Nissan GT-R, 308 Km/h op provinciale weg + een na-aper!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch wil ik een lans breken voor vrachtwagenchauffeurs:
Ik zou het een hele goede zaak vinden als elke auto en motorbestuurder minimaal één dag in het jaar mee zou rijden op een vrachtwagen.
Dan weet je pas wat die mannen (en vrouwen) voor hun kiezen krijgen op de weg.
Ze zien veel minder dan "wij", hebben trage, lompe, grote en onhandige wagens onder hun achterwerk maar moeten toch zo snel mogelijk van a naar B en C rijden. Anders is de baas niet blij...
Als je de kans krijgt: Ga eens een dagje mee. Je zal zien dat je daarna de doorsnee vrachtwagenchauffeur met heel andere ogen bekijkt en respecteert.

Ja, er zitten hufters bij. Gelukkig zijn die redelijk zeldzaam.
Wat dat betreft: ze lijken wel wat op modelbouwers...;)

Goh ja daar hebben ze uiteindelijk zelf voor gekozen niet?
Aan de andere kant begrijp ik je wel. Mijn vader werkte als een soort van vertegenwoordiger/dienst naverkoop bij Scania en ben dus als klein mannetje voldoende meegeweest naar demo's om dan met de papa eens in een vrachtwagen mogen mee te rijden. Blijkbaar zijn de RC truckers trouwens grote fan van het merk? Is me al opgevallen.


En dat laatste Roel, dat zijn jouw woorden he ;)
 
jacob, ... nogmaals: als jij met 150 aan komt rijden, ben je alle recht op voorrang of wat dan ook KWIJT, zo werkt het nu eenmaal, als iemand dan een vrachtwagen in gaat halen met 110 of 120, en jij komt dermate hard aan, kan die persoon dat niet zien, en ziet genoeg afstand

geloof me, zelf meegemaakt.....

als je me niet gelooft: lekker zo blijven rijden, tot je ergens achterop rijd.
 
En waarom zou ik ergens achterop rijden? Ik anticipeer op andere weggebruikers en ga niet gaan bumperkleven bij andere wagens.

En sorry, maar als ik op het 2de baanvak rij en ik zie een snellere wagen afkomen op het 3de vak, dan ga ik inderdaad nog even wachten om die wagen die voor me rijdt over te gaan. Is gewoon logisch en dat is iets dat je bv in Duitsland vrijwel altijd ziet.

Ik vind jouw houding eerder egoïstisch dan.

En oh ja, op 2 baansvakken ga ik NOOIT dergelijke snelheden rijden.
 
In Duitsland is het altijd even wennen, even een sleurhutje inhalen, in de spiegel zie je in de verte iemand op de linkerbaan, kan dus makkelijk denk je dan. Blijkt die gast 250 te rijden en is dus wel erg snel dichtbij ! Hij vol in de ankers, ik een rood hoofd, maar gelukkig zijn onze oosterburen hoffelijk in het verkeer.
 
In Duitsland is het altijd even wennen, even een sleurhutje inhalen, in de spiegel zie je in de verte iemand op de linkerbaan, kan dus makkelijk denk je dan. Blijkt die gast 250 te rijden en is dus wel erg snel dichtbij ! Hij vol in de ankers, ik een rood hoofd, maar gelukkig zijn onze oosterburen hoffelijk in het verkeer.

Sorry hoor maar de gemiddelde Duitse chauffeur rijdt een STUK beter dan de gemiddelde Belg of Nederlander hoor. En als jij op de autobahn geen wagen ziet aankomen tegen 250 dan moet je toch maar even een bril of wat meer in de achteruitkijkspiegel kijken.

Hele brede wegen, nooit hellingsgraad hoger dan 4% en geen echte 'bochten' dus je ziet een heel end achter je... Gemiddelde snelheid op de 3de en 4de baanvakken zijn daar trouwens makkelijk 160km/u dus zo'n groot verschil maakt dat uiteindelijk niet.
 
Sorry hoor maar de gemiddelde Duitse chauffeur rijdt een STUK beter dan de gemiddelde Belg of Nederlander hoor. En als jij op de autobahn geen wagen ziet aankomen tegen 250 dan moet je toch maar even een bril of wat meer in de achteruitkijkspiegel kijken.

Waarom denk je dat ? in NL zit iedereen krampachtig op de teller te kijken of men niet per ongeluk 1 of 2 km/pu te hard rijdt. In DE heb je daar minder last van. Als Nederlander moet je dus even wennen op de autobahn, dat is mijn ervaring. Maar volgens jou ben ik nu blind en achterlijk ?
 
En juist dáár gaat het hier om... Iemand kan wel roepen dat hij veel van voetbal weet, maar als hij nog nooit op het veld gestaan heeft en al zijn kennis tijdens Studio Sport heeft opgedaan, trapt nog geen deuk in een pakje boter...



