
     
  17. TamiyaTRF

    TamiyaTRF

    Lid geworden:
    10 aug 2010
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Gouda
    neem een gm pro 4.5 of 5.5 en een gm genius 90 of 120 en je vliegt ;)
    wel veel reserveonderdelen nodig voor slijtage en crashes
    wel moeilijk af te stellen maar in vergelijking met lrp wel goedkoper - IN duitsland dan he

    gl

    G
     

Deel Deze Pagina