Nikko Sky watcher, 3 kanaals speelgoed? Nu nog een filmpje!

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Satoer, 8 sep 2004.

  1. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    inderdaat want ik heb dus na de skywatcher ook een micro gekocht (had al wat vlieg ervaring met een raptor)de piccolo v2 die vloog na wat standaard trim werk zo als ook met de skywatcher meteen stabiel.
    maar ik vind wel dat je bij de skywatcher krijgt waar je voor betaald het is een crash heli geen vlieg heli daar is die gewoon te stevig en te zwaar voor gebouwd
     
  2. djorkaef

    djorkaef Guest

    Beweer je dat je piccolo crashbestendiger is?
    Het lijkt wel alsof mijn 'versie 3' veel beter is dan alle voorgaande.
    Had ik deze 2 maand eerder gehad had ik grote kans de endurance contest te winnen.
    Daarnet bleef ie al 20-25 sec in de lucht (record is 30 ofzo) en na veel vliegplezier vloog ie vanop 7 meter hoogte recht naar beneden op zijn snuit, staart voor de 2de keer afgebroken.
    En voor de 2de keerga ik hem weer lijmen en weeral gaat mij dat NIKS kosten.
     
  3. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    een piccolo vergelijken met een skywatcher is als appels met pruimen vergelijken
    want a een piccolo is veel crash bestendiger als je bedenkt dat die ook veel veel veel beter vliegt standaard.
    en na een paar kleine upgrades nog beter
     
  4. djorkaef

    djorkaef Guest

    ahzo jah... kan wel zijn dan :oops: tis maar omdat velen hier zeiden 'de skywatcher is de meest crashbestendige heli die ik ooit gezien heb'

    jullie zullen wel gelijk hebben dat de skywatcher rommel is tov al de rest en dat men beter gespaard had... maar ach ik ben top tevreden (ik ken geen andere heli, onbekend maakt onbemind :wink: )
     
  5. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    ik noem het eerder speelgoed :wink:
     
  6. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    ja het is het meest crash bestendige ding wat je een heli kan noemen omdat het voldoet aan de eisen om een heli genoemd te worden
    nederlands noemt men namelijk een heli een hefschroef vliegtuig.
    en aangezien de skywatcher door middel van een rotor/hefschroef in de lucht bijft is het dus een heli
    wel zeer slecht bestuurbaar
     
  7. Frank_E

    Frank_E Guest

    Ik ben hier nieuw dus als ik rare opmerkingen maak: sorry bij voorbaat.
    Ik ben zo'n su.... geweest om de Skywatcher te kopen. Vond inderdaad de opmerking "speelgoed van het jaar" erg interessant. Had ik met mijn stomme kop maar eerst dit allemaal gelezen. Momenteel ligt mijn skywatcher uit elkaar, de staartmotor is aan gort, heb in totaal ongeveer 6 meter gevlogen en baal een beetje van mijn 89 euri's. Gelukkig heb ik nu meer hoop dat het niet aan mijn vliegkunsten lag :lol: :lol: Dus: sparen en eerst lezen hier voordat ik wat ga kopen. In dit geval is goedkoop idd duurkoop!!!
    O ja: als ik nou eens alle onderdelen eruit haal, zijn deze dan nog wat anders te gebruiken?
     
  8. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Staartrotor kan je gelukkig apart kopen in de http://shop.nikko-rc.com/N_grp_42_41-1.html]Nikko webshop[/url]
    Het blijft gewoon een probleem met die staartrotor, ik heb hier 2 Skywatchers, maar die staartrotors zijn allebei stuk.
    Ze kunnen absoluut niet tegen een stootje :evil:
     
  9. djorkaef

    djorkaef Guest

    haha gisteren was mijn skywatcher-accu perfect opgeladen (met een zelfgemaakt adaptertje) en hij ging naar ongekende hoogtes :p. 12-15 meter hoog ongeveer maar vloog recht naar een rij bomen: gas dicht, valt van 12 meter naar beneden recht op zijn snuit, gevolg; oranje plastic stuk en idd staartmotor stuk. Hij vliegt nogwel maar draait constant rondjes. Nieuwe bestellen kost 21 € :s
     
  10. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Blijft een vreemd geval die staartrotor, motor(tje) brand veels te snel door
     
  11. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Wat gek, zou Nikko die staartmotortjes verslechtert hebben dan? Ik heb dat staartmotortje zonder problemen heel veel vluchtjes vol op 12,6V laten werken. En nog doet die het goed. De standaard Skywatcher accu is maar 8,4V dus zou het daarop prima moeten uit houden.
     
  12. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Weet het niet, ik heb 2 verschillende versies van de Skywatcher.
    Het probleem begint bij dat als de staartrotor maar even een kleine tik heeft gehad dat ie het nog heel even doet, en daarna kapt ie ermee en draait ie alleen nog maar om zijn eigen as heen.
    Als ik het motortje eruit haal, en er apart stroom opzet doet ie ook niks meer, en met doormeten slaat de meter ook niet uit.
     
  13. djorkaef

    djorkaef Guest

    het is gewoon zwakjes gemaakt het ringetje waar de borsteltjes (ookal primitief gemaakt) contact mee maken is afgebroken:

    [​IMG]

    EDIT: sorry het is niet de ring die contact maakt met de borsteltjes maar aan de ring hangen die spoeltjes en daar is één draadje van losgekomen op de plaats waar hij gebroken is.

    EDIT: Ik heb er een klein stukje draad bij tussen gesoldeerd, nu maakt het terug contact. Dichtgemaakt, getest... en ja hoor hij draait weer :)
     
  14. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Borsteltjes maken geen contact met dat ringetje. De borstels maken contact met die metalen plaatjes (de "commutator") op de as.

    Primitief gemaakt of niet, de retepopulaire Hat motor zit precies hetzelfde in elkaar.

    Overigens heeft die ring niets te lijden bij normaal gebruik. Aangezien de staart rotor ook nog eens vertraagt is, dus de motor as niet direct naar buiten op een prop is uitgevoerd, is de kans dat bij een klap de as verplaatst en dat ringetje gebroken wordt heel klein. Dus hoe doe ring heeft kunnen breken is mij een raadsel.
     
  15. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Die #$$%% ring verbind de draden van de spoel met de segmenten van de collector.

    Die %$%^$%^ gws hat motor heeft hetzelfde $%$#%#% printplaat ringetje.

    Dat $%$#^ klereding gaat stuk bij te heet, te veel spanning, en schokken en te hoog toerental.


    Samen met weinig veerdruk borstels, en het zwakke plastic achterkantje waar je het lager zo doorheen drukt bij oppersen prop of tandwieltje,
    (waarna die klere $R%$#% ring OOK weer stuk is) zijn dit de 3 problemen van deze pokke motortjes...

    !!! $%#$% !!!
     
  16. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Rustig..
    Rustig..
    Tel tot 10.. Helpt altijd :wink:
    En nu weer ontopic
     
  17. djorkaef

    djorkaef Guest

    de transistor is vervangen door een andere (conventionele), en de staartmotor is vervangen door een motortje uit een autoradio-cd-speler:

    [​IMG]

    maar die is 12V ipv 9V juist getest, draait niet snel genoeg :(
     
  18. lance03

    lance03

    Lid geworden:
    16 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    purmerend
    hoi
    nou heb ik niet veel verstand van heli's, maar wat ik begrepen heb is dat als de skywatcher 'nick'zou hebben , het best een redelijke en crashbestendige heli is. daarom mijn vraag, is het niet mogelijk om het derde kanaal, wat gebruikt word om ik meen de staartrotor mee af te trimmen, om daar een servo voor nick op aan te sluiten met een extra stickje op de zender voor de besturing. moet je alleen die trimmer voor die staartrotor in de heli zelf bouwen. ik vind die nikko wel een grappig dingdus als dit mogelijk is.......
    hoor ik het graag
    gr. sander
     
  19. Chris777

    Chris777 Guest

    Ik heb het 3de kanaal op een stick uitgevoerd ipv dat suffe wieltje aan de zijkant. Het bleef een waardeloos apparaat. Hij is ook niet crashbestendig genoeg in vergelijking met de crashes die het apparaat maakt. enige oplossing alles eruit (tot batterij aan toe) en van scratch beginnen, good luck.
     
  20. wordmasters

    wordmasters Guest

    jawel ben er ingetrapt :p

    maar wel voor uitverkoop ik kocht hem voor 40 euri.
    en had het filmpje van kdvw al gezien dus wist dat het prut was.
    maar ik hou wel van prutsen dus............

    nu heb ik voorlopig 2 vraagjes :roll:

    1 . zijn er verschillende versie`s verkocht ??
    ik zag een plaatje waarbij onder de staardboom achter de romp een
    zwart doosje hangt ( ik dacht gyro ) maar dat zie ik op de mijne niet.

    2. als je goed kijkt zie je dat hij erg scheef op het onderstel staat en niet omdat het plastic wat slap is maar het is doelbewust zo gemaakt.
    en ik kan daar maar geen reden voor bedenken.

    grt charl
     

Deel Deze Pagina