Onder het motto: 'better safe than sorry', twee dunne carbon staafjes aan weerszijden van de romp over de hele lengte in het schuim gelijmd.
Na droging de boel geschuurd en het voorste deel van de romp, waar de breuk zit, in de glasweefsel gezet met watergedragen lak.
Het gladdere oppervlak helpt ook bij het gemakkelijk verwijderen van de modder na een landing.
Vandaag met de niet vervangen haperende servo een tiental starts gemaakt, slechts één keer na de landing dat de servo niet meer reageerde, na enig behoedzaam heen en weer bewegen geen last meer gehad, vreemd...
Er was, getuige de cirkelende buizerds, aanvankelijk wel thermiek, maar blijkbaar hoger dan ik kon komen want anderhalve minuut was de langste vlucht. Met de toenemende bewolking nam de thermische activiteit af en kwam ik amper meer boven de minuut.
Ook een parachuutje gemaakt van Ø 20cm met blaartrekkend gekleurde resten spinakerdoek, dat doet wonderen voor het terugvinden van de lijn, wat de gemiddelde omlooptijd tussen de starts aanzienlijk bekort...
Eens kijken of ik de vakantie richting bergen kan sturen, want hellingzweven lijkt me best te doen met de Nurflidl.
Groeten, Jan.