Novarossi N12T1 (basic) de clubmotor

Wat is jullie mening


  • Total voters
    37
  • Poll closed .
Status
Niet open voor verdere reacties.
jammer dat het hier niet in de buurt is anders had ik zeker mee gedaan.

Vandaag mooi weer dus vanmiddag naar het circuit motor even laten brullen.

Reageer vrolijk verder

ps

Heb na de aangekondigde emailstilte niks meer gehoord van onze club.

Beetje jammer
 
Volgens mij kunnen tegen dezelfde voorwaarden deze motoren ook in de (NR-Dealer) winkels worden gehaald.

Inderdaad, binnenkort is alles ook te koop bij Novarossi dealers. Het is nog even interessant bij welke importeur het dan vandaan komt, dat zou per dealer kunnen verschillen.
Voor de 2,1cc klanten, let dan wel even op dat je een motor koopt met een merk van de Nederlandse importeur. Anders mag je niet meedoen.

En ik neem aan dat de mannen van Real'80 niet alleen de motoren willen, maar juist ook de aparte competitie die erbij hoort. Dus voor hun lost dit nu nog niets op, ik hoop dat hun algemene ledenvergadering nog verbetering brengt.
 
Voor de 2,1cc klanten, let dan wel even op dat je een motor koopt met een merk van de Nederlandse importeur. Anders mag je niet meedoen.

Lolzzz.. dus diegene die een Basic motor kopen uit bv HK, China, Italië of een ander land mogen niet meedoen? Het gaat dus eig om de NL importeur en niet om de motor?
 
Lolzzz.. dus diegene die een Basic motor kopen uit bv HK, China, Italië of een ander land mogen niet meedoen? Het gaat dus eig om de NL importeur en niet om de motor?

Ik zal je nog wat mooiers vertellen want je hebt de visie klaarblijkelijk nog steeds niet begrepen.
Het gaat noch om de importeur als om de motor! Het gaat om een gelijke competitie en lagere kosten. De standaard motor is slechts een middel om dat te bereiken en zo is een vaste importeur die de motoren merkt een middel om de gelijkheid van de motoren en die lage prijs te garanderen.

Uiteraard heeft het feit dat die importeur Nederlands is nog het voordeel dat hij ook bij alle wedstrijden aanwezig is. Zo kunnen de rijders vragen stellen en eventueel geholpen worden met afstellen.
 
Wij/ik als 1:8 rijder(s) zijn hier natuurlijk niet blij mee.
Ik heb het netjes en beleefd gevraagd in een mail waarom onze club niet mee doet aan deze aanbieding.
Daarop kreeg ik vervolgens een mail waarin ik betiteld wordt als een oud wijf en daarna een mail dat de club hier niks mee doet en een einde moet komen aan de mailvervuiling.

Tja dan sta je met de rug tegen de muur, en dan verder?
5 maart is de alv kijken of we dan wat wijzer kunnen worden of het bestuur wat wijzer kunnen krijgen.

En ja het finaciele plaatje heb ik gezien en das verrekte aantrekkelijk allemaal.
Maar helaas wij pissen naast de pot

reageer vrolijk verder

En daarom zal ik geen lid meer van de club worden daar, tenzij het bestuur een andere houding gaat aannemen.
Het gaat Real 80 nog veel leden kosten zo en er komt niks bij.
Zeer jammer allemaal!!

M..v.g. Mark
 
De standaard motor is slechts een middel om dat te bereiken en zo is een vaste importeur die de motoren merkt een middel om de gelijkheid van de motoren en die lage prijs te garanderen.

En dat verzin je ter plekke?

Kijk eens in de kleine lettertjes van je manual, Novarossi behoud het recht om de specificaties te veranderen en er is geen importeur/distributeur die dat controleert. Het antwoord hebben we al uit Duitsland mogen krijgen dat ze daar ook niets aan doen en de rijders die toevallig een snellere motor krijgen beschouwen ze als gelukkigen.

