Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Update: het is gelukt met de afstelling via het EPA menu, eigenlijk gestoord dat die zaken niet in de manual staan. Maar goed ik ben erg blij met dit forum en de mensen die de moeite nemen te antwoorden! Thanks.

Blij dat het gelukt is met je heli. Ik kan trouwens niet alle credit accepteren voor het EPA gebeuren, het was een gebruiker op RC Groups die dit als eerste wist te melden. Het enige wat ik in dit geval heb gedaan is het meer bekend maken. En dat dit dan tot resultaat heeft dat iemand van zijn heli kan genieten zoals het bedoeld is, dan is dat voor mij de beste beloning.

Ik heb trouwens vandaag het nieuwe Xtreme landingsgestel binnen gekregen. Ziet er netjes uit, en inderdaad zo plooibaar als dat ene plaatje, waar iemand het met zijn hand plat probeert te drukken, demonstreert. Ik denk dat dit onderdeel inderdaad zo goed als onbreekbaar is.

Verder een nieuw tandwiel, ik moet nog even informeren wat het doel daarvan is, en andere hoofdrotorbladen. De laatste zijn waarschijnlijk nog samples. Meer informatie volgt wanneer beschikbaar.

Ik heb trouwens vandaag het nieuwe Xtreme landingsgestel binnen gekregen. Ziet er netjes uit, en inderdaad zo plooibaar als dat ene plaatje, waar iemand het met zijn hand plat probeert te drukken, demonstreert. Ik denk dat dit onderdeel inderdaad zo goed als onbreekbaar is.

De mijne is vandaag verzonden. Ben benieuwd hoelang die dan onderweg is..

Mine is up and flying again.
Vandaag de nieuwe reciever binnen gekregen type rx-01.
Van Quartel, wel een tientje duurder dan HK maar dan heb je hem wel gelijk en ik wil graag vliegen.
Met stekkertje, geen correctie meer bij FF in outdour stand wel open servos. Lijkt me dat deze wat gevoeliger zijn voor stof etc. maar dat zullen we wel zien. Even binden en nog een heel klein beetje trimmen en achter elkaar 4 accus 150 Mah leeg gevlogen.
Man ben weer zo blij als een klein kind, nooit gedacht dat dit zo leuk zou zijn:p:p:p:p:p:p
Kreeg nog een leuk compliment van de buur man ( die mij altijd ziet stuntelen )
Zijn woorden " Zo, heb je hem eindelijk getemd "

De mijne is vandaag verzonden. Ben benieuwd hoelang die dan onderweg is..

Ik denk ongeveer een week. Die van mij is opgestuurd voordat hij op de site stond, om te kunnen testen. De connector is een los onderdeel, maar deze zit erg stevig vast aan de skids. Er zit aan de bovenkant van de connector een soort uitsparing, die precies om de bovenkant van de skids valt. Daardoor komt de kracht bij het plaatsen van de lipo's niet alleen op het schroefje te staan, waarmee de connector aan de ski's vastzit. Strak ontwerp dus.

Mine is up and flying again.
Vandaag de nieuwe reciever binnen gekregen type rx-01.
Van Quartel, wel een tientje duurder dan HK maar dan heb je hem wel gelijk en ik wil graag vliegen.
Met stekkertje, geen correctie meer bij FF in outdour stand wel open servos. Lijkt me dat deze wat gevoeliger zijn voor stof etc. maar dat zullen we wel zien. Even binden en nog een heel klein beetje trimmen en achter elkaar 4 accus 150 Mah leeg gevlogen.
Man ben weer zo blij als een klein kind, nooit gedacht dat dit zo leuk zou zijn:p:p:p:p:p:p
Kreeg nog een leuk compliment van de buur man ( die mij altijd ziet stuntelen )
Zijn woorden " Zo, heb je hem eindelijk getemd "

Ah, ik ben blij voor je. Het vliegen zonder die rare mix van de RX-04 is een hele verademing. Ik heb tot nu toe nog geen stof in de servo's gehad, ze zitten op zich wel goed beschut binnen de canopy, blijkbaar. Ik heb wel een keer na een crash gehad dat een tandwiel omhoog geschoven was, waardoor de servo haperde. Eerst dacht ik dat het zand op de as was, maar later zag ik dat het tandwiel te hoog zat, en klemde. Een fractie naar beneden geduwd met een dunne schroevendraaier tussen tandwiel en servobehuizing, en alles werkte weer als vanouds.

En hebben jullie de afgelopen dagen nog buiten gevlogen? Vandaag was het even anders, maar gisteren en eergisteren was het 's ochtends en 's avonds bijna perfect windstil, en dan is het volop genieten. De Hobby King 150 blijkt een goede outdoor batterij, de heli valt minder snel stil als je een linker bocht wil inzetten of bij een achtje.

Ik denk ongeveer een week. Die van mij is opgestuurd voordat hij op de site stond, om te kunnen testen. De connector is een los onderdeel, maar deze zit erg stevig vast aan de skids. Er zit aan de bovenkant van de connector een soort uitsparing, die precies om de bovenkant van de skids valt. Daardoor komt de kracht bij het plaatsen van de lipo's niet alleen op het schroefje te staan, waarmee de connector aan de ski's vastzit. Strak ontwerp dus.

