Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo Dennis, De contouren worden al zichtbaar! Bouw je niet omgekeerd op een stevige plank? Dat kost wel wat meer triplex voor de spanten, maar je hebt dan een veel steviger basis en minder kans op kromtrekken. En een scheluw schip is wel het laatste wat je wilt hebben. meters maken is mooi, maar het uiteindelijke resultaat telt! Maar misschien heb je wel iets anders bedacht om dat te voorkomen en zit ik veel te vast in mijn eigen denkpatroon. Heb je bij die ouwe mensen. Roest alles een beetje vast. Succes verder en we volgen het graag. Gr. Klaas.
Die spanten kunnen geen kant meer op Dennis. Strookt het allemaal een beetje? Moet straks een mooie romp opleveren. Succes verder! Gr. Klaas.
Hey Dennis,
Als tekenaar van de lijnen ben ik uiteraard erg benieuwd naar dit bootje. Misschien ooit een zusterschip bouwen
Ik vind wel je bouwwijze nogal grof en veel plek in de romp in beslag nemen maar dat is jouw keus.
Ik zou eerder ervoor kiezen om alle spanten na het aanbrengen van de huid te verwijderen.
Is een vrij volle boot dus je gaat nogal wat ballast (accu's!) nodig hebben. Daar moet wel plek voor zijn.
Let er bij je motoren op dat ze wel bijna 8 cm schroeven aandrijven. Een motor van 7000 tpm en direct drive gaat dat volgens mij niet zo heel erg leuk vinden. Misschien kun je er een mooie planetaire vertraging tussen zetten?
Gr.
Pim
Dennis, Met de tandriemoverbrenging maak je een denkfoutje, of je hebt het verkeerd opgeschreven. Zoals het er staat lopen de assen 2x zoveel toeren als de motoren. In dat geval belast je de motoren dubbel! Gr. Klaas.
Dennis, Je snapt het helemaal! Gr. Klaas
Als je "levende" balast zoek, ik heb nog wel 4 accus's voor je van 12 volt, ex ups , 9 bij 7 en 10 cm hoog
Groeten, Arie