NK Seizoen 2013 !!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Rob Janssen, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Dus Daan wil ook pancar rijden? Leuk om te lezen :D
     
  2. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Of hij gaat een shop beginnen, ook wel zo leuk:D
     
  3. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    :rolling:
     
  4. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Gents, ik hoop dat iedereen de invoering van een bodylijst (met of zonder Blitz Lola er op) nog eens goed overdenkt.

    Zonder gefundeerde achterliggende regelgeving is de lijst niet representatief en puur op emotie gebaseerd.

    Verder is het de vraag of het verstandig is om de nieuwe high downforce bodies te blijven weren. De bodies zoals wij ze gebruiken komen uit een tijd dat het vermogen ongeveer de helft was van datgene wat we nu hebben. En van dat vermogen kon je in die tijd veel minder gebruiken omdat je dan de rijtijd niet haalde.

    Mij valt op dat de wedstrijden altijd een heel groot gat laten zien tussen een paar toppers en de rest. Zeker op clubniveau is het verschil heel groot. Dat komt mijns inziens doordat het allerminst eenvoudig is om al het vermogen goed en constant te gebruiken.

    Toelaten van bv de corally 962 235mm porsche, en de HMS body, en wellicht de nieuwere blitz bodies, zal vooral de beginnende pro10 rijders het leven makkelijker maken. Daarmee neemt het plezier toe en is de kans groter dat de klasse groei gaat krijgen. Het argument dat dan de electronica het niet red is niet valide. De issues met rokende motoren is iets dat we met de toename aan ervaring en gebruik van andere motoren al hebben opgelost.

    Ik hoop in elk geval dat de vergadering het ingediende bodylist voorstel zo aanpast dat nieuwe bodies gedurende het seizoen kunnen worden toegevoegd. Wellicht door een meederheid van stemmen van de pro10 licentiehouders...
     
  5. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    En wat is het geworden op de nomac vergadering?
     
  6. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Het blijft angstig stil :(
     
  7. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Angstig stil zal wel meevallen, maar is het niet aan het sectie bestuur of de Nomac zelf om hier over te berichten?
    Anders was het misschien toch handig geweest als je zelf in persoon aanwezig was geweest??

    Mvg Roy
     
  8. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Voor de Pro10 klasse kan ik wel zeggen hoe het zit. Voor de andere klasses zullen Rob of Martijn even moeten reargeren denk ik aangezien ik zondag niet bij de vergadering was.

    Pro10:

    - De Pro10 klasse wordt wederom aangeboden voor 2014 voor het NK met de regelementen van 2013 dus zónder brandstof kappen.

    - Als er in 2014 zeven of meer rijders zijn in de Pro10 klasse dan is het weer een officiele NK klasse.

    - Het huidige regelement van 2013 zal dus voor 2014 van kracht blijven.

    - Als er minder dan zeven rijders zijn voor de klasse dan zal het wederom als gastklasse aangeboden worden net zoals dit jaar.


    Even nog over de voorstellen die zijn ingediend door Alexander en Daan. Beide voorstellen zijn van tafel gegaan door de volgende regel die geld voor het indienen van een voorstel:

    - De persoon die het voorstel indiend moet aanwezig zijn op de vergadering.
    - De persoon die het voorstel indiend moet een licentie bezitten.
    - Het voorstel moet door iemand gesteund worden (licentierijder, sectie).


    Alexander had geen licentie en Daan was niet aanwezig dus om die reden zijn de voorstellen niet behandeld.
    Vanuit de sectie is er besloten dat de Pro10 voor 2014 wel weer wordt aangeboden met de regelementen van 2013.

    Op naar een mooi Pro10 jaar zeg ik! :D
     
  9. petter

    petter

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Hoogerheide
    Ik heb dit tijdens het eerste sectievergadering (BC05) waar ik bij zat aangehaald. Wij kregen daar van de secretaris van de Nomac te horen dit niet van toepassing was voor deze vergadering. De rede was dat dit niet tijdig gecommuniceerd is richting de leden en dus ook niet bekend was. Dit gaat pas voor het nieuwe seizoen 2014 gelden, ondanks dat dit vorig jaar al besloten is tijdens de ALV van de Nomac.

