Nine Eagles Solo Pro

  • Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Heb vandaag mijn 2 nieuwe NE solo pro aangekregen uit China : ze vliegen perfekt. Even wennen aan die enkele schroef, is dat ding vlug zeg! Een hele verandering als je slechts coax gewoon bent. Ik kom stilaan bij de grote jongens. Een kleine opmerking : ze hangen een beetje 'scheef' bij het hooveren, de ene naar links, de andere naar rechts. Niet zo erg, maar het oogt niet zo mooi. Kostprijs : 40 USD/stuk. Niet veel geld, misschien weer namaak? Morgen eens op open terrein gaan uittesten, want zo'n heli is feitelijk niets voor binnenhuis? Nietwaar?
 
De ene helt naar links, van achteren gezien? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ze horen iets naar rechts te hellen, komt door de zijdelingse druk van de staartrotor.
 
De ene helt naar links, van achteren gezien? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ze horen iets naar rechts te hellen, komt door de zijdelingse druk van de staartrotor.

Bedankt indoorvlieger, het is dus normaal dat ze niet perfekt recht hangen. Is dat dan zo met àlle FP helikopters? Ik ga seffens nog eens controleren welke kant ze uithangen, vanachteren gezien.
 
Bedankt indoorvlieger, het is dus normaal dat ze niet perfekt recht hangen. Is dat dan zo met àlle FP helikopters? Ik ga seffens nog eens controleren welke kant ze uithangen, vanachteren gezien.

Sterker nog, alle single rotors hebben dit. Omdat de SP zo licht is hangt hij wat schever dan een heli van een paar kilo. De mSR en GW9958 hebben het niet, omdat ze de rotoras iets hebben gekanteld tov het frame.
 
Ik wilde gisteren nog een solo pro v2 bestellen maar kreeg de vervelende melding dat ik er geen meer kon bestellen van hobbyking. Iets met een nieuwe Europese wet.. Is dit iets nieuws?
 
Servo probleem - EPA ?

Dag helicopterpiloten,

Sinds enkele dagen heb ik, mede door veel te lezen hier op het forum, een Solo Pro V2 gekocht. Beetje mee aan het spelen geweest binnen en redelijk onder controle te houden.

Gisteren, mooi weer, dus ik dacht, naar buiten met dat ding, eens kijken wat ie kan. Helaas bleek dat een teleurstelling. Kwam amper vooruit, en dat ondanks dat er "geen" wind stond.

Dus thuisgekomen een beetje lopen zoeken, en toen kwam ik er al snel achter dat ik op full-rate (hele bolletje op zender zwart) bij lange na niet de volledige uitslag op de servo's haal. Dus met EPA aan de gang...

Nu heb ik het volgende probleem, Aileron werkt perfect, echter de Elevator krijg ik niet ingesteld. Althans, niet blijvend.
Ik ga dus in sub-trim modus, accu eruit en er weer in, en begin met EPA, Elevator servo met T1 op 1 mm van beneden gezet (dus achteruit?) en vervolgens met T2 op 1 mm van boven gezet (vooruit). Nu blijft de servo echter boven staan, schiet niet terug naar het midden. (servo zit niet vast). Ik beeindig EPA en kan dan door de stick naar voren te duwen heel de servo tot 1 mm van beneden krijgen. Echter ik krijg hem niet achteruit. Ik kan dan wel met gewone trim de servo naar het midden krijgen, en vliegen. Maar als ik het sub-trim menu induik dan kan ik doen wat ik wil, maar de servo schiet enkel naar boven, en kan vervolgens met geen druk op de knop terug naar het midden.

De servo voor aileron kreeg ik dus wel goed en kan ik wel subtrimmen e.d.

Verwarrend verhaal wellicht, maar ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Rob
 
Sterker nog, alle single rotors hebben dit. Omdat de SP zo licht is hangt hij wat schever dan een heli van een paar kilo. De mSR en GW9958 hebben het niet, omdat ze de rotoras iets hebben gekanteld tov het frame.

Indoorvlieger, ik heb die GW9958, en inderdaad die as staat scheef, ik dacht dat het een fabrieksfout was. Ik kan ook niet vliegen met dat ding, onmogelijk stil te houden, ik dacht eerst dat die scheve as de oorzaak was. Waaraan kan het dan liggen dat die niet trimbaar is???? Ik heb ook die GW9998 en daar is de flybar kapot. Ik vind ze allebei maar (plastiek) rommel en heb ze dan nog veel te duur betaald ook, 79euro ongeveer. Geef me eens raad hoe ik met die 9958 kan vliegen?
 
Ik wilde gisteren nog een solo pro v2 bestellen maar kreeg de vervelende melding dat ik er geen meer kon bestellen van hobbyking. Iets met een nieuwe Europese wet.. Is dit iets nieuws?

