Nogmaals: welke zender

Probeer eens “ auto trim” ;)
Sticks zo houden dat het model recht vliegt en even een momentschakelaar vast houden en je model is uitgetrimt
Makkelijker kan gewoon niet……. Zendertje kan vaak meer dan men weet of gebruikt en vervolgens roepen dat het te dure zooi of bende is :rolleyes:

Grumania heeft die niet "nu" maar al minstens 10 jaar. Het oudste bericht in het Jeti forum over dit product stamt uit 2012,.

Toen ik mijn Jeti had bestond dit nog niet.
Maar nu zou het een optie zijn voor mensen die geen braille kunnen.

GJ

Je kan trouwens ook de trims omwisselen, dus de drukkopjes links gebruiken voor de rechter sticks
Dan kan je corrigeren en tegelijkertijd trimmen zonder de stick los te laten..
maar goed, dat kan met “auto trim nog veel makkelijker en sneller

Ik had 1 van de eerste in Europa, een voorserie van Jeti.
Als ik terugzoek dan had ik hem ergens begin 2012.
De tweede had ik een maand of 8 later denk ik.
En hoe kan iets bestaan als de zender er nog niet eens is?

GJ

Probeer eens “ auto trim” ;)
Sticks zo houden dat het model recht vliegt en even een momentschakelaar vast houden en je model is uitgetrimt
Makkelijker kan gewoon niet……. Zendertje kan vaak meer dan men weet of gebruikt en vervolgens roepen dat het te dure zooi of bende is :rolleyes:

Dat klinkt handig, de autotrim functie. Ik wist niet dat Jeti dat had.

Grt,

Arnoud.

En je kunt de trims ook als schakelfunctie gebruiken als je ze helemaal niet nodig hebt. Deze zender kan meer als je denkt. Of had iemand dat net al geschreven:rtfm:

Wat ik me kan herinneren kwamen ze tegelijk uit, tenminste, ik kreeg de mail van Jeti dat ik me kon inschrijven voor de zender en ik kon kiezen uit hand of pultzender.
Voor mij dus de handzender.
Jeti was toen alleen nog een producent van ontvangers en regelaars, zenders waren er nog niet.
Daarom was ik ook met ze in contact omdat ik importeur van jeti regelaars en ontvangers zou kunnen worden.

GJ

Voor zover ik weet, is Jan een clubgenoot van je, Karl (en van mij dus ook). Al heb ik hem tot nog toe nog niet op het veld gezien.
Jawel al een keer ontmoet.

En bij ons vliegt bij mijn weten vrijwel niemand met Jeti...
Jawel weet wel iemand op de club die met Jeti vliegt.

Ik weet niet of dit met Jeti hetzelfde is, maar bij OpenTX had je een neveneffect bij gebruik hiervan. Stel, je moet wat "up" trekken om horizontaal te vliegen, en dus duw je op de autotrim knop om de trim bij te stellen. Op het moment dat je de knop loslaat, is je stick nog steeds naar achteren, maar de trim is al bijgesteld. Gevolg is dat je model plots wat omhoogschiet. Het vergde dus een zeer goede coordinatie om onmiddelijk te stick los te laten na het loslaten van de autotrim knop.
Heb het daarna niet meer gebruikt, maar mijn hoogteroer trim knop vervangen door een zelf-centrerende schakelaar vlak bij mijn pink. Werkt perfect, nooit meer zoeken naar de trimknoppen.

Hij is binnen, met de pult.

upload_2022-2-17_13-10-12.png

Nog niks mee gedaan, alleen geladen.

Maar nu het punt: de pult is te smal.

De zijkant van m'n handen valt er net naast (of ik moet m'n polsen heel onnaturlijk naar binnen draaien).

Is er iemand die deze (zie hieronder) tray heeft, en zou die voor mij eens willen opmeten wat hier de totale breedte van is?

upload_2022-2-17_13-11-43.png

Het lijkt of die net wat breder is . . .

In het allerergste geval moet ik zelf een nieuwe bovenplaat maken (of daar wat bijaan plakken . . . :hammer:)

jan.

Gefeliciteerd.
Na het laden volgt het updaten...
Wat betreft de pult.
Helpt het als je de knuppels langer maakt.
Dan hoef je denk ik je polsen minder te draaien.

GJ

Knuppels verlengen is makkelijk, gewoon losschroeven en om te borgen draai je (volgens mij) de inbus bovenin weer vast.

Werk ze...!

Gefeliciteerd en veel plezier met de zender.

Voor het verlengen van de stick:
Het verdikte deel van de stick bestaat uit twee delen. Het onderste deel vasthouden en het bovenste deel losdraaien. Nu het onderste deel naar boven draaien en en bovenste deel weer stevig vastdraaien.

Back