NK F3K Wedstrijd Dokkum 3 Oktober

Lekker moe van een hele mooie dag "buiten spelen" met ongekend mooi weer. Er stond een flinke wind maar gelukkig had ik zaterdagavond 100gr ballast gemaakt. Er waren ook enkele verstandige mensen die besloten om maar niet te vliegen. We waren vroeg vertrokken en dus was er tijd om even in te vliegen. Bij de 2e worp belande mijn t7 in de sloot :( Gelijk een harde les dat er vandaag voor mij veel te verliezen was en weinig te winnen.

Heerlijke wedstrijd gehad met de reserve kist (t6) die het overigens prima deed bij deze wind. Alleen de toppers draaiden af en toe een rondje mee in een belletje, voor de mindere goden was de beste taktiek om in de wind blijven hangen en links en rechts een beetje lift proberen te vinden. De organisatie was prima en verliep vlot door de strakke timing (dank). Ik heb vandaag wel veel schade gezien en dat was wel jammer maar dat heb je met deze wind, niemand gaat trainen met wk 4-5. Ik ben zelf 2x buiten geland in het weiland achter de sloot (niet in de sloot landen) wat me geleerd heeft dat ik meer aan mijn conditie moet doen en dat je op friese klei niet kunt rennen.

Peter gefeliciteerd met de winst en de organisatie bedankt voor een prima dag!

Een paar picas: Nk DLG Dokkum 2010 pictures by jaap_hogeboom - Photobucket

En een filmpie: 1uGoGVTS_M8[/media] - NK DLG Dokkum 2010
(volgens mij AULD en staat bijna iedereen bij 1:49 aan dek?!)

Jaap

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk die foto's en dat filmpje, ook eens leuk om te zien hoe ik gooi. Hoe kan ik die foto's downloaden?
Mijn vrouw heeft ook nog wat foto's gemaakt, die probeer ik vandaag ook op internet te zetten.

Jorn,
In de slide show kun je klicken op "Back to main view" en daar kun je ze downloaden in een lage resolutie.
Ik stuur ze vanavond wel even in de orginele resolutie naar je toe.

Een uitstekend georganiseerde wedstrijd waarbij aan alles gedacht was zoals gratis koffie, gratis soep en gratis broodjes.

De wind was een uitdaging en 120 gram ballast was geen overbodige luxe. Veel tegen de wind in hangen, weinig draaien en maar hopen dat er goede lucht langskwam.
Helaas ook veel schade. Arjen beschadigde twee modellen en kon daardoor de laatste paar rondes niet meevliegen, hierdoor zag hij de kans op een erg goede klassering in rook opgaan.

Peter won de vierde NK wedstrijd op rij en mag zich Nederlands Kampioen noemen. Peter van harte!!!! Gezien het niveau dat Peter dit jaar heeft laten zien op de nationale en internationale wedstrijden verwacht ik veel van hem op het WK (Peter doe me een plezier en ga geen smoezen verzinnen om onder het WK uit te komen).

Yves, ik zou het bijna vergeten, er was ook nog aan m'n verjaardag gedacht. Bart had zelfs een kadootje meegenomen!!!

1379_2bbe49d9325943718e1dd85addb37b0b_main_large.jpg

Bas

Om een idee te geven hoe hard het waaide, kijk eens naar de bomen bij de kantine.
Ik ben bezig met de scores online te zetten. Ook de NK standen staan er straks op.
Helaas (voor mij en Frans) een kleine wijziging in de score's. Wat kleine foutjes hebben voor een wijziging in de uitslag gezorgd. Gefeliciteerd Dennis :) twee plaatsen omhoog!!
Alles staat straks natuurlijk op de F3K site.

Een pluim voor de organisatie. Lekker strak en niet te gehaast. Leuk veld met uitdagend slootje, Er over, er voor of...........

Dokkum - F3K Nederland

Theo,

leuk verslag. Moeilijk om elke keer iets orgineels te verzinnen, dit keer is het je gelukt.

Wat het NK betreft zijn de volgende klasseringen nog mogelijk als Swalmen doorgaat:

Peter 1
Alex 2,3,4
Bas 2,3,4
Goswijn 2,3,4,5
Theo 4,5,6,7,8
Loet 5,6,7,8,9,10,11,12,13,14
Robert 5,6,7,8,9,10
Arjen 5,6,7,8,9,10,11,12

etc etc.....

Bas

Laatst bewerkt:
Dokkum - F3K Nederland

Theo,

leuk verslag. Moeilijk om elke keer iets orgineels te verzinnen, dit keer is het je gelukt.

De vorige keren niet:confused:

Wat het NK betreft zijn de volgende klasseringen nog mogelijk als Swalmen doorgaat:

Peter 1
Alex 2,3,4
Bas 2,3,4
Goswijn 2,3,4,5
Theo 4,5,6,7,8
Loet 5,6,7,8,9,10,11,12,13,14

etc etc.....

Bas

Voor een 5-de plek in dit NK rijd ik graag nog eens naar Swalmen, hopen dat het dus doorgaat.

Waar ligt trouwens de grens om bij de 'NK-toppers' te mogen horen?

Loet

Op mijn werk zie ik dat de Dokkum-score's en NK standen niet op iedere computer duidelijk worden weergegeven. Ik zal zien wat ik hier aan kan doen.

Back