Je moet even wat meer gaan lezen, Byte... Je mist inderdaad een paar dingen. Waaronder het feit dat Henri ooit in andere voertuigen heeft gereden dan zijn huidige vehikel.



Nou, verras ons eens... We zijn uiterst benieuwd naar jouw "blik op de weg"...

Ach Roel, de jongen is nog een pubertje, met alle respect. Kernwoorden zijn in zijn geval: "naïef", "koppig", en "quasi-volwassen". Doe je niets aan; kinderen moeten nog leren zullen we maar zeggen. :)
Byte weet overduidelijk nog niets van het verkeer, dus ik denk dat we hem maar zelf ooit eens moeten laten ontwaken uit zijn droom. Dat zal het nuttigste zijn. :)
 
Waarom denk je dat ? in NL zit iedereen krampachtig op de teller te kijken of men niet per ongeluk 1 of 2 km/pu te hard rijdt. In DE heb je daar minder last van. Als Nederlander moet je dus even wennen op de autobahn, dat is mijn ervaring. Maar volgens jou ben ik nu blind en achterlijk ?

Nee hoor, natuurlijk niet! Ik druk me gewoon wat cru uit en komt slecht over...


Waar baseer je die claim op? Cijfers? Statistieken?

Ongevalcijfers liggen daar een stuk lager (eens ergens gelezen) en je merkt echt wel dat de mentaliteit heel anders is op de weg.
 
Laatst bewerkt:
Kan mezelf wel beschouwen als een goede chauffeur
Ik ben zelf ook een hardrijder en rij regelmatig nog eens 180
in de bebouwde nooit sneller dan 10km / u over de toegestane snelheid

Ik heb er ook een grondige hekel aan als ik tegen 150 kom aangereden op het 3de baanvak

Altijd maar TE HARD rijden, goed bezig hoor.
En heb je weleens uitgerekend hoeveel tijdwinst dat gejakker oplevert op een reis.

Als ik met 120 op de rechter baan zit en ik dreig te moeten afremmen achter een vrachtwagen, dan gaat echt de knipper naar links.
Ook als er zo'n "goede chauffeur" met een meer dan de maximum toegelaten snelheid komt aan vliegen.
Ik ga echt niet remmen om een crimineel zijn weg te laten vervolgen.

Te hard rijden moet hij (/zij) maar op een circuit doen.
 
Altijd maar TE HARD rijden, goed bezig hoor.
En heb je weleens uitgerekend hoeveel tijdwinst dat gejakker oplevert op een reis.

Als ik met 120 op de rechter baan zit en ik dreig te moeten afremmen achter een vrachtwagen, dan gaat echt de knipper naar links.
Ook als er zo'n "goede chauffeur" met een meer dan de maximum toegelaten snelheid komt aan vliegen.
Ik ga echt niet remmen om een crimineel zijn weg te laten vervolgen.

Te hard rijden moet hij (/zij) maar op een circuit doen.

Natuurlijk. Ik heb het niet over dergelijke situaties. En crimineel? Omdat ik over de snelheid ga midden in de nacht als er vrijwel geen verkeer is? Aub he zeg... Sommige mensen zien echt alles zwart/wit
 
Nee hoor, natuurlijk niet! Ik druk me gewoon wat cru uit en komt slecht over...




Ongevalcijfers liggen daar een stuk lager (eens ergens gelezen) en je merkt echt wel dat de mentaliteit heel anders is op de weg.

Ik wil de cijfers dan wel eens zien hoor. :) En zelfs al lager de cijfers lager, wilt dat nog steeds niet zeggen dat men daar op zich beter rijdt. Het beperken van de snelheid haalt immers ongevallen niet naar omlaag, maar betere verkeersinfrastructuur wel. Als er daar al minder ongevallen zouden gebeuren (wat ik betwijfel), zou het in de eerste plaats aan een betere infrastructuur liggen. Daar staat Duitsland immers wel om bekend, zeker in vergelijking met Belgie en Nederland.
 
Ik wil de cijfers dan wel eens zien hoor. :smile: En zelfs al lager de cijfers lager, wilt dat nog steeds niet zeggen dat men daar op zich beter rijdt. Het beperken van de snelheid haalt immers ongevallen niet naar omlaag, maar betere verkeersinfrastructuur wel. Als er daar al minder ongevallen zouden gebeuren (wat ik betwijfel), zou het in de eerste plaats aan een betere infrastructuur liggen. Daar staat Duitsland immers wel om bekend, zeker in vergelijking met Belgie en Nederland.

Ja sowieso dat dat er voor een groot deel mee te maken heeft. Tijd dat de overheid dat ook eens begint in te zien.

Ooh en het volgende dan?
Op 2-baansvakken moet je sowieso al niet te hard gaan rijden.
En ga jij dan tegen 110 op het derde vak plots je gaan voorschieten zonder deftig in je achteruitkijkspiegel te kijken en zonder je knipperlichten te gebruiken? Wie is er dan het gevaar op de weg? Op het 3de vak, wat ze in Engeland niet voor niets the fast lane noemen, ga je 120-130 rijden, NIET 110-120. Punt.

