Bouwverslag OH LA LA------LA-7

Bedankt Ron!

Ik heb wel iets van taal gevoel.... You know.
Mocht ik geen enkele optie meer over hebben als het gaat over het vergaren van technische informatie dan zal ik je linkje gebruiken.:eek:

Ik heb afgelopen nazomer al met de huistelefoon in mijn hand gestaan om het Monimo museum te bellen.Ik vond die actie op dat moment nog een beetje te voorbarig en heb toen de telefoon weer op de "haak" gelegd.

Ach,en een tripje naar Moskou vind ik ook niet zo erg hoor.

En Cor,in ieder geval bedankt dat je er aan denkt.Ik weet niet wat voor een werk je verricht(piloot?) Misschien is het voor de zomer van 2018 een keertje slecht weer waardoor je een nachtje langer moet blijven.

Groet:Robin
 
En mocht je taalgevoel je even in de steek laten:
translate.google.nl
Voor woorden, zinnen, teksten, of link van te vertalen pagina invoeren (de links op de vertaalde pagina zijn vervolgens ook weer klikbaar).
En vervolgens gewoon in het Engels posten. Bovendien zie je de Engelse kreten als je boven de subfora links hovert met je muis.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt.

Ja klopt Ron, ook lijkt het een beetje meer op Ronald zijn uitleg denk ik(post 173)

Groet:Robin
IMG_4060.JPG
IMG_4055.JPG IMG_4056.JPGIMG_4057.JPGIMG_4058.JPG
 
Maar dat is een hulpventilator.

Ik heb het idee dat jouw louvres meer bedoeld zijn om juist warmte binnen te houden, ofwel koude lucht buiten, en dan moet het juist niet draaien lijkt mij.

Groeten

Arie
 
Ja verwarrend hè Arie.

Die verwarring heb zelf nu een beetje veroorzaakt aangezien ik die ene zwart-wit foto heb geplaatst na Ronalds uitleg (mijn interpetatie)

Wel ben ik dit weekend bezig met de lithoplaat en zal eerst die tekening volgen.

Groet:Robin
IMG_2476.JPG
IMG_4064.PNG
 
Ronald.

Om mijn verwarring/misvatting omtrent post 173/4 weg te nemen....
Kan je misschien een schets of foto produceren?

Groet:Robin
IMG_4066.JPG
 
En als afwisseling nog even met de uitlaat bedekking bezig geweest.Ook heb ik besloten dat die strip(met 4 bouten)die voor de uitlaten ligt er echt wel bij moet.IMG_4072.JPGIMG_4074.JPGIMG_4073.JPG
IMG_2760.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hoi Robin

Schets maken moet ik even voor gaan zitten, maar omdat de tijd wat beperkt is moet je even geduld hebben . Het is wel zo wat ik bedoel in post 188 alleen had ik die
schoepjes om het maar zo te zeggen aan de gele rand vast laten zitten . Die rand was dan ook natuurlijk van het zelfde materiaal , dan aan de gele rand zijde de schoepjes +/_
halve cm in zagen aan beide zijde en de ene zijde naar binnen buigen en de andere naar buiten . Maar zal het nog wel met een tekening laten zien .
Wat Arie zei is ook wat voor te zeggen omdat het natuurlijk beren koud kon zijn daar in Rusland , maar ik heb op internet en in het boek gelezen dat ze ook veel koelings problemen hadden met de motor .
Ook in het model met de moki dan wel heb ik verschillende verslagen gelezen dat ze ook koelings problemen hebben en dit dan opgelost hebben met extra gaten of met een alu
ontluchtings plaat boven op de motor kap . Ja en dat wil/ga ik niet doen ziet er niet uit , ik ga er wel baffel (dacht dat je dat zo noemt ) plaat in maken. Dat je de in komende lucht echt langs de cilinders leid maar of dat afdoene is moet de praktijk uitwijzen .

Gr ronald
 
A big thank you Jeff!

The package arrived in good order today.(friday november 4th)
IMG_4103.JPG
IMG_4101.JPG IMG_4108.JPGIMG_4109.JPGIMG_4119.JPGIMG_4123.JPG
IMG_4114.JPG


Ook had de douane het pakket gevonden.

Volgende week breng ik de motor kap naar het metaalbedrijf(post 161/164)
 
Laatst bewerkt:
.
Leuk verslag om te volgen Robin! :thumbsup:
Succes en veel plezier met de voortgang van je La-7 modellen.

Groeten, Ramses
.
 
Afgelopen maandag bij het metaalbedrijf langs geweest met de vraag of zij iets voor mij konden betekenen met de vraag voor het fabriceren van een positieve
mal voor de motorkap.

Men stond daar voor open.Ik kreeg het advies om even een goede tekening aan te leveren.

Het ronde gedeelte van de motorkap(buis) hoeft geen problemen te zijn(internet)
De meeste tijd en kosten zal bestaan uit het vervaardigen van het voorste
gedeelte van de motorkap.

Ook ben ik een beetje bezig met de cockpitkap.De plastic zijkant heeft de nijging
om naar binnen te buigen.

Groet:Robin IMG_4196.JPG
IMG_4193.JPG
 
De 10 m3 container met oude schoolrapporten,foto's,liefdesbrieven,gipsplaten, plafonddelen,open haard,plastieken bouwdozen etc was gisteren helemaal gevuld en afgehaald! WEG IS WEG ! Dag geschiedenis,hallo toekomst!

Gisteren heb ik de elektrische vloerverwarming mogen ontvangen.Die 10m2
wordt eind november door mij geplaatst(in de kleinste slaapkamer) en aangesloten door een erkend installateur.
Groet:Robin
IMG_4200.JPG
IMG_4199.JPG
 
Goedendag.

Vandaag samen met Jan de maten van de motorkap nagemeten.En natuurlijk kwam de 3.14 som ook weer even de hoek omkijken.

Jan is vroeger begonnen op de tekenkamer.Ik meen mij te herinneren dat hij liever iets anders wilde doen.Maar goed.....Zijn lange termijn geheugen kwam vandaag goed van pas!

Bedankt Jan!
IMG_4215.JPG
 
Goedendag.

De elektrische vloerverwarming is aangesloten.

Mijn modelbouwwoning staat er nog steeds! :banana:
De komende weken zal ik de kamer inrichten voor de modelbouw "dingen"
Om dan weer verder te werken aan de Lavochkin La-7:beer::bier:

Groet:Robin
IMG_4243.JPG
IMG_4245.JPG
 
ZENOAH ZG 80 PCI

Via een medeforum lid heb ik de ZG 80 met elektrische ontsteking bijna in mijn
bezit.Ik betaal sinds een aantal maanden een klein deel bedrag per maand en zoals het er nu naar uit ziet kan ik de motor MISSCHIEN in de eerste/tweede week van februari in ontvangst nemen!

De motor is nieuw.(zie foto)

Een paar vraagjes:

Kan hier een schaalprop op?
Welke accu?(landingsgestel wordt lucht(Sierra)
Welke ontvanger?
Welke servo's?
Landingslichten?
Navigatie lichten?
Ben ik nog wat vergeten?

Mijn voorkeur gaat gaat uit van goede/beproefde onderdelen.
m.a.w ze mogen wel wat kosten........

Met vriendelijke groet,en in afwachting van uw advies:RobinIMG_4038.JPGIMG_4039.JPGIMG_4040.JPG
IMG_4043.JPG
 
Back
Top