Ik heb nochtans vorige week 2X solo pro aangekregen van Hobbyking. Is er een verschil tussen solo pro en solo pro v2 ? Wat zegt die europese wet?
 
Van hier ook nog even een update!

Vandaag mijn solo pro binnen gekregen. Vliegt erg leuk, alleen heeeel erg wennen aan dat ie niet op zn plek om zn as kan draaien. Maar dat ie dan vanzelf naar voren of naar achter gaat.

Toch een lipotje of 6 leeg kunnen vliegen. Alleen helaas, het zit me niet mee. Een van de verbindingsstukjes van de rotor naar de servo en flybar is door midden gebroken. En deze had ik nog niet extra besteld. Nu dus maar besteld bij hobbyking, en weer wachten. Als het goed is is er al een nieuwe flybar voor mn solo onderweg dus daar kan ik dan eerst weer mee vliegen ;P

Ook nog even een test gedaan om een gestripte keychain camera onder de heli te hangen, hij krijgt m omhoog! Moet m alleen op de boordspanning aansluiten want de accu zal ie wel niet omhoog krijgen. Ga ik nog mee aan het knutselen.
 
Als je meer lift wil, zet er dan een Bravo SX main motor in, die heeft meer kracht. De Bravo SX is 5 gram zwaarder dan de Solo Pro, maar de sterkere motor geeft hem ongeveer net zoveel power in de lucht.
 
Als je meer lift wil, zet er dan een Bravo SX main motor in, die heeft meer kracht. De Bravo SX is 5 gram zwaarder dan de Solo Pro, maar de sterkere motor geeft hem ongeveer net zoveel power in de lucht.

Feitelijk zijn die FP-heli's niet ideaal om binnen te vliegen, te snel. Ik wacht eens op een mooie windstille dag en dan op een groot grasveld hier in de buurt. Nog leuker zou zijn, een grote overdekte sporthal. Die zijn hier ook wel maar ik denk niet dat je daar zomaar gratis mag gaan vliegen. Een open grasweide heeft ook het voordeel dat een crash geen schade aanricht. Wist je dat je een rauw ei heel ver weg kan gooien op een grasveld zonder dat het breekt?
 
Ik heb nochtans vorige week 2X solo pro aangekregen van Hobbyking. Is er een verschil tussen solo pro en solo pro v2 ? Wat zegt die europese wet?
Damn hier ook hetzelfde probleem.Wilde er ook eentje bestellen maar helaas wordt niet meer verzonden naar België.
Mvg Wes.
 
Damn hier ook hetzelfde probleem.Wilde er ook eentje bestellen maar helaas wordt niet meer verzonden naar België.
Mvg Wes.

Niemand hier die weet WELKE nieuwe wet er is gemaakt en waar deze is terug te vinden?

Zou toch bizar zijn als je alles in china kan bestellen maar niet de nine eagles solo pro..!
 
Niemand hier die weet WELKE nieuwe wet er is gemaakt en waar deze is terug te vinden?

Zou toch bizar zijn als je alles in china kan bestellen maar niet de nine eagles solo pro..!

Waar het vandaan komt, geen idee, maar het geldt voor een heleboel landen. Misschien bescherming van de EU markt, of NE heeft van EU dealers te horen gekregen dat ze hun producten alleen willen blijven verkopen als NE de import vanuit Hong Kong beperkt. Lang leve de vrije wereldhandel... :rolleyes:
 
Hallo,
Heb net 2 solo pro's ontvangen.
Heb bij alletwee een probleempje.Maar zal eerst me de 1ste beginnen. De ene heli draait de staart steeds naar links (gezien als je achter de heli staat) Ik moet de rudder tot max naar rechts trimmen en dan nog moet ik zo goed als alles naar rechts tegen sturen met de stick, dan pas kan ik de heli stil houden.Valt hier iets aan te doen?Of is hier iets stuk.
want op die manier kan ik haast niet naar rechts vliegen.
Mvg Wes.
 
Hallo,
Heb net 2 solo pro's ontvangen.
Heb bij alletwee een probleempje.Maar zal eerst me de 1ste beginnen. De ene heli draait de staart steeds naar links (gezien als je achter de heli staat) Ik moet de rudder tot max naar rechts trimmen en dan nog moet ik zo goed als alles naar rechts tegen sturen met de stick, dan pas kan ik de heli stil houden.Valt hier iets aan te doen?Of is hier iets stuk.
want op die manier kan ik haast niet naar rechts vliegen.
Mvg Wes.

Dus de heli draait, van bovenaf gezien, tegen de klok in? Dat betekent dat de staart te weinig doet. Het kan zijn dat de staartrotor slipt op het asje van de staartmotor. Of een haar om het asje gedraaid. Controleer ook of de stekkertjes op de printplaat goed aangedrukt zitten. Is dat allemaal ok, dan kun je eventueel subtrim proberen, dan heb je meer "klikjes" tot je beschikking.
 
Back
Top