OH 58 Kiowa...in belgië..

Na wat overwegingen heb ik besloten de Kiowa deze zomer nog even vliegklaar te maken, zo gewoon in de ruwbouw. Reden hiervoor is dat ik dan 100% zeker ben van de mechanische setup, en naar hartelust kan testen zonder mij zorgen te maken. Servo's zijn onderweg, jullie worden op de hoogte gehouden :-)

didier

Alle spullen zijn in huis, we kunnen er dus aan beginnen..
Een overzichtje; servo's, gyro, ontvanger, regelaar, bec, schroefjes...oh ja, en het mechaniek natuurlijk ;-)

full

Wat bouw en denk uurkes later...

full

En we gaan rustig verder...

groeten!

Laatst bewerkt door een moderator:
Eenvoudig maar goed!!

Hallo didier n,
Dit ziet er een goed ontwerp uit zonder veel tra-lala..... meer moet dat niet zijn!! :idea:
Goe bezig didier :wink:

Gr Peter

Hallo didier n,
Dit ziet er een goed ontwerp uit zonder veel tra-lala..... meer moet dat niet zijn!! :idea:
Goe bezig didier :wink:

Gr Peter

Hey Peter,

Het is idd een simpel ontwerp, en ziet er zeer robuust uit. Ik weet van de fabrikant dat ze met hun kiowa achtewaarts gevlogen loopings gedraaid hebben, gewoon om het geheel te testen..een beetje overdreven als je het mij vraagt, maar dan zal het geheel flink wat kunnen hebben. enige nadeel is wel dat je het mechaniek niet zonder de romp kunt vliegen, dus ook niet uitproberen..
We gaan door ;-)

Didier

YEP ,

inderdaad een mooie simpele mechaniek . TOP
Meer moet da nie zijn .
Ik ben zeer benieuwd hoe dit geheel 'LATER' door het luchtruim vliegt .

Grtz
Ron

Ik weet het, het gaat niet snel vooruit, maar nog enkele foto's van hoever het mechaniek nu staat. Regelaar, servo's, ontvanger, alles staat mooi bij mekaar op het mechaniek.
Nu de servo voor de staart nog inbouwen en we kunnen (bijna) vliegen :-)

full

full

Didier

Hei Didier ,

NO RUSH , neem uwen tijd , alles komt goed ..
Het ziet er inderdaad prima uit en ik ben er zeker van dat deze heli ook prima gaat vliegen ..

Rob had het al eens aangekaart in mijn draadje , ga je de mechaniek ook ietsje naar voren laten hellen ( als dit al zo niet is ) en ook ietsje naar links of naar rechts ( weet niet als het een rechts/links draaiende mechaniek is ) laten hellen ?
Bij mij staat alles nu kaarsrecht , maar dat ga ik zeker nog veranderen ..

Grtz
Ron

Hei Didier ,

NO RUSH , neem uwen tijd , alles komt goed ..
Het ziet er inderdaad prima uit en ik ben er zeker van dat deze heli ook prima gaat vliegen ..

Rob had het al eens aangekaart in mijn draadje , ga je de mechaniek ook ietsje naar voren laten hellen ( als dit al zo niet is ) en ook ietsje naar links of naar rechts ( weet niet als het een rechts/links draaiende mechaniek is ) laten hellen ?
Bij mij staat alles nu kaarsrecht , maar dat ga ik zeker nog veranderen ..

Grtz
Ron

Het is standaard voorzien om het mechaniek naar voor te laten hellen, maar dat was wel meer dan ikzelf wilde. Vandaar dat er onder de voorste steunen een strip plasticard zichtbaar is. Nog steeds een kleine helling voorwaarts, maar niet zo extreem als anders, 't was gewoon teveel van't goede. Links of rechts laten overhellen heb ik nog nooit gedaan..

greets,

Didier

AH ja , ik zie de plastic strip zitten .
Hmmm , je mag als je wil daar eens een foto van posten als de mechaniek ingebouwd is , dan kan ik eens zien hoeveel voorwaartse helling jou mechaniek heeft .

Grtz
Ron

Voila, de gewenste foto's Ronny..

full

full

Het is dus wat moeilijk te zien, maar erg schuin staat het mechaniek niet...

Greets,

Didier

We hebben nog wat werkzaamheden verricht, maar geen tijd gehad om deze te posten..
nu effe verandering in brengen

Op het einde van de staart staan nog een krans "grote" bouten. Plastic buisjes en strip moeten uitkomst brengen.

full

eenmaal ingelijmd ziet het er zo uit...

full

Helemaal rond dus..

full

full

Hiermee is het grote deel van de staart dus van rivetten en paneellijnen voorzien.
De volgende foto's tonen beide zijden, en de aandachtige lezer zal zien dat de plaatsing van de rivetten per zijde verschillend is..ook de onderlinge afstand van de rivetten is anders, dit is wel niet op foto te zien denk ik :-)

full

full

Tot zover de werkzaamheden..
Dan moet ik nu overgaan tot de minder prettige mededelingen..

Door het overlijden van mijn vader zal ik de komende tijd helaas nog weinig kunnen bouwen/posten...Er moeten andere zaken geregeld worden, inclusief een verhuis...
Uiteraard volg ik hier nog steeds alle draadjes op de voet, en zodra ik weer iets kan bouwen zullen jullie dat wel lezen!

groeten,

Didier

Hei Didier ..

Mooi man ... top werk alweer ...

En inderdaad je had het me al verteld van U vader ...
Innige deelneming van mijn kant ...
Ik kan me U vader nog zo goed herinneren ..

Veel sterkte ..

Grtz
Ron

Hallo Didier,

ik heb hier een paar dagen zonder internet gezeten en lees nu pas je posting over het verlies van je vader.

Bij deze wil ik je alsnog mijn innige deelneming betuigen bij het verlies van je geliefde vader.

Back