Roy, mijn ervaring is anders namelijk; heb altijd met een iets mindere moter gereden van wege dat aspect maar sinds ik de " snellere" motoren heb aangeschaft zijn mijn rij kapaciteiten met sprongen verbeterd.
De snelle motoren maakt het rijden makkelijker namelijk, klinkt gek maar mijn ervaring is zo. De motor trekt heel constant en steeds op dezelfde manier. Je kunt meerdere rijmanieren gebruiken en niet onbelangrijk, het is gewoon leuk om die auto hard te zien gaan. Je leert de auto ook beter afstellen op die hogere snelheid , banden reageren anders en het verschil in de diffolie wordt duidelijker qua verschil enz. Of te wel snelle moteren is leuk maar wel duur.
Maar de vraag blijft of je echt alles uit je motor weet te peuteren en om te zetten in snelheid, nou is dat natuurlijk ook niet perse nodig, maar het is wel een dure grap om zo naar dat allerhoogste niveau te stijgen. naar mijn mening haken hierdoor mensen af.
Je kan dan toch doorzetten en het proberen en doet dan een compromis in de kosten.
Je kan ook de mindere motor voor lief nemen en als doel stellen de auto hier helemaal op af te stellen, je strijd immers niet meer tegen die snelle motors, dus hier zullen ook die ergenissen uitblijven.
Met die mindset kan je ook gewoon heel leuk werken aan je diff, rijstijl en een constant gedrag van motor koppeling.
In mijn optiek zijn beide gevallen leuk om te doen, na het rijden met electro ben ik erachter gekomen dat het toch ook wel heel relaxed is om met gelijkwaardige aandrijving te rijden en zeker als deze iets gunstiger in prijs is. Koop dan gewoon 2 of 3 motoren en voor al het geld dat overblijft ivt. de "snelle" koop je banden en brandstof en draai je gewoon elk zondag lekker 300 rondjes...krijg je vanzelf lol in.