Nine eagle pro v1

Week of langer niet vliegen is volgens mij funest voor je leerproces :( Daarom heb ik hier besteld en gekocht..

Hier besteld en gekocht????? Heb ik iets gemist?
Bij Hobby King had je niet besteld toch? dan zou je te lang zonder moeten.

Ik heb de lipo's bij Hobby King besteld. De onderdelen gekocht bij de modelbouwshop in Hoofddorp en de borgpennetjes besteld bij een Nederlandse webshop die ze dezelfde dag nog op de post heeft gedaan..

Ik heb de nieuwe onderdelen in huis om de pro weer te maken.
Wat ik mij afvraag is het ringetje onde de swashplate.
Moet deze met het opstaande randje naar beneden of boven gemonteerd worden?
Bij voorbaad mijn dank

Randje naar beneden.. Zie voorbeeld

5597650116_6351b2b453_z.jpg

Dank je wel. Krijg alleen met moeite het borgpennetje uit de flybar.
Eerst kinderen weer naar school en vanmiddag weer door knutselen.
Ondertussen denken aan een andere helicopter en welke het beste is.
Teveel keus

Zo'n plastic punaise gebruiken als je die hebt. Dus met zo'n grote kop erop..

punaise_blauw.png

Laatst bewerkt:
Ik heb de heli weer helemaal in orde en getrimd.
Wat mij wel opvalt is dat het stangetje van de rechter servo meer omhoog staat dan het stangetje van de linker servo.
Met het stangetje van de linker servo heb ik meer uitslag naar beneden en een klein stukje naar boven. Linkerkant heeft evenveel uitslag naar beneden als naar boven.
Ik weet echter niet of dit normaal is?

Ik weet niet hoe ik op dit moment een foto kan plaatsen, daar moet ik nog even naar zoeken.

Als ie weer vliegt als een zonnetje dan klopt het blijkbaar.. Kan het zonder foto lastig beoordelen. Maar als ie niet goed in elkaar zit dan krijg je hem toch niet goed vliegend en al helemaal niet getrimmed. Dus lijkt me dat het op orde is. Krijg je hem dusdanig getrimmed dat hij even stil in de lucht kan blijven hangen?

Als ie weer vliegt als een zonnetje dan klopt het blijkbaar.. Kan het zonder foto lastig beoordelen. Maar als ie niet goed in elkaar zit dan krijg je hem toch niet goed vliegend en al helemaal niet getrimmed. Dus lijkt me dat het op orde is. Krijg je hem dusdanig getrimmed dat hij even stil in de lucht kan blijven hangen?

Dat lukt dan weer wel en soms maakt de heli tijden het hoveren een ruime cirkel naar rechts. Zal nog eens uitzoeken hoe ik een foto kan uploaden.

Nogmaals mijn vriendelijke dank.

Als die cirkel soms is dan is dat denk ik niet de heli maar moet je zelf corrigeren met de sticks.. Indoorvlieger kan denk ik het verlossende woord geven :)

Ik heb de heli weer helemaal in orde en getrimd.
Wat mij wel opvalt is dat het stangetje van de rechter servo meer omhoog staat dan het stangetje van de linker servo.
Met het stangetje van de linker servo heb ik meer uitslag naar beneden en een klein stukje naar boven. Linkerkant heeft evenveel uitslag naar beneden als naar boven.
Ik weet echter niet of dit normaal is?

Ik weet niet hoe ik op dit moment een foto kan plaatsen, daar moet ik nog even naar zoeken.

Als je op de rechter servo meer uitslag naar onderen hebt, zou je sneller vooruit kunnen dan achteruit, wat geen probleem hoeft te zijn.

Als je op de rechter servo meer uitslag naar onderen hebt, zou je sneller vooruit kunnen dan achteruit, wat geen probleem hoeft te zijn.

Hoe krijg ik deze uitslag er dan weer uit?
Volgens de EPA mode dien je de servo's zodanig af te stellen dat je zowel aan de onder en bovenkan een millimeter speling hebt.
Wanneer de heli uitstaat, staat deze servo aardig in het midden. doe ik de heli aan dan corrigeert hij zichzelf naar boven?

Hoe heb jij de stand van de servo als je heli aanstaat?
Moet nog ff uitzoeken hoe ik een foto plaats:(
Waarschijnlijk moet ik nog iets installeren.

Volgens mij als je hem aanzet doet ie 1 servo omhoog om je start te corrigeren. Zodat je niet automatisch links richting de muur schiet. Soort start safe mode is dat..

Foto plaatsen is kwestie van foto op een webplek plaatsen.. Bijvoorbeeld flickr.com en dan in je posting zetten met de IMG tag..

Dit is een foto van de rechterservo als de heli aantstaat, is mijn vraag of de servo niet te hoog staat? excuus voor de slechte foto.. beter kon ik hem niet maken

full

Dit is een foto van de rechter servo als de heli is uitgeschakeld.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is een foto van de rechterservo als de heli aantstaat, is mijn vraag of de servo niet te hoog staat? excuus voor de slechte foto.. beter kon ik hem niet maken

full

Dit is een foto van de rechter servo als de heli is uitgeschakeld.
full

Op je eerste foto lijkt hij wat hoog, maar op de 2e lijkt het wel goed.

De 1e foto was met de heli aan en de 2e stond de heli uit.
Wanneer ik de ontvanger en de lipo uit doe, komt de servo weer naar beneden.

Ik neem aan dat je bedoelt wanneer de zender uitgaat, ik zou het knap vinden als de servo kan bewegen zonder een lipo in de houder... ;)

Je zou de servo met subtrimmen iets meer naar het midden kunnen zetten, en dan de stuurstang wat langer maken, maar je loopt wel het risico het balletje van de swash af te breken. Als hij goed vliegt, en je genoeg uitslag over hebt om toch nog achteruit te kunnen, kun je ook zo laten.

full
Ik neem aan dat je bedoelt wanneer de zender uitgaat, ik zou het knap vinden als de servo kan bewegen zonder een lipo in de houder... ;)

Je zou de servo met subtrimmen iets meer naar het midden kunnen zetten, en dan de stuurstang wat langer maken, maar je loopt wel het risico het balletje van de swash af te breken. Als hij goed vliegt, en je genoeg uitslag over hebt om toch nog achteruit te kunnen, kun je ook zo laten.

Indoorvlieger, bedankt voor je advies.
Ik had gister het balletje van de swash afgebroken en vandaag maar een nieuwe gehaald. Net weer even gevlogen en met subtrimmen bijgesteld.
Dacht te menen dat het weer beter is. nog even een foto in actie genomen. Lijkt alsof die stilstaat maar hoovert toch wel

Back