Ook als jij vandaag een Flash .12 koopt en volgende week nog 1 kan het zijn dat die anders is, hetgeen ik nu al bij meerdere motoren heb gezien die op verschillende momenten zijn gekocht. Wat dat betreft kan je niet erop aan dat Novarossi zijn modellen constant houdt.

Dream on zou ik maar zeggen.....

Verdiep je maar op de onderdelen waarop bezuinigd is (zoals het siliconen insertje in de krukas) om je technische controle te instuëren maar zelfs dan is niet te zeggen als dergelijke bezuinigingen er volgende week bij een volgende motor nog steeds in zit.
 
En dat verzin je ter plekke?

Kijk eens in de kleine lettertjes van je manual, Novarossi behoud het recht om de specificaties te veranderen en er is geen importeur/distributeur die dat controleert. Het antwoord hebben we al uit Duitsland mogen krijgen dat ze daar ook niets aan doen en de rijders die toevallig een snellere motor krijgen beschouwen ze als gelukkigen.

Als je een regel maakt om allemaal met dezelfde motor te rijden, dan wil je daar zoveel mogelijk op kunnen toezien. En je wilt motoren merken zodat je kan controleren of het daadwerkelijk een motor is die uit onze serie komt. Onze serie motoren kunnen we zo in de gaten houden om te kijken wat de variaties zijn.

En natuurlijk weten we dat er vaak zat verschillen in motoren zitten. Die zitten er ook al in als er niet een specificatie veranderd wordt. De passing van zuiger in cilinder is bijvoorbeeld verre van constant.
Het is dus ook niet zo dat rijders bij ons aan kunnen komen kloppen met het verhaal dat hun motor te langzaam gaat. Dat hangt van zoveel factoren af dat je dat per definitie los moet laten.

Alsnog zal het motorvermogen van het complete veld zeker gelijker zijn, en zullen de kosten lager zijn. En dat is het doel, niet absolute uniformiteit.
 
Jongens, jongens, jongens...
Laten we de algemene visie proberen te steunen, wij zijn de mensen die het tot een succes kunnen maken of breken. Laten we niet teveel inzoomen op die details. Overal zitten wel nadelen aan, mag hopen dat de visie nu wel voor iedereen duidelijk is.
 
Prima. Maar leg dan eens uit wat de meerwaarde van het merkteken is want je blokkeert hiermee direct alle andere leveranciers/winkeliers, zelfs voor de rijders die met de gewone prijs in spoed of gewoon ter ondersteuning de motor bij hun trouwe winkelier willen kopen. Aangezien de rijder zelf zijn motor moet kopen vind ik (net als bij electro) dat hij het zelf mag bepalen.
 
Daar heb ik geen uitleg voor Roelof, vraag het nog maar eens aan Bart. Wat ik zo 123 kan bedenken is dat het een voordeel is voor de winkeliers aangezien ze geen graveer pen hoeven te koop, hier hebben ze dan weer wel financieel voordeel bij..misschien dat ik hier wel te ver in doordraaf, misschien is het een bijzaak?

De menselijke geest werkt over het algemeen zo, dat bij constante herhaling van feiten, de veel genoemde feiten overwegend blijft hangen, trek hier je conclusies mee.
Het glas is halfvol of halfleeg, instanties die de boel aansturen dienen ten alle tijden een halfvol glas te drinken, het halflege glas bewaren ze voor achter de schermen...;) Ik denk dat een heleboel mensen het hiermee eens zijn.
 
Laatst bewerkt:
Prima. Maar leg dan eens uit wat de meerwaarde van het merkteken is want je blokkeert hiermee direct alle andere leveranciers/winkeliers, zelfs voor de rijders die met de gewone prijs in spoed of gewoon ter ondersteuning de motor bij hun trouwe winkelier willen kopen. Aangezien de rijder zelf zijn motor moet kopen vind ik (net als bij electro) dat hij het zelf mag bepalen.

Met de laatste aanbiedingen kunnen de winkeliers tegen dezelfde voorwaardes leveren, mja... dat kan niet want er staat geen merkteken.

