Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Deze wordt echt met liefde voor de materialen gebouwd... dat voel je aan de foto's die rust en precies vakmanschap uitstralen.
't Blijft genieten, elke keer opnieuw.
'k Kijk al uit naar je volgende posting Didier, dan wordt het weer genieten.
Bij mij ligt de bouw zo goed als stil wegens de organisatie van de verhuis en het opmaken van het nieuwe BlueBirdnest. De komende weken en zelfs maanden zal er niet veel worden geCobrabouwd, maar ik probeer hier de prachtige draadjes op de voet te volgen.
Succes met de verhuis zou ik zeggen, neem er de tijd voor om je werkplek 100% naar je zin te krijgen..
Kiowa lag effe stil vanwege uitgebreid onderhoud aan de Ecureuil, tamelijk veel mee gevlogen, en dan komen de probleemkes naar boven..Hopelijk morgen weer verder met de bouw..
De rivetten zijn dus als volgende aan de beurt.
Daar ik niet geneigd was om in het hout te gaan boren, en de vario rivetjes eigenlijk iets te groot waren voor dit onderdeel, heb ik mijn oude lijmmethode nog eens boven gehaald.
Eerst alle lijntjes afgetekend, en dan aan de gang..
Foto is genomen net na het aanbrengen, de lijm is nog nat..
Daarna nog enkele details aangebracht en ook van rivetjes voorzien..
Nu alles laten drogen en later een dun laagje grondverf geven, dan komen de details pas echt uit..
Het is nu uitkijken naar het eindresultaat als de grondverf eropstaat.. dan zouden de verschillende paneellijnen tot hun recht moeten komen..
Wordt vervolgd!
Na de geslaagde staartvin blijven we nog even achteraan de heli..
Het uiterste punt(je) van de staart dient nog te worden gemaakt, op de foto van de full size aangeduid met de pijl
Bedoeling is ook dit onderdeel van balsa te maken, en later te overtrekken met epoxy en glasmat
Om te beginnen uit karton de ruwe vorm gesneden, zowel boven als zijaanzicht..
Vervolgens maar dapper begonnen met schuren en snijden, veelvuldig vergelijkend met de full size foto's..
Het geheel begint al vorm te krijgen, volgende keer gaan we het tijdelijk op de heli bevestigen, en dan kan het in de juiste vorm worden geschuurd..
Het balsa onderdeel is nu tijdelijk aan de staart bevestigd, en kan nu in zijn juiste vorm worden geschuurd, alles onder het waakzame oog van de documentatie
Ten slotte nog even de staartrotorbladen monteren om het geheel te bekijken en te vergelijken met de foto in het boek..
En ik moet zeggen dat het er best op begint te lijken ;-)
Nu wordt dit onderdeel even overgedragen aan een clubcollega die het zal voorzien van een dunne epoxy glasmat, net zoals bij de verticale vin is gebeurt. Daarna kan ik verder met de detaillering.