OH 58 Kiowa...in belgië..

De motip spuitwerken zijn achter de rug, nu de details nog op de staart. als eerste de antennes bovenop..
Enkele pogingen verder krijgen we dit

full

Met plasticard strip nog een laatste detail aan de bovenkant. Er zijn ook al enkel rivetjes zichtbaar, daarover later meer

full

Up next..de onderkant..

greets,

Didier

Laatst bewerkt door een moderator:
WOW ... weer prachtig werk Didier ...

Motip Filler doet inderdaad weer zijn best daar ten huize Didier ..

TOP TOP TOP ..

Grtz
Ron

De onderkant is dus als volgende aan de beurt.
Hiervoor halen we de plasticard weer boven, eerst aftekenen en snijden..

full

Alles passen en vastlijmen, de stang er even in ter passing

full

En dan nog enkele rivetjes erop..

full

Het geheel is in mekaar gelijmd, helaas vergeten een foto van de nemen..
Nu is het tijd om de rivetten te plaatsen..

c-ya next time!

Deze wordt echt met liefde voor de materialen gebouwd... dat voel je aan de foto's die rust en precies vakmanschap uitstralen.
't Blijft genieten, elke keer opnieuw.

Heligroeten,

Nick

'k Kijk al uit naar je volgende posting Didier, dan wordt het weer genieten.
Bij mij ligt de bouw zo goed als stil wegens de organisatie van de verhuis en het opmaken van het nieuwe BlueBirdnest. De komende weken en zelfs maanden zal er niet veel worden geCobrabouwd, maar ik probeer hier de prachtige draadjes op de voet te volgen.

Heligroeten,

Nick

Succes met de verhuis zou ik zeggen, neem er de tijd voor om je werkplek 100% naar je zin te krijgen..
Kiowa lag effe stil vanwege uitgebreid onderhoud aan de Ecureuil, tamelijk veel mee gevlogen, en dan komen de probleemkes naar boven..Hopelijk morgen weer verder met de bouw..

greets,

Didier

De rivetten zijn dus als volgende aan de beurt.
Daar ik niet geneigd was om in het hout te gaan boren, en de vario rivetjes eigenlijk iets te groot waren voor dit onderdeel, heb ik mijn oude lijmmethode nog eens boven gehaald.
Eerst alle lijntjes afgetekend, en dan aan de gang..
Foto is genomen net na het aanbrengen, de lijm is nog nat..

full

Daarna nog enkele details aangebracht en ook van rivetjes voorzien..

full

Nu alles laten drogen en later een dun laagje grondverf geven, dan komen de details pas echt uit..

greets!

Das haaabt stuuu sheeer sheun gemacht ..

Het blijft inderdaad genieten van deze foto's ...
Vakwerk Didier ...

TOP TOP TOP ... :-)

Grtz
Ron

Thx!

Het is nu uitkijken naar het eindresultaat als de grondverf eropstaat.. dan zouden de verschillende paneellijnen tot hun recht moeten komen..
Wordt vervolgd!

Didier

En de grondverf staat erop..
Weinig tekst vandaag, de foto's zeggen genoeg denk ik :-)
Nog even de foto van't origineel..

full

full

full

full

full

We gaan rustig verder...

Gewoon subliem, Didier. Jouw manier om diepte erin te brengen dmv die motip filler komt er wel echt goed uit hé. Resultaat mag echt weg gezien worden.

k zou zeggen, doe zo voort !!

Ronny

Na de geslaagde staartvin blijven we nog even achteraan de heli..
Het uiterste punt(je) van de staart dient nog te worden gemaakt, op de foto van de full size aangeduid met de pijl

full

Bedoeling is ook dit onderdeel van balsa te maken, en later te overtrekken met epoxy en glasmat
Om te beginnen uit karton de ruwe vorm gesneden, zowel boven als zijaanzicht..

full

Vervolgens maar dapper begonnen met schuren en snijden, veelvuldig vergelijkend met de full size foto's..

full

Het geheel begint al vorm te krijgen, volgende keer gaan we het tijdelijk op de heli bevestigen, en dan kan het in de juiste vorm worden geschuurd..

full

Tot de volgende!

Thx Nick,

Ge gaat wel geduld moeten hebben, want er is véél werk aan, en ik doe het rustig aan.. :-)

greets,

Didier

Het balsa onderdeel is nu tijdelijk aan de staart bevestigd, en kan nu in zijn juiste vorm worden geschuurd, alles onder het waakzame oog van de documentatie

full

full

Ten slotte nog even de staartrotorbladen monteren om het geheel te bekijken en te vergelijken met de foto in het boek..

full

En ik moet zeggen dat het er best op begint te lijken ;-)

full

Nu wordt dit onderdeel even overgedragen aan een clubcollega die het zal voorzien van een dunne epoxy glasmat, net zoals bij de verticale vin is gebeurt. Daarna kan ik verder met de detaillering.

Greets,

Didier

Gij hebt toch wel engelengeduld om alles zo in detail af te werken!

Voor wanneer is de maidenvlucht?

:D

Back