Okay, dus, maar, als ik de potmeter in de servo los haal en een kwartslag draai, dan draait de servo-arm ook een kwartslag?
(Niet dat ik plannen heb in die richting, maar gewoon, om het te begrijpen.)
jan.
Soms wel maar soms zit er ook een tandwiel tussen.
Gert Jan geeft aan dat de middenstand 1500 uS is en de minimale stand 900us en maximaal 1800 ms.
Dat is volgens mij niet helemaal correct. Het middenpunt is 1500 us dat klopt maar minimaal is volgens mij bij de meeste zender rond de 1000 en maximaal rond de 2000 us. Sommige servo's kunnen overweg met een groter bereik en daarom kan je dat ook op sommige zenders inschakelen. Ze regelen dan over een groter bereik. Zeg van 700 us tot 2300 us. Je servo verdraait dan verder.
Voor zover mij bekend week Multiplex daar vroeger iets van af. Volgens mij hadden die een bereik van 900 us tot 1800 us met 1350 us als middelpunt. Maar dat is al lang geleden en intussen hanteert ook MPX de standaard 1000 tot 2000 us range.
Ik heb destijds mijn Graupner gemeten en die deed minimaal 850 us en max 2100.
En waarom ik dat getest heb, de limiter in de SM Unilog trekt de regelaar naar onder 900 uS.
Dus ik wilde weten of de regelaar dat ziet.
Net even de Tandem X20 aan de tester gehangen.
Trims in het midden en de uitslagen op 100%.
Middenstand is dan 1498 uS
Vol up is 2011 uS
Vol down is 851 uS.
Als je de uitslagen gaat vergroten naar 110 of 120% dan worden die waarden hoger en lager, dus dan zal ie richting 2100 en 800 gaan.
Wat betreft sleephaak en kleppen,
Ja, de servo gaat naar de middenstand.
Die moet je dan ergens onder een schakelaar zeggen dat ie naar een uiterste stand moet,
Ik zou dan wel voor de zekerheid de servohevel even loshalen en als dat niet gaat dan als voorzorg de servo uitslag terugzetten naar 50% en dan naderhand vergroten,
GJ