OH 58 Kiowa...in belgië..

Zomaar een ideetje, op deze manier kan je MMS draaien en tilten....
Twee servo's in de romp moeten dan de draaias (radiaal) en de tiltas (axiaal) bewegen.

rotaties1.jpg


De tiltas beweegt dus axiaal en is 2mm staaldraad in dit plaatje. De spanning tussen het frictierolletje en deze draad zou je mee kunnen exirimenteren, mocht dit niet volstaan dan zou een klein heugeltje het kunnen oplossen. (Conrad verkoopt deze, 4x4mm kunststof.)

De MMS monteer je dan aan de uiteinden van het bovenste horizontale asje.

Gr, Roy
 
Mooi uitgedacht, zou idd werken, ware het niet dat de draaias maar enkele mm dik is, dus daar kan niks meer doorheen..
Thx voor het meedenken!
 
Zo, het eerste oog van het mms zit erin, nu kan ik verder met het terug dichtmaken van de onderzijden en de openingen achteraan.. Voor de rest met het aanpassen van de deuren bezig, foto daarvan volgt later wel..
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
yep... hij zal op de club vliegen, maar wanneer....geen flauw idee..
Hoe meer ik eraan werk, hoe langer ik denk dat het gaat duren.. :-)
 
Lieve mensen, stop aub ne keer met constant aan schaalmodelbouwers te vragen wanneer hun machiene gaat vliegen...

Ons doel is het modelbouwplezier, niet om een machiene zo rap mogelijk vliegend te hebben.

Heligroeten,

Nick
 
hoi didier,

de kits van heliclaasic zijn top , ik volg jou draadje , zelf ben ik de hind aan het bouwen en de kit is kwaliteit gegarandeerd

gtjs
wim
 
hoi didier,

de kits van heliclaasic zijn top , ik volg jou draadje , zelf ben ik de hind aan het bouwen en de kit is kwaliteit gegarandeerd

gtjs
wim

Hey Wim,

Ik heb het gezien in het turbine forum, mss ook hier effe plaatsen?? Ziet er idd geweldig uit, ben mijn toestel bij Mattias thuis gaan halen..
Jammer genoeg is de kiowa het enige toestel van hem dat niet van klinknagels en details is voorzien in de mal.. een hoop extra werk dus, maar veel fun!

veel bouwplezier!
 
De deuren zijn nu aangepast aan de romp. Zoals jullie kunnen zien moest er nogal wat weggehaald worden van de randen om alles passend te maken. Deuren worden erop gehouden met magneten, en het mooie is dat deze al in de deuren ingewerkt zitten. Geen scharnieren en van dat allemaal, da's mooi op de grond, maar slijt gemakkelijk, en de lak wil wel stukgaan op de scharnierpunten. Komt hierbij nog dat de kiowa meestal vliegt met de deuren toe (uiteraard) of gewoon er helemaal afgenomen..ideaal dus voor het magnetensysteem.. Bouwtijd tot nu 41 uur...
full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begonnen met een dry-fit van de spanten, ook alles eens in de romp gezet om de uitlijning van het mechaniek eens te bekijken. Alles ziet er niet slecht uit, enkel de achterste verticale spant ga ik mss een beetje naar achter zetten, het landingsstel wordt normaal achter die spant gemonteerd, maar ik had liever directe steun onder die hoofddrager..
full


full




full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hei Didier ,

Amai , goed bezig ook ...
Deze heli is electro , welke motor en lipo's ga je dan gebruiken ?
Ik had ook gedacht om de COBRA op electro te laten draaien , maar ik ga toch een benzinemotor gebruiken ...

Grtz

Ronny
 
Hei Didier ,

Amai , goed bezig ook ...
Deze heli is electro , welke motor en lipo's ga je dan gebruiken ?
Ik had ook gedacht om de COBRA op electro te laten draaien , maar ik ga toch een benzinemotor gebruiken ...

Grtz

Ronny

Hey..

Er zit een Hacker Bl 60 in, met kontronic powerjive 120, op 10s... gewoon setup van de fabrikant overgenomen om problemen te vermijden..
Voor mij geen brandstof/benzine meer, electro is blijkbaar de toekomst, 't zou alleen wat goedkoper mogen worden.. Voordeel is wel dat ik geen rekening meer moet houden met de verf die ik wil gebruiken, en trillingen zijn normaal ook verleden tijd..

greetz..
 
Hei Didier ,

Ja electro is de toekomst , maar de prijs van de lipos en motor enz .. is ook navenant ..
En zeker het aantal vluchten wat je kan maken op een namiddagje vliegen is zeer beperkt , of je moet een arsenaal aan lipos hebben ... en of kunnen laden op het vliegplein .. maar dat is ook een kostelijke bedoening dan ...
Dat is ook de reden dat ik voor benzine heb gekozen voor de COBRA ... :-)


Grtz

Ronny
 
Hey hey,

ik volg jullie stellingen voor 100%. Idd. niks beter en properder dan elektro, maar toegepast in grotere schaalhelis zijn er helaas nog enkele serieuze nadelen waardoor ik voorlopig ook nog wegblijf van elektro.
De grootste nadelen zijn de prijs van vele lippo's die nodig zijn om niet al te beperkt te zijn in het aantal vluchten en het gesleur en getrek met tractiebatterijen en een arsenaal laders.
Daarbij komt ook nog dat je model enorm toegankelijk moet zijn om er de lipo's in kwijt te kunnen.

Heligroeten,

Nick
 
En toch ben ik zeer benieuwd naar de bevindingen van Didier , :-)
We zullen deze SETUP dan ook wel eens LIVE kunnen bewonderen en dan eens zien wat hij nodig heeft om een aantal mooie vluchten te maken op een namiddagje schaal vliegen ...


Grtz

Ronny
 
Dit is ook een prachtige heli.

Ben benieuwt naar je electro set want zoek er ook nog ene voor in mijn ec-135.
 
Laatst bewerkt:
Dit is ook een prachtige heli.

Ben benieuwt naar je electro set want zoek er ook nog ene voor in mijn ec-135.

Deze setup zou prima moeten lopen, daar ik gewoon de setup van de fabrikant heb overgenomen, geen geexperimenteer dus. Heb die heli al live zien vliegen, en dat werkte prima. Ik wil maar zeggen dat wat voor mij prima is, kan voor jou model helemaal fout zijn..Dat wordt dus uitzoeken wat je nodig hebt. Vertrek van het benodigde rotortoerental, en reken zo via een overbreging verder tot je het gewenste rpm van de motor bekomt. Dan kun je gaan kiezen tussen de verschillende motoren...

succes ermee!
 
Back
Top