Ah, ik ben blij voor je. Het vliegen zonder die rare mix van de RX-04 is een hele verademing. Ik heb tot nu toe nog geen stof in de servo's gehad, ze zitten op zich wel goed beschut binnen de canopy, blijkbaar. Ik heb wel een keer na een crash gehad dat een tandwiel omhoog geschoven was, waardoor de servo haperde. Eerst dacht ik dat het zand op de as was, maar later zag ik dat het tandwiel te hoog zat, en klemde. Een fractie naar beneden geduwd met een dunne schroevendraaier tussen tandwiel en servobehuizing, en alles werkte weer als vanouds.

En hebben jullie de afgelopen dagen nog buiten gevlogen? Vandaag was het even anders, maar gisteren en eergisteren was het 's ochtends en 's avonds bijna perfect windstil, en dan is het volop genieten. De Hobby King 150 blijkt een goede outdoor batterij, de heli valt minder snel stil als je een linker bocht wil inzetten of bij een achtje.

Ik vlieg heel vaak buiten, ik woon op een voormalig recreatie park met drie huisjes aan een doodlopend straatje wat uitmond op een pleintje ( minimini rotonde ) . Behalve wijzelf en de buren komt daar bijna niemand en het is op het straatje na helemaal omringd door bomen. Het pleintje is een meter of 20 breed met in het midden een lantaarnpaal dus ook nog eens altijd licht. Is nu 1 kee gelukt om op de lantaarn te landen. Vandaag ging bij voorbeeld uitstekend. OOk afgelopen winter heel vaak savonds met de kleine S107 en Chinook maar ook de grote FXD 3,5 Kanaals gevlogen. Die FXD zit helemaal vol met LEDs dus is nog erg feestelijk. Die doet het trouwens ook heel goed om mijn hobby te showen bij de visite.
Wat dan weer wel opvalt is dat als ik bij ons op het ombeschutte sportveld vlieg de FXD niet vooruit komt al lijkt het windstil. Ik maak daar met de NE ook veel meer crashes dan bij mij op het pleintje.

Ik moet zelf ook buiten gaan vliegen maar had nog niet voldoende zelfvertrouwen en wil ook de heli niet laten crashen bij groot publiek. Vandaag was het ook nog eens waardeloos weer en voor morgen zijn de voorspellingen ook niet echt goed. Ik heb de Solo Pro nu wel redelijk onder controle. Echt crashen zal ik niet tenzij ik gekke stunts ga uithalen. In de woonkamer vlieg ik nu ook zonder crashes. Vliegen van achtjes lukt niet door de beperkte ruimte maar rondjes voor en achteruit lukken nu wel.. Ik krijg nu al minder zin om de 3 kanaals te vliegen. Die zijn best langzaam vergeleken met de NE :) Wel goed om dat links en rechts te oefenen. Ik maak toch nog wel eens de fout als de neus naar me toe staat dat ik de verkeerde kant opstuur. Kwestie van veel doen denk ik..

Ik moet zelf ook buiten gaan vliegen maar had nog niet voldoende zelfvertrouwen en wil ook de heli niet laten crashen bij groot publiek. Vandaag was het ook nog eens waardeloos weer en voor morgen zijn de voorspellingen ook niet echt goed. Ik heb de Solo Pro nu wel redelijk onder controle. Echt crashen zal ik niet tenzij ik gekke stunts ga uithalen. In de woonkamer vlieg ik nu ook zonder crashes. Vliegen van achtjes lukt niet door de beperkte ruimte maar rondjes voor en achteruit lukken nu wel.. Ik krijg nu al minder zin om de 3 kanaals te vliegen. Die zijn best langzaam vergeleken met de NE :) Wel goed om dat links en rechts te oefenen. Ik maak toch nog wel eens de fout als de neus naar me toe staat dat ik de verkeerde kant opstuur. Kwestie van veel doen denk ik..

Je kan buiten alleen crashen als je teveel wind hebt, of obstakels over het hoofd ziet, zoals een boom bijvoorbeeld. Meestal gaat dat wel goed.

Ik heb wat foto's gemaakt van enkele Xtreme upgrade parts. De welbekende skids, en ook 2 andere onderdelen, zie dit bericht op RC Groups voor de plaatjes: RC Groups - View Single Post - Xtreme Nine Eagles Solo Pro and Mods Thread

Tís nu toch geen weer helaas. Maar er komen ongetwijfeld wel weer mooie dagen. Als ik vandaag zin heb zal ik eens wat rond rijden om te zien of ik een redelijk ruime en beschutte plek kan vinden zonder al teveel toeschouwers. Nu maar even de lipo's opladen om straks de papegaai weer vliegles te geven ;)

Over lipo's gesproken, hier zie je wat er gebeurt als je de standaard Nine Eagles 120 mAh lipo vergelijkt met de Hobby King "neppers" die ongeveer 10 keer goedkoper zijn...

a3893545-157-Micro%201S%201xxmAh%20discharge%20graph-E.JPG
a3907803-143-Micro%201S%201xxmAh%201.75A%20discharge%20graph.JPG
a3907804-36-Micro%201S%201xxmAh%202.5A%20discharge%20graph.JPG

Ik heb de tester gevraagd om ook de Nine Eagles 150 mAh lipo te testen, die veel beter zou moeten zijn dan de standaard 120 mAh lipo, als ik af ga op hoe ze het in de Bravo SX doen.

Mensen,
Bij deze wil ik Indoorvlieger alias "The Nine Eagles Guru" bedanken voor de hulp en positieve input die hij altijd geeft aan anderen en ook zeker aan mij. :D
Ook op de momenten dat je denkt "Ik gooi die Solo Pro de vuilnisbak in", weet Indoor je altijd weer op een positieve manier te motiveren om door te gaan.
Zeker in het begin als je hem net hebt en het echt niet wil lukken, Indoor sleurt je er wel doorheen!
Ik vind dat toch wel heel bijzonder, daar heb ik diep respect voor!

Super Indoor !!!! :yes:
Nogmaals dank!

Mensen,
Bij deze wil ik Indoorvlieger alias "The Nine Eagles Guru" bedanken voor de hulp en positieve input die hij altijd geeft aan anderen en ook zeker aan mij. :D
Ook op de momenten dat je denkt "Ik gooi die Solo Pro de vuilnisbak in", weet Indoor je altijd weer op een positieve manier te motiveren om door te gaan.
Zeker in het begin als je hem net hebt en het echt niet wil lukken, Indoor sleurt je er wel doorheen!
Ik vind dat toch wel heel bijzonder, daar heb ik diep respect voor!

Super Indoor !!!! :yes:
Nogmaals dank!

Sluit ik mij helemaal bij aan.
Ton

Ik moet zeggen dat het zelfs een beetje ontroerend is om te lezen dat mijn bijdragen zo worden gewaardeerd en dat ik soms het verschil kan maken tussen het opgeven, en toch doorzetten als er een probleem is. Ik hoop dit nog lang te kunnen blijven doen. :D

Inderdaad, alle Hulde, is ggeen 1 Aprilgrap, want dat is mijn trouwdag nual 12 jaar.
Wij gaan lekker een lang weekend naar Sauerland

Gefeliciteerd!
Helikoffertje mee natuurlijk.
Genieten maar.
Ton

Ps . Ik heb ook een Sky eagle aangeschaft.
Lekker vanaf het bankje in het park rondscheren.
NE770, Nine eagles sky eagle met aluminium koffer | 3 kanaalsvliegtuigen | Radiografische electro vliegtuigen | Radiografische bestuurbare vliegtuigen | www.twr-trading.nl

Gefeliciteerd!
Helikoffertje mee natuurlijk.
Genieten maar.
Ton

Ps . Ik heb ook een Sky eagle aangeschaft.
Lekker vanaf het bankje in het park rondscheren.
NE770, Nine eagles sky eagle met aluminium koffer | 3 kanaalsvliegtuigen | Radiografische electro vliegtuigen | Radiografische bestuurbare vliegtuigen | www.twr-trading.nl

Bij ons gaat er in elk geval wel een koffertje mee op vakantie. Wat betreft vliegtuigen, ik heb de Hobbyzone Champ, ook een aanrader.

Bij ons gaat er in elk geval wel een koffertje mee op vakantie. Wat betreft vliegtuigen, ik heb de Hobbyzone Champ, ook een aanrader.

Tja dat vliegt ook geweldig, soortgelijk toestel.
Ik ging voor de combinatie met koffer zodat het altijd mee kan en tegen een stootje kan.
Leuke vliegtuigjes hoor!
Ton

Tip, lees dit even, onderaan staat een verslagje van een aantal upgrade parts van deze helikopter: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=272762

The metal swash is a direct bolt up with nothing special to consider in the way of installing. Its a lot tighter than the plastic swash. This alone is worth the upgrade as it gives the heli a better feel.

By far the best upgrade is the carbon flybar. To me this is a mandatory upgrade to the solo pro in that it stops boom and canopy strikes on heavy cyclic movements. I've flown with the new flybar a dozen times with a lot of hard maneuvers and havent had a strike yet.

Theres also the fact that there are two sets of weights to tune the response of the heli. There are the ways you can set up the weights, you can run the heavy weights, light weights, or both together to really tame the bird down. I tried them all and found that the heavy weights were the closest to stock, both weights were too slow, the light weights quicken the bird up.

I stuck with the light weights, I like the added response they give. The only issue I found is that on high rates the tail cant keep up, it blows out often in sharp turns. I like low rates though, its still quicker than stock high rates and its smoother.

In theorie meer precisie, maar vaak alleen nutteloos gewicht. Die swash ziet er al veel te zwaar uit. Bij die van Xtreme is het bovenstuk van kunststof, en die is al een stukje zwaarder dan de standaard swash. Wil je toch voor bling gaan, zet dan een Bravo SX motor in je Solo Pro, dan heb je wat meer vermogen om het extra gewicht te compenseren.

Back