Servo probleem - EPA ?
Dag helicopterpiloten,
Sinds enkele dagen heb ik, mede door veel te lezen hier op het forum, een Solo Pro V2 gekocht. Beetje mee aan het spelen geweest binnen en redelijk onder controle te houden.
Gisteren, mooi weer, dus ik dacht, naar buiten met dat ding, eens kijken wat ie kan. Helaas bleek dat een teleurstelling. Kwam amper vooruit, en dat ondanks dat er "geen" wind stond.
Dus thuisgekomen een beetje lopen zoeken, en toen kwam ik er al snel achter dat ik op full-rate (hele bolletje op zender zwart) bij lange na niet de volledige uitslag op de servo's haal. Dus met EPA aan de gang...
Nu heb ik het volgende probleem, Aileron werkt perfect, echter de Elevator krijg ik niet ingesteld. Althans, niet blijvend.
Ik ga dus in sub-trim modus, accu eruit en er weer in, en begin met EPA, Elevator servo met T1 op 1 mm van beneden gezet (dus achteruit?) en vervolgens met T2 op 1 mm van boven gezet (vooruit). Nu blijft de servo echter boven staan, schiet niet terug naar het midden. (servo zit niet vast). Ik beeindig EPA en kan dan door de stick naar voren te duwen heel de servo tot 1 mm van beneden krijgen. Echter ik krijg hem niet achteruit. Ik kan dan wel met gewone trim de servo naar het midden krijgen, en vliegen. Maar als ik het sub-trim menu induik dan kan ik doen wat ik wil, maar de servo schiet enkel naar boven, en kan vervolgens met geen druk op de knop terug naar het midden.
De servo voor aileron kreeg ik dus wel goed en kan ik wel subtrimmen e.d.
Verwarrend verhaal wellicht, maar ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Rob