Nine eagle pro v1

Ik heb de heli weer werkend kunnen krijgen en net weer even gevlogen.
Tijdens de accuontlading merkte ik wel dat ik sneller achteruit ging dan vooruit maar hij vliegt weer en de servo's lopen niet meer vast.
:D

Het kan zijn dat je rechter servo, die vooruit/achteruit regelt, niet meer in het midden staat met de stick in het midden, en dat je daardoor meer uitslag naar achteren hebt, dan naar voren. Ook dat is wel eruit te trimmen, maar dan zal je waarschijnlijk ook de stuurstang moeten aanpassen qua lengte, anders blijft je heli weer niet mooi stil op zijn plek hangen als je de sticks in het midden laat staan.

Het kan zijn dat je rechter servo, die vooruit/achteruit regelt, niet meer in het midden staat met de stick in het midden, en dat je daardoor meer uitslag naar achteren hebt, dan naar voren. Ook dat is wel eruit te trimmen, maar dan zal je waarschijnlijk ook de stuurstang moeten aanpassen qua lengte, anders blijft je heli weer niet mooi stil op zijn plek hangen als je de sticks in het midden laat staan.

Kan ik dit probleem ook anders oplossen of door andere servo's te plaatsen of dien ik dan een andere heli te kopen?
Ik ben nog niet zo ver gevorderd dat ik de stuurstang kan aanpassen.
Weet enkel hoe ik de campony en het landingsgestel eraf kan halen.

Zo verslavend deze heli dat ik baal om op dit moment niet meer te kunnen vliegen:mad:

Kan ik dit probleem ook anders oplossen of door andere servo's te plaatsen of dien ik dan een andere heli te kopen?
Ik ben nog niet zo ver gevorderd dat ik de stuurstang kan aanpassen.
Weet enkel hoe ik de campony en het landingsgestel eraf kan halen.

Zo verslavend deze heli dat ik baal om op dit moment niet meer te kunnen vliegen:mad:

Wat je kan doen is een losse erbij nemen, dan kun je rustig door vliegen, terwijl je aan de andere sleutelt. Stuurstang aanpassen stelt trouwens niet zoveel voor. Je klikt hem los van de swash, en dan verdraai je het kunststof "oogje" een slag, naar links of naar rechts, afhankelijk van of de stand korter of langer moet. Enige waar je voor moet oppassen is dat je bij het loshalen van de stuurstang niet de kogel afbreekt waar hij op de swash zit geklikt.

Wat je kan doen is een losse erbij nemen, dan kun je rustig door vliegen, terwijl je aan de andere sleutelt. Stuurstang aanpassen stelt trouwens niet zoveel voor. Je klikt hem los van de swash, en dan verdraai je het kunststof "oogje" een slag, naar links of naar rechts, afhankelijk van of de stand korter of langer moet. Enige waar je voor moet oppassen is dat je bij het loshalen van de stuurstang niet de kogel afbreekt waar hij op de swash zit geklikt.

Bedankt, had niet in de gaten dat het zo makkelijk was.
Ik heb het kunstof oogje 2 x een slag naarrechts gegeven, zodat de stuurstang wordt ingekort. Volgens mij heb ik de heli nu mooi afgetrimd en gaat deze net zo snel vooruit als achteruit. Doordat ik meer gewend raak aan deze heli en ook meer aandurf (door de vele craches;)) lijkt het alsof deze heli niet zo snel gaat als in den beginne maar dat zel wel komen door de gewenning van heli vliegen.

Is het trouwens ook zo wanneer de heli in de outdoor modus staat dat de heli sneller gaat vliegen of alleen sneller reageerd?

Bedankt, had niet in de gaten dat het zo makkelijk was.
Ik heb het kunstof oogje 2 x een slag naarrechts gegeven, zodat de stuurstang wordt ingekort. Volgens mij heb ik de heli nu mooi afgetrimd en gaat deze net zo snel vooruit als achteruit. Doordat ik meer gewend raak aan deze heli en ook meer aandurf (door de vele craches;)) lijkt het alsof deze heli niet zo snel gaat als in den beginne maar dat zel wel komen door de gewenning van heli vliegen.

Is het trouwens ook zo wanneer de heli in de outdoor modus staat dat de heli sneller gaat vliegen of alleen sneller reageerd?

Hij gaat inderdaad ook sneller in de outdoor modus, omdat de servo's verder uitslaan. Dus wel even opletten of ze dan niet vastlopen en eventueel middels EPA aanpassen. Hij zal ook wat sneller op het gas moeten reageren, maar dat heb ik van horen zeggen. Ik heb maar weinig op de indoor stand gevlogen, omdat ik al snel naar buiten ben gegaan, en daar meer ervaring op heb gedaan.

