Nurflidl met verlengde vleugel.

Discussie in 'Overig / Experimenteel' gestart door pompebled, 11 dec 2022.

  1. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.891
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Meeste kans dat het gewoon een slecht contact was van de stekker
     
  2. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Of een tandwiel met een missend tandje of twee.
     
  3. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    Zal ik controleren en een beetje vaseline in de contacten voor de toekomst (nat gras landingen).
    Daar ik de servo uit de vleugel heb, is dat eenvoudig te controleren, openschroeven.

    Groeten, Jan.
     
  4. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.891
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Met vaseline moet je opletten, zuurvrij gebruiken
     
  5. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    Heb ik, anders is het middel erger dan de kwaal...

    Groeten, Jan.
     
  6. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    Onder het motto: 'better safe than sorry', twee dunne carbon staafjes aan weerszijden van de romp over de hele lengte in het schuim gelijmd.
    Na droging de boel geschuurd en het voorste deel van de romp, waar de breuk zit, in de glasweefsel gezet met watergedragen lak.
    Het gladdere oppervlak helpt ook bij het gemakkelijk verwijderen van de modder na een landing.

    Vandaag met de niet vervangen haperende servo een tiental starts gemaakt, slechts één keer na de landing dat de servo niet meer reageerde, na enig behoedzaam heen en weer bewegen geen last meer gehad, vreemd...
    Er was, getuige de cirkelende buizerds, aanvankelijk wel thermiek, maar blijkbaar hoger dan ik kon komen want anderhalve minuut was de langste vlucht. Met de toenemende bewolking nam de thermische activiteit af en kwam ik amper meer boven de minuut.

    Ook een parachuutje gemaakt van Ø 20cm met blaartrekkend gekleurde resten spinakerdoek, dat doet wonderen voor het terugvinden van de lijn, wat de gemiddelde omlooptijd tussen de starts aanzienlijk bekort...

    Eens kijken of ik de vakantie richting bergen kan sturen, want hellingzweven lijkt me best te doen met de Nurflidl.

    Groeten, Jan.
     

Deel Deze Pagina