Ik ben de laatste om te zeggen dat je hard in de remmen moet gaan om een snellere wagen voor te laten maar invoegen zonder rekening te houden met andere bestuurders is gewoon egoïstisch en gevaarlijk. Jij bent ongetwijfeld zo'n typische chauffeur die in de laatste metertjes plots van baanvak gaat veranderen opdat hij anders nog in de remmen moet, zonder rekening te houden met aankomend verkeer of mensen die op korte afstand op het andere baanvak reden.

Ik vind het maar normaal dat jij je dan maar even inhoudt aangezien jij er meer dan 30 seconden tot zelfs een minuut over doet om soms een wagen over te gaan op het 3de baanvak waardoor je vaak veel verkeer gaat ophouden. Ga dan over als er geen aankomend verkeer is. Gemiddelde snelheid op het 3de vak ligt nu eenmaal rond de 130-140. Het zijn net moraalridders als jij die de vlotte doorgang beletten. Indien je het tegendeel beweert ben je duidelijk niet gewend van veel autosnelweg te doen of heb je echt oogkleppen op.

Voor de rest veel plezier met je houding en het te hard rijden.

Het is niet omdat jij exact 120 rijdt dat jouw houding beter is op de weg.
Als jij met alles in je leven perfect binnen de lijntjes kleurt, proficiat, echter twijfel ik daar zeer sterk aan.
 
Laatst bewerkt:
... Op het 3de vak, wat ze in Engeland niet voor niets the fast lane noemen, ga je 120-130 rijden, NIET 110-120. Punt.
a) We hebben het niet over Engeland
b) De maximum snelheid in Nederland is (op een enkele uitzondering na) 120 km/uur.

JacobsT zei:
Jij bent ongetwijfeld zo'n typische chauffeur die in de laatste metertjes plots van baanvak gaat veranderen opdat hij anders nog in de remmen moet, zonder rekening te houden met aankomend verkeer of mensen die op korte afstand op het andere baanvak reden.

Met dit soort op niets gebaseerde veronderstellingen draai je een discussie snel en effectief de nek om. Stop daar even mee... Alsjeblieft.
 
Heb je gelijk in Roel.

Het is echter een algemeen feit dat iedereen op het 3de vak sneller rijdt dan 120.
En fast lane is bij mijn weten gewoon de naam die ze daar geven aan het 3de baanvak. Staat zelfs op het wegdek geschilderd soms.

Mijn reactie komt voort omdat ik me aangevallen voel door zijn repliek. 'Crimineel' en 'verkeerde houding in het verkeer' ? Dat zijn pas veronderstellingen die nergens op gebaseerd zijn.

Ik laat me niet als wegterrorist afschilderen terwijl ik zelf een zeer hoffelijke chauffeur ben. Ik stop altijd voor voetgangers aan een zebrapad, altijd signalisatie en verleen altijd voorrang dus ik hoef niet door een wildvreemde afgeschilderd te worden als wegterrorist.

Ik denk dat de punten die ik aanhaal zeer realistisch zijn.
 
Laatst bewerkt:
Nou... Prima. Dan iedereen weer even diep ademhalen, lotushouding aannemen (Nee, niet die auto!!) en ontspannen...

D'r lopen in het NMC al genoeg draadjes fout...
(En ja, daar heb ook ik aan meegewerkt. Helaas.):oops:
 
Mijn reactie komt voort omdat ik me aangevallen voel door zijn repliek. 'Crimineel'

Tja, ik begrijp dat je het woord nu niet direct graag hoort. Maar laten we nu niet flauw doen. Je geeft toe dat je wel eens 180 rijdt waar je 120 mag, dat is een overtreding. (Zelfs geen kleintje). En wie een overtreding begaat, breekt de wet, en vertoont dus crimineel gedrag. Je weet zelf donders goed dat je in fout bent, dus dan moet je nu ook niet gek opkijken als mensen je gedrag enigszins afkeuren of het (terecht) crimineel noemen. :)

Of het een slimme keuze is, daar ga ik me niet over uitspreken. Er zullen vast stukken autobahn zijn waar die snelheid te doen is.
Maar het verkeer is sowieso al gevaarlijk genoeg. Waarom toch extra risico's nemen? (Ik ben opgegroeid zonder opa, oom en tante, simpelweg door dom rijgedrag van een àndere chauffer. Ik kan je vertellen dat je dan de dingen plots beter in perspectief kunt zien.)
 
Rechtdoor 180 zonder verkeer in een DEFTIGE wagen is geen enkel probleem. Ik breng niemand in 'gevaar' buiten mezelf.

Met een deftige wagen kaliber BMW, Audi, ... is dat geen enkel probleem. Met een VW Golf van ettelijke jaren oud of een Seat Ibiza natuurlijk niet. Die krijgen waarschijnlijk al bij 140 km/u last van trillingen in het stuur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top