Wie weet of de onderdelen die je kan bestellen bij Hobby King allen geschikt voor de Solo Pro v1 of zijn deze onderdelen van de eerdere versies?

Mijn nine eagle pro ligt nu daadwerkelijk in de lappenmand.
Verbinding swashplate (kleine bolletje) is defect.
Bij het uitelkaar halen kwam ik er eveneens achter dat er een scheur in de main shaft zit, vandaar dat het ringetje van de main shaft constant los kwam te zitten.

Zat er al over na te denken om een extra heli aan te schaffen maar als ik deze repareer ben ik wel goedkoper uit. Lijkt mij dat de heli het weer goed doet nadat ik deze gerepareerd heb?

Verder zit ik erg te twijfelen over een Blade mcpx of een blade 450 die echt voor buiten is. Met de mcpx kun je altijd vliegen, zowel binnen als buiten en met de 450 kun je alleen maar buiten en moet je een geschikte plek zoeken om te kunnen vliegen en bij een crash ben je met de 450 meer geld kwijt dan met de mcpx. Ben al druk bezig om deze forum door te spitten maar alles heeft zijn voors en tegens.
Zal weer eens verder lezen.

Zat er al over na te denken om een extra heli aan te schaffen maar als ik deze repareer ben ik wel goedkoper uit. Lijkt mij dat de heli het weer goed doet nadat ik deze gerepareerd heb?

Geen probleem hoor. Dan is ie weer vanouds. Ik had na het vervangen van de mainshaft wel wat TBE maar dat was opgelost met wat WD-40 op de bewegende delen..

Geen probleem hoor. Dan is ie weer vanouds. Ik had na het vervangen van de mainshaft wel wat TBE maar dat was opgelost met wat WD-40 op de bewegende delen..

Ik zat net jouw'n draadje door te spitten en las net dat jij ook problemen had. Maar wat bedoel je dan met TBE en WD-40?
Morgen maar even langs de modelshop en hoop dan weer te vliegen.
Ben de laatste tijd te veel bezig om in de EPA mode alles aan te passen en dan weer trimmen in de submode.
Zo zit ik ook met die Blade mcpx en de tube filmpjes gezien. Wil deze zelf ook wel maar moet wel storingsvrij zijn.

Leuk om te lezen welke vorderingen jij maakt en dat je zoon hier ook me bezig is. Ik heb voor mijn zoon van 6 ook net een heli gekocht. Mini skyro, Hetzelfde als de s107 in dezelfde prijverhouding, alleen iets kleiner.
Hij doet er nu ook alles al mee;)

TBE=Toiletbowl effect. De heli vliegt rondjes met de neus naar voren. Rondjes worden steeds groter.. Dat blijkt te komen omdat de flybar niet vrij kan bewegen. Ik heb WD-40 genomen (zo'n spuitbus olie WD-40 Company NL ) en dit op een penseeltje gespoten en rond de kop van de heli alle bewegende delen ingesmeerd. Daarna vloog ie weer als een zonnetje.

Mijn zoon is 5. Vliegen met de 3 kanaals gaat hem inmiddels goed af zolang hij niet afgeleid wordt ;)

TBE=Toiletbowl effect. De heli vliegt rondjes met de neus naar voren. Rondjes worden steeds groter.. Dat blijkt te komen omdat de flybar niet vrij kan bewegen. Ik heb WD-40 genomen (zo'n spuitbus olie WD-40 Company NL ) en dit op een penseeltje gespoten en rond de kop van de heli alle bewegende delen ingesmeerd. Daarna vloog ie weer als een zonnetje.

Mijn zoon is 5. Vliegen met de 3 kanaals gaat hem inmiddels goed af zolang hij niet afgeleid wordt ;)

Oh, dacht dat het met de heli te maken had. Is mij wel bekend dat WD-40 olie is maar zou kruipolie niet voldoen?

Zoals is te zien in jouw filmpje, zo vlieg ik nog niet.
Ben vanmiddag wel door de woonkamer heengescheurd. Recht vooruit, achteruit en zijwaarts. Alleen de pirouetjes durf ik nog niet zo te nemen.

