Nogmaals: welke zender

Druk na het aanzetten van de zender maar eens op Menu. Dat heb ik twee berichten terug ook al geschreven. Er gaat dan een wereld voor je open.

Jij hebt er echt kijk op!

Ondertussen was ik zelf ook al zover, en toen zag ik dit.

upload_2022-2-22_23-20-26.png

Had al van alles aangemaakt . . . :hammer:

Binden is gelukt, we gaan de goede kant op.

Al doende leert men. :)

Wordt vervolgd.

jan.

De lange knuppels zijn ook binnen.

upload_2022-2-24_14-41-25.png

???

Het zijn weliswaar lange knuppels, maar dit lijkt me toch echt overkill.

Verder zit het model in de zender, uitslagen op 0 gezet, allemaal probleemloos verlopen.

Ben nog wel aan het puzzelen hoe je de zender via je PC kunt programmeren.

Gaat ook via Studio?

Ik heb Jeti gebeld omtrent deze mededeling, wordt aan gewerkt.

upload_2022-2-21_15-51-47-png.482907

jan.

Met de Jeti Studio kan je geen programma in de zender aanmaken of wijzigen. Je kan met de Jeti Studio wel een model programmeren. Het bestand van dat modelprogramma kan je overbrengen (kopieren) naar de zender. Persoonlijk vind ik dat het direct programmeren in de zender gemakkelijker en vlotter werkt. Maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Weet je wat de oorzaak was van de foutmelding bij het installeren van Jeti Studio?

e kan met de Jeti Studio wel een model programmeren. Het bestand van dat modelprogramma kan je overbrengen (kopieren) naar de zender.

Dat eindeloze gedraai aan die knop . . .

We gaan het zien.

Weet je wat de oorzaak was van de foutmelding bij het installeren van Jeti Studio?

Een deskundoloog van onze helpdesk heeft het programma verplaatst oid., en toen was het starten lopen.

Op dit moment vindt het updaten plaats.

Ongelofelijk, wat een proces . . .

Duurt vele minuten!

jan.

• Like
Reactions: Cnn
Dat eindeloze gedraai aan die knop . . .

We gaan het zien.

Een deskundoloog van onze helpdesk heeft het programma verplaatst oid., en toen was het starten lopen.

Op dit moment vindt het updaten plaats.

Ongelofelijk, wat een proces . . .

Duurt vele minuten!

jan.

Als je doelt op de geluiden en meldingen waarbij je door meerdere pagina’s moet scrollen ……..
dat kan handiger…… in plaats van helemaal doordraaien tot het einde van een pagina (deel)om dan op volgende pagina te kunnen klikken kan je handiger de draiknop 1 klik achteruit draaien, dan sta je gelijk onderaad, zo kan je met 2 klikken naar de volgende pagina

Wederom …… manual lezen … :yes: en de leerzame tutorials van Harry Curzon kijken

Als je het menu even kent dan knal je een nieuw model er met een paar minuten in….
als je Dual rate en expo op een schakelaar wilt dan kan je het handigst met Flight mode werken

Als je doelt op de geluiden en meldingen waarbij je door meerdere pagina’s moet scrollen ……..

Daar doel ik niet op.

Met de Jeti Studio kan je geen programma in de zender aanmaken of wijzigen.

Ik wil ook geen programma aanmaken; ik dacht dat je via je PC een model in de ontvanger kon aanmaken.

Vind je lezen lastig, Jan?

Je hebt pb.

In de manual van de zender zie ik niets over het aamaken van modellen via de PC.

In de helpfile van Studio:

upload_2022-2-24_22-22-10.png

Dus misschien kan het gewoon niet?

Maar ik weet toch vrij zeker dat iemand eerder dit draadje zei dat hij modellen liever via de computer aanmaakte.

Het was N.P.S. zelf!

Maar hoe dan.

jan.

Laatst bewerkt:
Dan ben ik toch heel benieuwd waar ik heb geschreven dat programmeren via de zender- emulator makkelijker is/sneller gaat.

In een ontvanger een model aanmaken, hoe bedoel je dat. Er zitten geen modelprogramma's in de ontvanger. In EX en REX ontvangers kunnen wel bepaalde instellingen worden gemaakt, maar dat gaat via de Device Manager in de zender.

In een heel grijs verleden, toen Jeti alleen inbouwmodules voor andere zendermerken produceerde, was het mogelijk modelspecifieke instellingen in de ontvanger te realiseren. Maar zoals gezegd, dat is al heel lang verleden tijd.

Model selection gaat over logfiles. Dat staat er duidelijk bij. Idem bij Chart.

Dat je met de Jeti Studio geen programma's in de zender kan aanmaken of wijzigen heb ik al eerder geschreven, maar dat hoef je niet te geloven...

Je kan wel modelprogramma's in de in de zender middels de Windows Explorer van de PC kopiëren naar de emulator in Jeti Studio. Maar dat is iets heel anders dan bewerken met de emulator in de zender. Het wordt zo alleen maar ingewikkelder...

Laatst bewerkt:
In een ontvanger een model aanmaken, hoe bedoel je dat

Nee, dat kan niet.

Ik bedoel een model aanmaken in de zender, via de PC.

Model selection gaat over logfiles. Dat staat er duidelijk bij. Idem bij Chart.

Okay.

Maar, en nu ben ik er echt even flauw van, iedereen doet net alsof ik het niet snap.

Voor de goede orde: jij (N.P.S.) was degene die schreef: Je kan met de Jeti Studio wel een model programmeren.

Hoe moet ik dat dan interpreteren? :hammer:

(Ben niet boos, hoor . . . )

jan.

Ik ook niet...

Dat is ook precies wat kan je kan in de Jeti Studio. Een model programmeren. In de Studio, niet in de zender. Dat gaat op precies dezelfde manier al in de zender. Klik op Menu, Model, en Nieuw Model (even uit het hoofd).

Wat zoek je? De Skylark die je in de zender hebt aangemaakt? Die vind je niet in de Jeti Studio. Dat schrijf ik voor de zoveelste keer. Je ziet het nu niet en je zal het nooit zien en je blijft maar volhouden.

Je kijkt naar het deel van de Jeti Studio dat bedoeld is voor het weergeven van logfiles van gemaakte vluchten. Die logfiles kan je vanuit de zender in de Jeti Studio importeren en weergeven. Afhankelijk van de gebruikte sensoren kan je dan b.v. de hoogte, het stroomverbruik en de GPS locatie zien.

Jeti Studio heeft een beperkte handleiding. Lees die maar eens.

zender aansluiten op de pc, dan "transmitter wizzard" en vervolgens "synchronise Log files " en dan de logfiles selecteren en dan komen ze wel bij model selection
zoals ik al eens schreef..... eerst loop je even te kutten en daarna valt het kwartje... dat heb ik nu met de sensoren, ik heb een aantal arduino printjes voor me liggen en vraag me af waar ik aan begonnen ben :oops: ... de zooi in elkaar solderen is een.. dan de meuk zien te programmeren zal wel gepaard gaan met gevloek, maar uiteindelijk kom ik er (hopelijk) wel .... als Nico het kan dan moet het mij ook lukken :D

upload_2022-2-24_23-35-25.png

upload_2022-2-24_23-38-34.png

upload_2022-2-24_23-38-14.png

Laatst bewerkt:
Back