NK F3K Wedstrijd Dokkum 3 Oktober

volgens windfinder toch echt 5 bft

stock-photo-cartoon-ton-weight-isolated-on-white-10314262.jpg

Niet vergeten wat ballast mee te nemen dus.

Ik zou bij windfinder niet naar de voorspellingen van Lauwersoog kijken. Dat ligt direct aan de Waddenzee. De voorspellingen van Leeuwarden liggen veel meer in lijn met de DMC en Leeuwarden ligt ongeveer net zo ver van zee als de DMC. Dat betekend ongeveer 10 tot 11 knopen wat overéén komt met een windkrachtje 3 tot 4 en is dus nog goed te doen.

Als lokale vliegers zoals Alex zeggen dat het bij windkracht 3, 4
te doen is, dan kom ik zeker.
Ik heb op Google maps het veld goed bekeken.
Geen obstakels die turbulentie opleveren !

Josd,
Als je nog nooit met ballast hebt gevlogen,
probeer dan te beginnen met 10-20 gram.
Moet wel precies op het zwaartepunt liggen.
Morgenochtend op je eigen veld uitproberen.
Dat vlieg je zondag veel gemakkelijker met ballast.

Buizerd

Er zijn in ons clubgebouw koeienoormerken met daarop de frequenties. Gelieve een oormerk te pakken en die om je antenne te doen voor je de zender inschakelt!

Oh ja, zoals het er nu uitziet is de soep en broodjes gratis!!!! Dus als je nog twijfelt of je wel komt,....

Taken staan op de F3K site. De definitieve groepsindeling wordt vrijdagavond voor de wedstrijd bekend gemaakt.

Slechts 5 mini vliegers in Dokkum. Daar mag en kan best wel wat bij toch??

Loet,

De champagne drinken we in Baulers volgend weekend. In afwachting hoop ik dat jullie Bas zullen laten winnen voor zijn laatste wedstrijd bij de junioren.
Prettige verjaardag Bas :new-bday:

Yves

Als lokale vliegers zoals Alex zeggen dat het bij windkracht 3, 4
te doen is, dan kom ik zeker.
Ik heb op Google maps het veld goed bekeken.
Geen obstakels die turbulentie opleveren !

Josd,
Als je nog nooit met ballast hebt gevlogen,
probeer dan te beginnen met 10-20 gram.
Moet wel precies op het zwaartepunt liggen.
Morgenochtend op je eigen veld uitproberen.
Dat vlieg je zondag veel gemakkelijker met ballast.

Buizerd

ik ben de eerste keer direct naar 60gr gegaan... om duidelijk het verschil te voelen.
dit vliegt bijna even veilig bij 4bft dan geen ballast bij 1-2bft.
dus ik zou direct de helft van 100gr doen ;)

It sal heave!!!

Weer lijkt heel goed te worden, maar er zal zeker ballast nodig zijn vanwege de wind.

Iedereen veel succes morgen!

Ik heb slecht kunnen slapen (ik vind het wel spannend hoor) en de wind gierde hier om het huis! Het lijkt nu wat af te zwakken, de wind staat pal zuid. Later op de dag zal het wat zuid-oostelijk zijn en iets in kracht toenemen.
Als ik nu naar buiten kijk zijn er veel wolken, maar is er ook blauwe lucht te zien.

Tot straks!

Ik zit een beetje gaar op de bank na een hele leuke dag. Ondanks de harde wind toch een leuke wedstrijd geweest, tenminste voor mij. Ik hoop dat iedereen ook een leuke dag heeft gehad. Wat mij betreft, en mijn clubgenoten ook, volgend jaar weer!!!

Hoi Jorn,

Ook hier een beetje gaar op de bank.
Zeker een leuke dag gehad en weer veel geleerd, want wie gaat er nu voor zijn lol met deze wind vliegen. ;)
Organisatie was prima, lekker strak waardoor we redelijk op tijd de taken doorlopen hadden.
Soep met broodjes mogen we zeker ook niet vergeten, was erg lekker.
Allemaal bedankt, graag tot volgend jaar.

Frans

Net terug van het veld en straks ook gestrekt op de bank. Ik vond het ook een leuke geslaagde dag. Leuke ploeg mensen! Ondanks de wind toch redelijk getroffen qua weer. Lekker temperatuurtje.

Bedank en wellicht tot volgend jaar.

Groeten,
Hotze

Back