    Het niet behandelen van voorstellen waarbij de indiener niet aanwezig was is bij de andere sectievergadering (BC10 en BC08) dan ook niet gedaan. Volgens de verschillende sectiebesturen, waar ik die dag bij heb gezeten, was dat zo met het hoofdbestuur van de Nomac afgesproken...
     
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Onjuist, staat nergens in het regelement.
    Juist
    Onjuist, staat nergens in het regelement.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is waar, de verandering is wel aangenomen maar nooit in het handboek opgenomen.
    En de enige juiste regel die wel geldt gaat geloof ik voor beide op.
     
  12. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Bij deze even bericht wat betreft de belangrijkste wijzigingen met betrekking tot komend seizoen:

    Toerwagen Stock:
    - Much More Fleta ZX 13.5 motor (Indien mogelijk inkoop door Nomac, wordt z.s.m. gepubliceerd)
    - Much More Fleta EURO ESC (stekkerverbinding verplicht)
    - Ride REX 34 banden (1 setje per dag, oude mogen niet gebruikt worden)

    Toerwagen Mod:
    - Ride REX 34 banden (3 sets per 2 wedstrijden)

    Pro10
    - Ongewijzigd (voorstel brandstofkappen van Daan is afgewezen)

    F1
    - Toegevoegd als (gast)klasse
    - Reglement besproken zoals op de sectievergadering (wordt z.s.m. gepubliceerd)


    Voorlopige banen die bezocht worden (wordt op de ALV definitief gemaakt + data):
    - Hotwheels
    - HFCC Den Haag
    - MRM Lelystad
    - Amca Apeldoorn
    - Real80 Groningen
    - MBC de Sluis Gouda


    Ik ben vast en zeker nog wat vergeten, maar dit zijn zo uit m'n hoofd even de belangrijkste wijzigingen.
     
  13. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    @ Petter & Martin (M7H), doe dan even je beklag bij Frans Heinsbroek.

    In de voorvergadering die we met de secties hadden vorige week woensdag kwam dit op tafel vanuit Frans. Ik geef het slechts door. :D
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Daar is afgelopen zaterdag nog mail over naar de secties gestuurd dat we het niet konden hanteren gezien het niet in de reglementen was opgenomen.
     
  15. petter

    petter

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Hoogerheide
    Hoeft niet, Frans was al op de hoogte, nogmaals mededeling werd tijdens het sectieoverleg gedaan door Cees Koopman, de secretaris van de Nomac.
     
  16. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ah okee, dat wist ik niet omdat ik er zondag niet bij was en nog zwaar onder zijl was van de narcose van de operatie. Als ik dat wist had ik het er ook niet bij gezet namelijk.

    Maar goed, wat ik begrepen heb is het door een meerendeel electro rijders weg gestemd en dus blijft het evengoed zoals het was in 2013. Resultaat is in deze hetzelfde. Ik miste alleen nog een klein puntje info.

    Mea Culpa :D
     
  17. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    jammer voor de Pro-Ten klasse,
    ik weet zeker dat dat dit toch zeker 3 man scheelt die op de wip stonden ;)
    is bijna 30% van het veld haha lol
    gaan we lekker F1 rijden
     
  18. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    @borderonlineshop

    lekker in de f1 gaan rijden joh!

    Zullen ze jou en die andere 2 missen denk je?

    Wat een volwassen reactie van je!
     
  19. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Voor 2014 staan er al 4 tw modified rijders ingeschreven. Leuk !!
     
  20. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Misschien een 2014-topic openen met de huidige klassen en reglementen? Kunnen we daarmee misschien weer een mooi verhaal van maken....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina