Old logging truck

Ik moet hem nog op de juiste lengte afkorten, kijken hoe ik het met de achterste stuuras wil doen. Maar 90 cm wordt hij in iedergeval, 6 van de 7 assen zijn aangedreven.
Vandaag gestart met het maken van slaapcabine zit er origineel niet op maar wil deze gebruiken voor electroniche gedeelte. Zodat in de toekomst de mogelijkheid er is om de boomstammetjes te laden en te lossen met laadkraan.
 
Vandaag de sleeper gemaakt, in het bovenste gedeelte plaats voor 2 accu's onderste gedeelte voor electronica.
Het onderste gedeelte is ook los van het frame. Achter luikje zijkant schakelaars.

..... maarr....

Ik denk niet dat dit het gaat worden.

Vind het afbreuk doen aan het model. Mischien toch electronica in de lading met boomstammen verwerken? (Zoals eerst)

Verder ook nog bezig met de Beier USM-RC2. Niet helemaal tevreden met de rijregelaar, de truck rijdt veel te snel. Nog kijken hoe we dit gaat oplossen of met instelbare spaning regelaar van Beier er tussen plaatsen.




20201113_221643.jpeg
 
  • Like
Reactions: ozy
............
Verder ook nog bezig met de Beier USM-RC2. Niet helemaal tevreden met de rijregelaar, de truck rijdt veel te snel. Nog kijken hoe we dit gaat oplossen of met instelbare spaning regelaar van Beier er tussen plaatsen.
Bekijk bijlage 404134
Je zou ook kunnen overwegen om er een mechanische vertraging tussen te zetten, als daar nog plaats voor is: dat komt je koppel ten goede, en een elektrische regeling zal ten koste gaan van je koppel, en ik denk, dat je in geladen toestand, met zoveel starre assen, nooit teveel koppel kan hebben, met het bochten werk...
Cor
 
Weer wat verder met de truck. De sleper gaat het niet worden.
Het boord weer boven de cabine geplaatst. Het elektronisch gedeelte wil ik tussen het frame en de het geraamte van de laadvloer wegwerken. De houtlading was bij de eerste versie een vast gedeelte, dit worden nu losse boomstammen zodat ok deze met de steamdonky kan lossen. (Zie mijn ander bouwverslag). Nu alle draadje inkorten, weer een poosje solderen.
20201121_202235.jpeg
20201121_202338.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag naar metaalwinkel geweest, wat aluminium aangeschaft voor de opbouw. Wat het electroniche gedeelte betreft toch halve sleper achter cabine. Het is de bedoeling om in het midden van de sleper nog op te vullen met traanplaat.
Het laadgedeelte wordt zo gemaakt dat hij stammetjes in de breedte maar ook in de lengte kan laden.
De middelste assen zijn nu iets getild. Voorruit rijden en sturen ging goed maar achteruit rijden en dan sturen gaf toch problemen. Nu gaat het beter en voor het zicht draaien ze gewoon mee alsof ze het wegdek raken.
Foto niet helemaal duidelijk maar met filmpje zal het beter te zien zijn. (Deze volgt nog)
20201202_210524.jpeg
1606940204540.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik zag een filmpje op YouTube van de Old Logging.
Het lijkt wel een racewagen, hahaha.
SMILEY LACHEN (3).jpg
Volgens mij gaat zo'n zware truck wel een beetje te hard !
 
Denk dat hij in een verkeerde versnelling staat Pieter. Hij moet eigenlijk vast staan in de 1e versnelling denk dat dit het euvel is.
Mijn kleinzoon vind het niet erg want de Peterbilt is een trage schildpad.....[emoji6]
 
Zag in het filmpje dat je vierde as banden van de grond af komen tijdens het achteruit rijden, maar kan ook aan je tuin pad liggen.
 
Vandaag het een en het ander aan het testen geweest. Op het filmpje was te zien dat de truck veel te snel reed, 3e en 4e as getild waren om zo toch het bochtenwerk een beetje tot z'n recht te laten komen, al met al was het een mager resultaat.
Op het filmpje reed ik met de tamyia module, ook nog test gedaan met de Beier met rijregelaar. Maar het resultaat was niet meer (ook niet minder). Conclusie: Niet geschikt voor deze truck.

Toen de servonaut M24 in combi met SM7 van mijn Peterbilt overgezet.

Dit is dag en nacht verschil ! Nu rijden 3e en 4e as weer mee, truck rijd voor zowel achteruit goed, door de bochten ook.

Nu moet ik wel een nieuwe zender aanschaffen, met de carson zender gaat hij niet in zijn achteruit.

Ik weet nog niet wat voor zender ik moet kopen. In ben geen programmeurfrik
Lieft zou ik eigenlijk een ouderwetse Robbe Futaba f14 zender hebben geen geprogrameer gewoon stekkertjes er in en klaar. Is er iemand die zoiets nog heeft, en er vanaf wil? Of weet iemand een zender die eenvoudig te gebruiken evt. programmeren is?
20201226_181908.jpeg
 
Hallo Stoomertje,

Wil je op 40 MHz blijven rijden ?
Of wil de de Robbe Fubata F 14 zender ombouwen naar 2.4 GHz. (Jeti)

Tegenwoordig rijdt bijna iedereen op 2.4 GHz.
 
Hoi Stoomertje.

Als eerste is dit een gaaf project. :thumbsup:
Las dat je as 3 en 4 iets gelift heb. Als ik op de 1ste pagina kijk zie op het origineel dat as 3 en 6 schoon zijn en 4 en 5 vuil.
Zou je dan niet beter as 3 en 6 iets kunnen liften en 4 en 5 op de grond houden?
Dan wordt ook gelijk je draaicirkel iets kleiner.
Heb verder geen verstand van deze Amerikaanse auto's. maar gewoon een gedachte.

Ik blijf dit volgen. Topwerk. :thumbsup::thumbsup:

Groeten Peter.:beer:
 
Back
Top