OH 58 Kiowa...in belgië..

Zoals ik vorige keer al aankondigde was ik niet tevreden met de positie van de achterste hoofdspant. Alles zit nu in de romp gelijmd, en ik heb de bewuste spant dus ongeveer 1 cm naar achter gezet ( zie pijltje op foto). Nu komt alle gewicht via beide verticale spanten op het landingsstel terecht, volgens mij toch wat betrouwbaarder..

full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tussendoor nog effe aan het MMS bezig geweest, met plasticard binnenzijde bekleed en op maat gesneden..nu nog wat schuren en plamuren en we kunnen met de details ervan beginnen..



full




full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ook ik ontsnap niet aan fout geplaatste panellines, plamuren en schuren is dan de boodschap..


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja , prima weggewerkt ,

Is dit nu de spuitplamuur van MOTIB waar je dat mee gedaan hebt , of hoe doe jij deze lijnen verdwijnen ?

Grtz

Ronny
 
Je plamuur en schuurwerk ziet er heel netjes uit. Precies of de foute plamuurlijnen er nooit zijn geweest...

Net zoals Ronny ben ik ook benieuwd naar het soort plamuur dat je hiervoor hebt gebruikt.

Heligroeten,

Nick
 
Yep, dit is de spuitplamuur van motip,filler staat er op de bus, verder staan er geen codes op.
Panellines werden eerst opgevuld met plamuur van vallejo, en de motip dient om de laatste oneffenheden weg te werken. Enkele lagen aanbrengen en tussendoor nat schuren met korrel 250/300 ongeveer. Werkt prima!
 
Als volgende is het landingsstel aan de beurt. Hier moet flink aan gewerkt worden, daar er vanalles niet naar mijn zin is. Zoals op de eerste foto te zien is zijn de gebogen struts van dezelfde diameter ( 12mm) als de skids. Bij het origineel zijn de skids beduidend dikker.

full


Verder zijn deze onder een hoek van 90° met mekaar verbonden, wat alweer fout is; de voorste strut moet een kleine hoek van ongeveer 9° naar achter hebben, de achterste strut varieert van toestel tot toestel, beetje moeilijk om hier een lijn in te trekken, daar de foto's die ik heb zowat alle mogelijkheden laten zien..die beslissing neem ik later wel, eerst de voorste aanpassen

full


Om alles in goede banen te leiden heb ik dus 15mm skids gekocht, en bijbehorende 15mm T stukken. Het verschil tussen de 12mm en 15 mm is duidelijk te zien..let the fun begin..

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tijd voor nog eens een kleine update..
De voorste strut van het LG dus onder handen genomen, de T stukken korter gezaagd, en wat materiaal weggefreesd zodat de messing "kous" eroverheen past. Die laatste is dus onder een hoek gemaakt. De originele strut komt dan in de bovenzijde van de kous. Dit bleek na wat experimenten de stevigste oplossing. Helaas heeft al dat testwerk mij 2 T stukken gekost, dus nu moet ik wachten om mijn bestelde nieuwe exemplaren alvorens ik verder kan..

full


van rechts naar links.. het originele T stuk, dan het afgezaagd exemplaar, en links dus het geheel

full


full


Hier is de hoek duidelijk te zien.. wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thx nick, het mooie is dat de echte die "kousjes" ook heeft, dus 't is nog scale ook... Detaillieëring volgt later als't geheel klaar is
 
Nu ik de nieuwe T stukken heb kon ik nog wat verder aan't LG werken, buiten genietend van't mooie weer..
Ik heb besloten om de achterste strut dus gewoon onder een 90° hoek te laten, dit bleek de stevigste oplossing, en daar het meeste gewicht zich bij een landing daar bevind was dat the way to go.
De eerste dry fit..

full


En nu met de romp, achterkant van de skid moet nog worden ingekort en voorzien van de nodige ronding, 't zelfde als de Cobra..

full


Zoals gevreesd is de breedte een beetje aan de kleine kant om de juiste "look" te krijgen

full


Resultaat... doorgezaagde struts...tja, het moet juist zijn hé..


full


Wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi werk Didier , :-) , goe bezig

En inderdaad , het moet juist zijn , het zijn de kleine dingen die het doen he .. breedte , hoogte , lengte , alles moet kloppen , enkel dan klopt het plaatje ;-)

En we hoeven niet op een uurtje meer of minder te kijken he ... no rush ...

Grtz
Ronny
 
..als we de struts doormidden zagen, moeten ze ook eens terug aan mekaar gezet worden hé..

Na wat zoekwerk een hardhouten staaf gevonden die er perfect inpast. Een extra buisje van de zelfde diameter als de strut zorgt voor de juiste afstand.

full


In het hout heb ik wat deukjes geboord om de epoxy plaats te gunnen, anders zit er bijna niks tussen..

full


Op deze laatste foto zijn beide struts terug aan mekaar gelijmd. De bovenste van de 2 is de achterste, die is nog van een extra verdikking in't midden voorzien. De onderste is uiteraard de voorste, en daar heeft de spuitplamuur zijn werk gedaan om de operatie een beetje te verdoezelen..

full


'k ga mijn best doen om de heli op zijn pootjes te krijgen zodat ik hem mee kan brengen naar Genk de 8e..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He Didier , breng hem maar mee , ik sta ongeveer evenver als U , so what !! tot in het weekend , rgds , guido.
 
We hebben een geweldige heli meeting achter de rug, en de Kiowa heeft er gestaan, weliswaar tijdelijk in mekaar gezet, maar toch..
Voor diegenen die er niet konden zijn, hier enkele foto's van het resultaat



full


full


Het MMS is alweer wat gevorderd, daar kom ik later nog wel op terug. Ook het LG is nu verbreed, en hier moeten nog de nodige details worden aan toegevoegd..

keep watching this space...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het mast gedeelte van het MMS is verder van details voorzien,

Een afgedankte alcoholstift heeft dienst gedaan voor het rechtse onderdeel, het had de exacte diameter, en 't was nog eens dunwandig ook.. ideaal. Wordt op de voorkant van de mast gemonteerd, een detail dat erg opvalt, en dus belangrijk



full


Verdere detailliering met stipjes plasticard..een uurtje meten, snijden en schuren..

full


een uurtje plakken..

full


En ten slotte met staafjes de (lange) schroeven erop zetten..weer een uurtje verder..


full


Nu alles nog op maat schuren en spuiten in grondverf..maar da's voor de volgende keer!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top