Ik heb Traxxas connectors. Dat ijzertje is al los, dus die zou je "makkelijk" op kunnen solderen.
Dit ga ik morgen toen op de Turnigy accu en zelf een kabeltje maken.
Dus dan wordt het een traxxas kabeltje om hem te laden (een mannetje) en een traxxas (vrouwtje) op de lipo. Daarmee kan ik dan laden op de imax b6. Want ik heb alleen deans kabeltje bij me imax gekregen, die ga ik dus ombouwen naar een traxxas connector.
Dat moet zonder problemen laden toch?
Nu heb ik nog een aantal vragen als ik dit heb gedaan:
Ik heb deze voeding HobbyKing Power Supply 100~240v 5A en de Turnigy 2200mAh 2S 20C Lipo Pack.
Vraag 1:
Als ik de lader in het stopcontact doe, moeten dan eerst de lipo erin? Aangesloten op de zwarte en rode, en de balanceer plug erin?
Vraag 2:
Ik heb de "wat is een lipo" draadje doorgelezen. Maar; Als ik de Turnigy 2200mAh 2S 20C Lipo Pack wil laden, zet ik hem op
1. LiPo
2. Charge of Balance ofzo? (Wel alles aangesloten) Dus het zal waarschijnlijk balance zijn?
Vraag 3:
Wat is de laadstroom voor deze accu die ik wil gebruiken? Ik ga laden op 1C ofzo? Hoeveel ampere ga ik dan laden? 1,8A (kan mijn voeding dat wel aan)? en dan 2S?
Of laad ik de accu met 2.2 A omdat hij 2200 mAh is?
Vraag 4:
Hoelang duurt het normaal laden van Charge (dus niet Fast Charge).
Vraag 5:
Hoe weet ik dat de accu geladen is heeft die 2200 mAh aan? Of komt de voltage van 4.2 te staan op de imax ofzo?
Vraag 6:
Moet er verder nog wat aangepast worden op de Imax B6?
Ik heb de handleiding even snel doorgelezen nu, ga hem morgen beter doorlezen. Maar het is meer een korte samenvatting of ik het beetje goed heb begrepen.
Alvast bedankt voor de hulp!