NK 200mm 6 minuten kwalificeren zonder tankstop

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door foxspeed, 16 feb 2005.

  1. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    de poster kwam vorig jaar nadat de meeste wedstrijden al geweest waren..... zo krijg je een kampioenschap wel lekker vol natuurlijk.....
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Yep, echt zoveel mensen die per definitie tegen de 6 minuten waren, in mijn ogen welgetelt 6 want er waren er al 15 ingeschreven voor de vergadering. :roll:
     
  3. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Maar er zijn wel 7 inschrijvingen voor de NOMAC Cup!!!!! :D :D
    Deze gaat dus definitief door :D

    Maar Roelof, het is een foute redenering om te zeggen dat er maar 6 mensen tegen de 6 minuten regel waren. En van die 15 inschrijvingen die er voor de vergadering waren kun je niet zeggen dat die voor de 6 minuten regel waren, sommige waren echt tegen die regel maar hadden alle vertrouwen in de vergadering. En anderen waren wel tegen maar rijden sowieso wel mee.

    En nog over het aantal deelnemers, ik zie een heleboel namen nog niet staan waarvan ik weet dat ze wel mee gaan doen dus dat komt wel goed.

    greetz.

    Bartje.
     
  4. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nou, dan mogen ze wel opschieten met inschrijven, want de eerste NK is 10 April.....
    Oke, voor de NOMAC cup zal je je ook na deze eerste NK nog wel kunnen inschrijven, maar toch.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee, ik redeneer dat er mensen waren die per definitie niet mee wilden doen als het 6 minuten bleef en daarom wachten met aanmelden. Die 15 die er toen stonden waren aangemeld en deels hadden betaalt dus waren ze blijkbaar niet zo tegen de 6 minuten.....
     
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik zit eigenlijk op de NOMAC te wachten dat zij een populariserings actie voor de NK en NOMAC 1:10 beginnen!
    Ik kan op mijn site wel wat informatie over de NK en de NOMAC Cup 2005 gaan plaatsen, maar als ik mijn lezers eigenlijk nergens naar door kan verwijzen, schiet het niet erg op.

    Nou ja, deze week zal ik zelf dan maar wat in elkaar flansen, want als het aan de NOMAC ligt, komt de promotie te gelijk met de kalenderposters: aan het eind van het seizoen.....
     
  7. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Ik denk dat het belangrijker is dat de clubwedstrijden worden gepromoot, het is denk ik belangrijker dat je mensen naar de clubwedstrijden verwijst zodat ze daar aan mee doen. Ik weet niet hoe het op de andere clubs is maar op de mach is het zo dat de mensen die daar clubwedstrijden rijden wel weten dat er NK's zijn, maar voor een heleboel mensen zijn die clubwedstrijden wel genoeg. Maar als eerst eens het aantal mensen dat clubwedstrijden rijdt groeit dan komen er ook vanzelf meer NK deelnemrs in de volgende jaren. Het is ook niet handig om mensen in het diepe te gooien door ze meteen NK's te laten rijden als ze nog geen wedstrijd ervaring hebben.

    greetz.

    Bartje.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Aangezien de NOMAC ook niets is zonder de clubs lijkt het mij dat de clubs met de NOMAC samen een promotiecampagne moeten opzetten.
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    BC10 NK 9
    BC10 NOMAC Cup 7
    BC10 6


    We kunnen!!
     
  10. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Hmmmm,22 man in twee klasse's is volgens mij nog steeds erg mager.Ik wil absoluut niet negatief doen maar als je een beetje pech hebt komen de laatste twee wedstrijden 10 tot 15 man.
    Ik heb het zelf ook in het verleden meegemaakt en was meer een verplicht nummertje,toen waren er in de klasse waar ik in reed iets van 6 man de laatste wedstrijd.

    Op een of andere manier wil het toch niet storm lopen voor die nomac klasse terwijl het geheel er wel goed uitziet.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Mijn idee, maar 7 man die na de ondertussen beruchte vergadering erbij zijn gekomen.....

    Nee, geeft mij ook geen goed gevoel over de gang van zaken.
     
  12. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Tja dat er niet ineens een berg rijders bij zouden komen was wel duidelijk. Dat er dit jaar dus weinig deelnemers zullen zijn in beide klassen is een logisch gevolg. Al missen er in de aanmeldingen nog een stuk of 5 namen die ik nog wel verwacht.

    Het lijkt derhalve nog steeds een goed idee om evt clubrijders in een aparte heat te laten meerijden zoals in voorgaande jaren. Dan hebben ze een direct vergelijk met de Nomac jongens en levert dat voor het volgende seizoen de nieuwe instroom.
     
  13. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    dat zeker.. lijkt me 'n goed idee...
     
  14. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Op de Mach was dat vorig jaar ook, toen heb ik ook mee gedaan. Het was heel leuk, het leek wel verdacht veel op een clubwedstrijd, zelfde mensen zo ongeveer :p :D Maar zeker weer doen dit jaar!!!! :D En op andere clubs zou dat ook moeten denk ik.

    Greetz.

    Bartje.
     
  15. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Het laten meerijden van clubrijders tijdens een nk wedstrijd ,is zeker nu er niet zoveel aan meldingen een "vereiste" om het programma een beetje vol te krijgen.
    Zoals ik al aangaf rijden er de laatste twee wedstrijden maar een stuk of 15 nk rijders .
     
  16. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    En de NOMAC cup bestaat nu uit 9 man!

    'k heb er enorm zin in :)

    Is er trouwens ergensss een lijst met utlaten en body's die mogen? en waar kan ik die vinden?
     
  17. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    als jij je nu ook aanmeld John, tezamen met nog een 15-tal MACH rijders, dan wordt de NK groep tenminste dusdanig groot dat je tenminste een beetje kunt racen op een NK.....

    met 9 man in een NOMAC cup rijden is natuurlijk niets, mochten er 4 man pech hebben die dag, rij je een finale van 5 man aan de start en er blijven er dan nog 3 van over.........
     
  18. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
  19. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Oke, persoonlijk vind 'k dat geen duidelijke lijst... als er dus geen efra nummer op de pijp staat is hij zowiezo afgekeurd?

    'k heb zo'n novamega .12/TP04 uitlaatje, daar verwachte 'k niet van dat hij goedgekeurd is....
     
  20. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Dat is inderdaad juist. Afgelopen jaar kon je nog met uitlaten zonder EFRA nummer rijden, zolang het maar het juiste type was. Vanaf dit jaar moet het EFRA nummer erop staan.

    Voor Novarossi gebaseerde motoren zijn EFRA 2601 en 2602 goede keuzes. Voor Mega motoren de 2607 en ook 2601 en 2602.

    Qua bodies zijn op dit moment de Protoform Mazda6 en Stratus 2 populair. Waar de Stratus2 een wat vergevensgezindere body is. De Losi Alfa gaat bij sommigen ook goed maar heeft wel heel veel stuur.
     

Deel Deze Pagina