De basis was om de 1:10 gezonder en goedkoper te maken (zie post 1)
Nu is er besloten dat iedereen met één bepaald type motor moet rijden, goed resultaat. Vervolgens bouw je een drempel dat rijders de motoren alleen via de nationale importeur kunnen kopen... Daarnaast zie je het gebeuren dat rijders van clubs die niets willen doen met "handel" mogelijk hun lidmaatschap opzeggen hierdoor.

Ga zo door mannen.
De kern is (zoals Roelof al aangeeft)

Aangezien de rijder zelf zijn motor moet kopen vind ik (net als bij electro) dat hij het zelf mag bepalen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij worden de motoren binnenkort beschikbaar in het dealer netwerk, de prijs gaat dan iets omhoog zodat zij ook nog een tientje in hun zak kunnen steken. Volgens mij kopen zij allemaal de N12T1 motoren bij de importeur, die kan dan toch gewoon even een krasje op de motor zetten?

Probleem nu opgelost jongens?
 
Daarnaast zie je het gebeuren dat rijders van clubs die niets willen doen met "handel" mogelijk hun lidmaatschap opzeggen hierdoor.

Ga zo door mannen.

Die rijders kunnen toch gewoon zo`n motor kopen en lekker gaan rijden, dat die club er niks mee doet moeten ze toch helemaal zelf weten. Zoals gewoonlijk haal je alles weer door elkaar om de boel de grond in te boren, maar dit hadden we al voorspeld;)

Ps. gaan we nou nog voor 250 euro tegen elkaar racen op een circuit naar keuze? Jij tegen ik...?
 
Lezen Roy :cool:

--> Ik rij zelf geen 1:8 (meer) maar je mag het best...

Voor wat betreft door elkaar gooien, ik lees wat ik lees. Een basic motor is voor de 1:10 mogelijk een goede zaak, idem voor de clubrijder. Het wordt alleen anders als het verplichte winkelnering wordt

Volgens mij kunnen nu alle winkels tegen dezelfde tarieven leveren zoals de motoren aan de clubs worden aangeboden.
 
Jammer dat je het op de baan niet tegen mij durft op te nemen, had graag tegen je geraced, dat is toch immers onze echte hobby, vond het aanbod van baan, auto en format toch een redelijk open voorstel;)

Dit staat trouwens op de website van de importeur, als ze er tegen die tijd ook een krasje op mogen zetten, zijn jullie dan helemaal tevreden? Denk zelf dat we dat er nog wel even bij kunnen regelen hoor, draaien we de hand niet voor om.

Vanwege de opstart van de klasse is het mogelijk de motoren tot en met Juni 2011 direct bij de importeur te bestellen.
Dit vanwege het makkelijker bij kunnen houden van een pre-order systeem en zekerheid te kunnen bieden dat de motoren z.s.m. beschikbaar zijn.
Daarna zullen de prijzen iets verhoogd worden en de motoren via het dealer netwerk worden verstrekt.
Overige onderdelen (pluggen, uitlaten, bochten, drijfstangen etc.) zullen via het dealernetwerk moeten worden verkregen.
 
Laatst bewerkt:
Prima. Maar leg dan eens uit wat de meerwaarde van het merkteken is want je blokkeert hiermee direct alle andere leveranciers/winkeliers, zelfs voor de rijders die met de gewone prijs in spoed of gewoon ter ondersteuning de motor bij hun trouwe winkelier willen kopen. Aangezien de rijder zelf zijn motor moet kopen vind ik (net als bij electro) dat hij het zelf mag bepalen.

Merkteken dient voor de monitoring, zowel bij de wedstrijden alsook voor de lange termijn.
En gemerkte motoren kunnen ook via de dealers verkregen worden.

Met de laatste aanbiedingen kunnen de winkeliers tegen dezelfde voorwaardes leveren, mja... dat kan niet want er staat geen merkteken.

Kan wel, laat maar eens een dealer met MASH contact opnemen.

