Macrabbit
Vriend van modelbouwforum.nl
Hallo trouwe lezers,
De afgelopen bouwtijd besteedt aan de laatste aanpassingen en het inlijmen van de motorbracket. Na de definitieve plaatsting bleek ik niet meer bij de inbusjes van de lagerdoppen te komen. Dit is de dop op de kop van de as waar overheen het bracket is geplaatst. In de dop zit het vervangbaar aslagertje en moet dus toegangkelijk blijven voor eventuele vervanging van. Het bracket staat nu zo dichtbij het inbusje, dat ik deze niet meer uit kon draaien. Om dit op te lossen heb ik sleuven gefreest met de dremel, vanaf de doorvoer van de asdop een cm of 3 omhoog. Nu kan ik een inbussleuteltje verdraaien en de inbus uit de dop draaien. Probleem opgelost, echter mijn gemeten afstand naar het steunlager aan het begin van de as, lag nu veel verder weg. Ook dit opgelost door een extra blokje te verlijmen op de plaat van het steunlager en daarin het lager geperst.
Eindelijk alles op zijn plaats, uitgelijnd en werkend gecontroleerd met de riempjes keurig rollend over de drijfwielen.
Na dit alles, waar ik echt veel tijd in heb gestoken om het goed en mooi draaiend te maken, heb ik de bracket ingelijmd met polyester. Resultaat als een huis zo vast!!
Daarna aan de slag met de buitenzijde van de romp. Begonnen met de romp in haar geheel in de epoxy gezet. Deze 1e laag heeft ervoor gezorgd dat alle naden en kiertjes afgedicht zijn. Nu de romp t.h.v. de huidlijnen voorzien van 1mm dikke latten die dienst gaan doen om de dikte van het polyesterplamuur overal gelijk te houden en de lijnen mooi strak te krijgen. Vandeweek is dit afgerond en breng ik nog een laag epoxy aan om de latten goed te hechten aan de romp en deze watervast te maken.
Bekijk bijlage 214254
Ook zijn m'n Stepdown modules overgekomen uit China. Zo kunnen we toch nog genieten en verder met de bestaande spullen! Gelijk ook een paar metertjes siliconen kabel mee besteld. Ideaal vanwege zijn flexibiliteit!
Met dank aan de tip van Sjoerd!
Geen dank Dennis. Wat me wel een beetje verbaasd is dat je enerzijds Epoxy gebruikt en er vervolgens met polyesterplamuur overheen gaat en daarna weer afwerkt met Epoxy. Ik heb het zo nog nooit gedaan en vraag me af ( ik weet het absoluut niet zeker