Ik hoop dat indoorvlieger je daarbij kan helpen. Ik zou het zo 1-2-3 niet weten![]()
Ik ga er nu even niks meer aan doen, totdat ik zeker ben dat ik er iets aan kan doen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoop dat indoorvlieger je daarbij kan helpen. Ik zou het zo 1-2-3 niet weten![]()
Als ik me heeeeeeeel erg concentreer. Er niemand me lastig valt en geen druppel heb gedronken dan krijg ik het wel voor elkaar. Maar moet me wel echt focussen![]()
Hoop dat de lipo's beter worden naarmate je deze vaker gebruikt.
Als ik de lipo net in de heli heb en deze hoovert dan gaat de heli bijna niet achteruit. Wanneer de heli een tijdje vliegt, reageerd deze wel op de achteruit, typisch. Enne, de lipo's gaan te snel leegraken
Ik heb de heli geprobeerd te landen op een filtje. Eerst op de salontafel toen op de grond. Kreeg het niet voor elkaar met de wervelwind van de heli. krijg er de zenuwen van
Nu steeds meer bezig met oefenen met de nose in en dan sturen waar ik de heli heen wil hebben.
Wanneer je de ontvanger in de primary mode hebt staan en je drukt 3 keer op het knopje aan de achterkant, krijg je ook 1 keer een peip te horen.
Is dit ook de submode? Dacht dat de submode alleen werkzaam was in de advanced mode.
Had het net geprobeerd waar mijn kinderen en vrouw bij waren, gaaaaaaaat niet lukken![]()
Precisielanden met zo'n lichte heli is lastig, hij wordt snel door zijn eigen turbulentie beinvloed.
Maar niet onmogelijk, lijkt mij. Heb het vermoeden dat dit jou wel lukt... als ik me niet vergisDie knop op de achterkant is de enige manier om in subtrim te komen. En dat werkt zowel in beginner als advanced stand. Kenmerk van subtrim mode is dat de trimstreepjes op het display niet bewegen als je op de trims drukt. In normale trimstand zie je die streepjes verschuiven als je trimt.
Precisielanden met zo'n lichte heli is lastig, hij wordt snel door zijn eigen turbulentie beinvloed.
Anders met deze beginnen
![]()
Vierkantjes vliegen is ook leuk en minder lastig. Of twee cirkels maken naast elkaar. Opstijgen vanuit 1 cirkel met neus naar voren. Dan neus naar voren houden en zijdelings naar cirkel twee en daar landen.. En dan steeds die neus naar voren houden..
Cirkels zijn het lastigst vind ik zelf. Maar dat heeft met name te maken met de beperkte ruimte in de woonkamer. Ik kan ze wel vliegen en doe het ook maar niet echt snel.. Dan trekt ie te vlot naar buiten en raak ik de papegaaienkooi of een staande lamp. In een lege ruimte zou het makkelijker zijn..
Wat mij opvalt is bij de eerste keer weer vliegen na een rustmoment moet ik eerst weer even wennen en lijkt alles weer even fout te gaan.![]()
Weer even een update over mijn vliegkunsten.
Niet dat ik deze constant bijhou voor elk lipo dat ik leegvlieg maar voor mij is het ook weer leuk om terug te lezen hoe ik ben begonnen en zie ik duidelijk de vorderingen die ik eventueel heb gemaakt.
Vanavond weer gevlogen. Bij de eerste lipo bezig geweest op 1 bepaalde punt van de salontafel te landen, op te stijgen en weer te landen op de grond. Vanaf de grond opstijgen. Begin vanaf de staart en probeer ik een rondje te vliegen met de neus zonder zijwaartse beweging zodat de neus mijn richting weer opkomt en om daarna weer te landen op de salontafel.
Bij mijn 2e lipo........ jahoor....... vastgelopen servo. De EPA mode ken ik nu inmiddels uit mijn hoofd en had ik dit fenomeen weer snel opgelost. Uitgetrimd in de submode en weer oefenen. Aantal crashes tegen de bank, stoel en tafel gemaakt wat mijn gemoedstoestand niet ten goede komt.
.....dusss....... even sjeezen door de huikamer maar dan wel met zijdelingse bewegingen zonder te sturen met de neus. Vertrouwen weer een beetje teruggekregen en kon ik zodoende weer oefenen om een rondje te vliegen, dat meer leek op een vierkant, driehoek... onbekend figuur????
Maakt ook niet veel uit maar wel weer een ervaring rijker.
Wat mij opvalt is bij de eerste keer weer vliegen na een rustmoment moet ik eerst weer even wennen en lijkt alles weer even fout te gaan.![]()
Heb ik ook soms. Dan vlieg ik een lipo helemaal leeg en doe ik allerlei gekke dingen.. Neem ik even rust en dan gaat bij de 2e lipo alles fout.. Is toch kwestie van concentratie denk ik..
Concentratie is alles. Als ik alleen vlieg kan ik meer en durf ik meer maar als de kinderen in woonkamer zijn en vragen aandacht kan ik maar beter stoppen, dan wil het minder lukken.
Dat wennen wordt wel minder. Ik vlieg nu een aantal verschillende heli's, 3 kanaals, 4 kanaals, en 6 kanaals in de sim, afwisselend. In het begin was het flink omschakelen, maar nu gaat dat vrijwel vanzelf.
De 3,4 en 6 kanaals zal wel heel anders vliegen zijn inderdaad. Vlieg je de 6 kanaals op de sim of ook buiten?
Bij bochten met de Solo Pro kan het helpen om een klein beetje aileron (dus slide links/rechts) mee te sturen en niet alleen met de staart.
Klopt heb ik dus ook.. Ik denk dus ook niet dat ik dit weekend veel zal vliegen. Ik ga later vandaag wel even opnieuw simmen. Proberen of ik een Honeybee CP of Belt CP in de lucht kan houden..