De basis was om de 1:10 gezonder en goedkoper te maken (zie post 1)
Nu is er besloten dat iedereen met één bepaald type motor moet rijden, goed resultaat. Vervolgens bouw je een drempel dat rijders de motoren alleen via de nationale importeur kunnen kopen...
Drempel..? Het werkt juist drempelverlagend dat de motor ook via de importeur te krijgen is. Want hij is dus óók met merk bij de winkelier te koop.

Daarnaast zie je het gebeuren dat rijders van clubs die niets willen doen met "handel" mogelijk hun lidmaatschap opzeggen hierdoor.

Ik heb geen club zien tegenstemmen bij het voorstel..

Voor wat betreft door elkaar gooien, ik lees wat ik lees. Een basic motor is voor de 1:10 mogelijk een goede zaak, idem voor de clubrijder. Het wordt alleen anders als het verplichte winkelnering wordt

Haha, en de verkoop van motoren door de AMCA? Is dat dan geen verplichte winkelnering?
Vast niet, want die motoren zijn via Shepherd verkregen..

Voorlopig hebben we nu een aanpak die zeer voordelig is voor de rijders. En wat bovendien voor ons als sectie goed te controleren is. En dat lijkt me van groot belang in een eerste jaar met de standaardmotor.
 
Pieter, het is toch niet zo dat jij nu wil dat ze van shepherd Duitsland via shepherd Benelux (dat ben jij zeker toevallig) geleverd kunnen worden bij een winkelier. Heb je nu geregeld dat ze voor dezelfde prijs aangeboden kunnen worden...?

Het is toch logisch dat ze gewoon via de NL Nova importeur geleverd worden, anders kunnen we ze net zo goed bij RcMarket bestellen....maar dan wordt er weer geklaagd dat het zielig is voor de Nederlandse kruidenier..

Het is dus gewoon over een opstartende cup, eigen naamsbekendheid verwerven en eventueel een euro`tje per motor pakken, dit over een hobby die aan het uitsterven is. Maar ja, ieder zijn visie, als het anders is mag je het ook zeggen hoor, ieder zijn lezing.
 
Vanwege de opstart van de klasse is het mogelijk de motoren tot en met Juni 2011 direct bij de importeur te bestellen.
Dit vanwege het makkelijker bij kunnen houden van een pre-order systeem en zekerheid te kunnen bieden dat de motoren z.s.m. beschikbaar zijn.
Daarna zullen de prijzen iets verhoogd worden en de motoren via het dealer netwerk worden verstrekt.
Overige onderdelen (pluggen, uitlaten, bochten, drijfstangen etc.) zullen via het dealernetwerk moeten worden verkregen.

Dit verhaal is verzonnen toen de .12 nog 99 euro moest gaan kosten en de .21 nog niet in beeld was. Bij Shepherd Duitsland kan je het hele jaar door de motoren en (!!) onderdelen tegen de speciale prijs kopen en zijn er nog extra kortingen te bedingen als je als club voor enkele honderden euro's aan los spul bestelt. Ondertussen heeft Mash zich gelijk getrokken aan Shepherd maar is nu nog onduidelijk als de aanbieding ook het hele jaar geldt.
 
Dit verhaal is verzonnen toen de .12 nog 99 euro moest gaan kosten en de .21 nog niet in beeld was. Bij Shepherd Duitsland kan je het hele jaar door de motoren en (!!) onderdelen tegen de speciale prijs kopen en zijn er nog extra kortingen te bedingen als je als club voor enkele honderden euro's aan los spul bestelt. Ondertussen heeft Mash zich gelijk getrokken aan Shepherd maar is nu nog onduidelijk als de aanbieding ook het hele jaar geldt.
Mag een Nederlands bedrijf er dan helemaal niets aan verdienen? het is al zo goedkoop voor de rijder. Als dat echt puur en alleen de insteek is, dan kan iedereen het beste echt alles in China bestellen. Ben blij dat ik niet de hele dag over zulk soort systemen hoef na te denken zeg..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top