Nieuwtjes

past die ook op de fk-05? mss /toevallig, met een beetje passen en meten?

Hij past zeker niet op een FK05, omdat de bulkheads bij de T2 dichter op elkaar staan.

Ik zie zowiezo ook het voordeel van die Middle one-way niet, alleen datie zwaarder is dan de standaard pully.

Vassago zei:
stevenkoiter zei:
Ik zie zowiezo ook het voordeel van die Middle one-way niet, alleen datie zwaarder is dan de standaard pully.

Waarschijnlijk voor gebruik met een diff voorop, het nut ontgaat me nog steeds :)
Het gewicht ben ik ook benieuwd naar. Ik heb mijn bange vernmoedens. Het voordeel in theorie moet zijn dat er nog meer rol in de auto komt door het niet meer aandrijven van de voorriem en als positief bijeffect meer stuur. Ik zal kijken of ik binnenkort er eentje kan testen en vooral ook wegen :wink:

Joep zei:
Vassago zei:
stevenkoiter zei:

Waarschijnlijk voor gebruik met een diff voorop, het nut ontgaat me nog steeds :)
Het gewicht ben ik ook benieuwd naar. Ik heb mijn bange vernmoedens. Het voordeel in theorie moet zijn dat er nog meer rol in de auto komt door het niet meer aandrijven van de voorriem en als positief bijeffect meer stuur. Ik zal kijken of ik binnenkort er eentje kan testen en vooral ook wegen :wink:
Bij de T1 hadden we deze destijds ook toch?
Dit was toen ook om de auto vrijer te laten rollen.

Hier zijn we echter uiteindelijk juist naar een vaste pulley heen gegaan. Vraag me even af waarom dat toen was?

PeterCr zei:
Vraag me even af waarom dat toen was?
Weet ik niet. Weet wal dat die bij de T1 gebaseerd was op wrijving. Maar heb er nooit mee gereden en heb ook niet begrepen waarom ze ervan af gestapt zijn toen....

zo he da`s een mooie trf ehhmm .. cyclone ...ehhmmm trf/cyclone kloon :) ..

mooie mission !!

Ziet er erg appart uit. Hoe de diff's in de bulkheads hangen enzo :)

Ziet er in ieder geval een stuk vernieuwender uit als de Mi2 EC. Zie wel dat ze de zelfde draagarmen gebruiken als de Mi2. Ik ben benieuwd wat deze auto gaat doen :)

Victor zei:
Zoals ik al had gepost is schumacher een Mi3 aan het maken :wink: :

Klik op het plaatje voor meer info/foto's
Vic

Opvallend dat bij alle nieuwe tourwagens het bovendek steeds kleiner word.

Bij deze auto ook opvallend dat het onderdek bij de motor een inham heeft.

hier een nieuwe body

ABC Hobby Nissan Skyline HT2000 GT-R

Een klassieke japanse sportcar body van ABC Hobby

ABC Hobby heeft een nieuwe mal voor polycarbonaat bodies gemaakt van de klassieke Nissan HT-2000 GT-R carosserie, welke aan het begin van de jaren '70 het topmodel van de toenmalige Nissan (Datsun) Skyline serie was. Dit model werd door Nissan ook ingezet bij veel japanse autosport evenementen, waar de auto vele overwinningen behaalde. Deze body is een must voor alle liefhebbers van nostalgische auto's en speciaal voor Nissan fans. De ABC Hobby body is geschikt voor 1:10 electro touringcars en heeft een breedte van 190mm. De body wordt ongespoten, ongeknipt en voorzien van een 'spray-than-peel' beschermlaag geleverd. Bij de levering is een uitgebreid stickervel met vele gedetaileerde decals en verchroomde extra's als spiegels, bumpers en een uitlaatpijp inbegrepen. Of en wanneer de ABC Hobby Nissan Skyline HT2000 GT-R in Europa leverbaar wordt, is nog niet bekend, evenmin als de prijs.

Oscar zei:
Victor zei:
Zoals ik al had gepost is schumacher een Mi3 aan het maken :wink: :

http://www.rctouring.nl/schumacher%20MI3_small.jpg
Klik op het plaatje voor meer info/foto's
Vic

Opvallend dat bij alle nieuwe tourwagens het bovendek steeds kleiner word.

Bij deze auto ook opvallend dat het onderdek bij de motor een inham heeft.

Klik even op het plaatje dan zie je dat onder de motor geen inham zit. Maar je op dat punt de standaard onder de auto ziet.

robitronic avid

AVID Features
• two belt drive train for higher efficiency
• super size belt pulleys for less friction and maximum torque
• lightweight design means less rotating mass for maximum acceleration
• aluminium high-torque-differential for smooth operation
• large diff-balls for long life and smooth operation
• One-Way diff front for more steering and higher corner speed
• steel universal joints with removable blades for maximum power and durability
• super lock system for wheel screws
• central nut attaches spur gear and reduces gear wobble
• central weight-distribution allows for optimum balance
• precicision aluminium front steering knuckles and rear hubs
• extra-large ball bearings for less friction, longer life and reduces slop
• ultra narrow and low chassis layout for lowest center of gravity and predefined flex zones
• clear layout of rc-components
• large air intakes for better motor cooling
• super low carbon fiber upper deck form-fit to the gear plates allows for perfect positioning and avoids tweak when crashing
• lightweight aluminium one-piece gearplates with carbon fiber strenghtening plates are form-fit to the chassis for anti-tweak and perfect positioning when assembling
• aluminium steering arms with ball bearings and adjustable ackermann
• super strong 3mm carbon shock stays are form-fit to the gear plates for anti tweak and perfect positioning when assembling
• battery-fixing-system with tweak-free battery-strap, can also use strapping tape
• aluminium suspension mounts are form-fit to the chassis plate for perfect positioning
• 3 different rollcenter plates allow quick adjustment of kick-up and rollcenter
• 3 different sway bars are included
• large ball ends allow for silky smooth operation of suspension, steering and less play
• teflon coated precision aluminium shock bodies for less wear and friction
• shock cap with bleed-function for easier oil-filling
• easy and quick adjustment of suspension geometry

potloodslijper zei:
Een 6 cels-versie, hadden ze toch kunnen aanpassen naar 5 cellen, nu zal iedereen waarschijnlijk een ombouwkit moeten kopen.

Leer te begrijpen dat niet de hele wereld direct op 5 cellen rijdt. :roll:

potloodslijper zei:
Een 6 cels-versie, hadden ze toch kunnen aanpassen naar 5 cellen, nu zal iedereen waarschijnlijk een ombouwkit moeten kopen.

Sja en waarom een ombouw kit? 5 cellen in een 6 cel layout vind ik persoonlijk wel makkelijk. Het scheelt ten eerste (minimaal) gewicht en ten tweede kan je een beetje spelen met je gewicht.. iets meer naar voren of iets meer naar achteren. Kan invloed hebben op je wegligging...

Back