Kruipolie zal ook werken. Ik had toevallig WD-40 staan... M'n filmpje was alweer weekje geleden.. Ik vlieg nu in advanced mode.. Pirouetjes durfde ik ook eerst niet maar tís kwestie van reflex oefenen zodat als de heli uit de pirouet komt je wel gelijk kan ingrijpen als er wat op de heli afkomt :D Gewoon kwestie van veel doen. Ik vlieg 8-10 lipo's per avond. Dan wen je snel..
Ik wil eigenlijk vlot door naar een CP waarbij vooralsnog de mCPX de eerste keuze is door het kleine formaat. Maar ik hou mezelf nog even in. Zolang ik bij concentratie verlies nog af en toe een stuurfout maak moet de CP nog even wachten denk ik.. ;)

Kruipolie zal ook werken. Ik had toevallig WD-40 staan... M'n filmpje was alweer weekje geleden.. Ik vlieg nu in advanced mode.. Pirouetjes durfde ik ook eerst niet maar tís kwestie van reflex oefenen zodat als de heli uit de pirouet komt je wel gelijk kan ingrijpen als er wat op de heli afkomt :D Gewoon kwestie van veel doen. Ik vlieg 8-10 lipo's per avond. Dan wen je snel..
Ik wil eigenlijk vlot door naar een CP waarbij vooralsnog de mCPX de eerste keuze is door het kleine formaat. Maar ik hou mezelf nog even in. Zolang ik bij concentratie verlies nog af en toe een stuurfout maak moet de CP nog even wachten denk ik.. ;)

Ik had vanmiddag even per ongeluk de advancend mode aan. Wat scheurt dat door de huiskamer en toen..... kennisgemaakt met het plafond:mad:
Ik had gelezen dat jij via de webshop onderdelen had besteld. Was dat goedkoper dan vanuit de modelshop?
Je zit met een vrij goedkope, doch profesionele heli waarbij ik niet tientallen euo's uit wil geven ter reperatie.

Wat betreft de zenders ben ik ook naar op zoek, zodat ik meerdere heli's op één zender kan binden.

Wie weet of de onderdelen die je kan bestellen bij Hobby King allen geschikt voor de Solo Pro v1 of zijn deze onderdelen van de eerdere versies?

Hobby King heeft de onderdelen voor de recente versie, dus de V1 en V2, die alleen in kleur verschillen.

Een losse zender om meerdere heli's aan te binden is in de maak, Nine Eagles komt deze zomer met een 6 kanaals zender met meer instelmogelijkheden, en CP heli's.

Hobby King is inderdaad een goedkope manier alleen dan vlieg je dus 2 weken niet als je pech hebt.. Daarom neem ik er ook een 2e heli bij.. Maar opzich vallen de prijzen in Nederland ook wel mee.. En ik neem aan dat je na wat meer ervaring steeds goedkopere crashes hebt :)

Hobby King heeft de onderdelen voor de recente versie, dus de V1 en V2, die alleen in kleur verschillen.

Een losse zender om meerdere heli's aan te binden is in de maak, Nine Eagles komt deze zomer met een 6 kanaals zender met meer instelmogelijkheden, en CP heli's.

Hier heb ik inderdaad over gelezen, nog ff wachten lijkt mij. Wat betreft Hobby King is het ff wachten of de dag erna willen vliegen

Week of langer niet vliegen is volgens mij funest voor je leerproces :( Daarom heb ik hier besteld en gekocht..

Hobby King is inderdaad een goedkope manier alleen dan vlieg je dus 2 weken niet als je pech hebt.. Daarom neem ik er ook een 2e heli bij.. Maar opzich vallen de prijzen in Nederland ook wel mee.. En ik neem aan dat je na wat meer ervaring steeds goedkopere crashes hebt :)

Bij Hobby King heb ik inderdaad 5 lipo's besteld en die staan in back order.
Dus dat wordt nog even wachten. En als ik dan ook moet wachten op de onderdelen... neh....

Mijn goedkoopste crach was aan het begin met de pro, nml het landings skid. Nu ik wat meer gewend geraakte, overblufte ik mijzelf en kom ik voor deze grap te staan waarbij ik meerder elementen moet vervangen.
Morgen maar horen wat het kost en hopen dat het net als bij jou verging.... dat de heli beter vliegt dan ooit te voren:p

Ik was ongeveer 17 euro kwijt in totaal. Mainshaft, die losse dingetjes en borgpennetjes omdat ik de mijne kwijt was geraakt.. Ik heb ook lipo's in backorder staan. Duurt best lang :(

Ik was ongeveer 17 euro kwijt in totaal. Mainshaft, die losse dingetjes en borgpennetjes omdat ik de mijne kwijt was geraakt.. Ik heb ook lipo's in backorder staan. Duurt best lang :(

Valt mee €17. Ben benieuwd, wil ook gelijk wat extra onderdelen bij kopen.
Wellicht de extra onderdelen ook bij Hobby King. Voornaamste is dat ik morgen weer wil vliegen.

Lipo's duren best lang. Hoop dat deze goed passen. Na advies van indoorvlieger heb ik de Oems 120 besteld.

Back