OH 58 Kiowa...in belgië..

Zo, MMS is in grondverf gespoten, de "ogen" worden afgewerkt als de eigenlijke verf gespoten wordt, mss later nog wat kleine klinknagels bijzetten, maar dat weet ik nog niet..

Ter vergelijking nog even de foto van het origineel zoals het bij de kit zat:

full


en dit is het resultaat na vele uurtjes modelbouwplezier:

full


full


full


full


Next up: LG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow, je vakmanschap en geduld hebben dit saai afgeleverde onderdeel omgevormd tot een echt juweeltje.

Heligroeten,

Nick
 
Idd WOW , wat ene mens allemaal kan maken van een stukje plastic he ....
Goed bezig Didier .... komt allemaal prima in orde zo ...

Grtz

Ronny
 
Het is inderdaad de bedoeling de heli op hetzelfde niveau af te bouwen, vandaar dat het ook nog een tijdje zal duren..
 
We zijn weer aan het LG bezig geweest, het is in totaal 3 cm verbreed.
Ter vergelijking de originele breedte:

full


en dit is de aangepaste versie:

full


Het lijkt misschien niet zo veel, maar eens onder de heli valt het mij erg op.

Volgende stap zijn de klinknagels op de T stukken van de skids. Het was meteen duidelijk dat de echte flink groot zijn, en niet bolvormig maar eerder plat. De vario nageltjes zijn hier dus te klein. Oplossing gevonden in gewone nagels van de plaatselijke doehetzelfzaak..
Nu enkel kwestie van ze in te korten en ze zijn klaar voor gebruik.

full


We kunnen aan de slag...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi , Knap , doordacht , ervaring , chic ,
Kortom , je bent ZEER goed bezig ....

Keep Up The Good Work Didier ....

Grtz

Ronny
 
Wederom bedankt voor de positieve commentaar, ik ben intussen weer effe verdergegaan met het LG
De "nagel" rivetten hebbeh hun plaats gevonden op de T stukken..

full


Ook vooraan de skids bezig geweest met het geheel te fatsoeneren..
eerst dichtmaken,

full


En dan van de nodige details voorzien,

full


full


En we gaan verder...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En weer verder aan het LG...
De steuntjes om de hulpwielen te besvestigen zijn als volgende aan de beurt.
Relatief simpel, van plasticard, met een pennetje eringelijmd ter versteviging.

full


En het geheel op de skids gelijmd..

full


Er moeten nog klinknagels op het bovenste gedeelte van de t stukken komen, maar dat is voor de volgende keer..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor zij die de kiowa in hulten gemist hebben, hier is't vervolg van de LG saga..

De klinknagels op de T stukken ontbreken nog, probleem was dat die stukjes uit messing gemaakt zijn, en dit niet gemakkelijk te doorboren bleek. Enige oplossing was kleine rondjes uit plasticard te snijden, en die erop te lijmen.. tijdrovend alweer...

op de achtergrond de plaat waaruit ze gemaakt zijn, en al enkele opgelijmd..

full


T stukken zijn niet gelijkmatig van rivetten voorzien, de zijkanten en voor-en achterzijde verschillen in aantal..documentatie is onontbeerlijk..

full


full


We zijn er bijna met het LG, de rest komt wel weer..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo..pc enkele weken stuk geweest, dus niks updates..daar gaan we kortelings wel verandering in brengen, niet dat ik zoveel werk heb verzet..Jullie zien het wel weer.

@ Dimi : Thx!
 
...En we gaan verder aan het LG, aan de voorkant zit een grote ring, deze wordt gebruikt om de heli te verplaatsen, enkele gordijnringetjes en wat plastic staaf doen wonderen.

full


Zoals in de documentatie te zien is gaat het staafgedeelte van de ring door de skid, en is aan de buitenzijde nog een beetje zichtbaar. gewoon doorboren dus en inlijmen. Bij het origineel is deze verdraaibaar, maar om de zaak stevig te houden lijmen dus.
Dit is't resultaat

full

full

full


Aan de achterkant van't LG moet nog een eindkapje op, en dit heeft een specifieke vorm, en is ook niet geheel dezelfde dikte als de skid.
Nadat ik een proefvorm uit balsa had gemaakt stelde een Smac clubcollega voor deze uit alu te draaien, kwestie van de zaak stevig te maken. Dit ging perfect, waarvoor nogmaals mijn dank!!
Binnenzijde is uitgeboord om gewicht te sparen, tja alle beetjes helpen

full


En gemonteerd...

full


Dit is waarschijnlijk het laatste wat het LG betreft, al staan er op sommige nog straps rond de skids, maar ik ga nog overwegen of ik die wel maak, het moet per slot van rekening nog praktisch in omgang blijven, en stukken maken die je er later toch ongetwijfeld afstoot is ook zonde... We zien wel..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
man man man! dit is echt geschift!
Waar je de kunde en het geduld voor haalt?! Petje af! Dit is echt echt MODELbouwen! keep up the good work!
 
Na het LG saga is het tijd om eens iets heel anders te gaan doen, nl het inbouwen van de staartrotor en aandrijving.
Als mechaniek heb ik een exemplaar van x-cell gepresenteerd gekregen, de eigenaar(s) zullen hem wel herkennen, waarvoor alvast mijn dank !
Probleemke was dat de x-cell een rechtsdraaier is, en de kiowa een linksdraaiende hoofdrotor heeft. De TR zit dus bij mij aan de linkerkant. Dit maakte dus dat'ie de verkeerde kant opdraaide..
Zo is'ie origineel:
full


Gelukkig is het mechaniek hierop voorzien, en tien minuutjes later was het tandwiel omgedraaid en ik weer een probleem armer :-)

full


We kunnen weer verder...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een mooie update Didier en je idee om gordijnringen te gebruiken is gewoon schitterend. Weer ééntje om te onthouden.
Een draaibankje en een freesmachientje zijn handige tools hé... dan maak je wat je wil.

Heligroeten en ik blijf je geboeid volgen,

Nick
 
Back
Top