Old logging truck

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door stoomertje, 22 sep 2020.

1. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Ik moet hem nog op de juiste lengte afkorten, kijken hoe ik het met de achterste stuuras wil doen. Maar 90 cm wordt hij in iedergeval, 6 van de 7 assen zijn aangedreven.
    Vandaag gestart met het maken van slaapcabine zit er origineel niet op maar wil deze gebruiken voor electroniche gedeelte. Zodat in de toekomst de mogelijkheid er is om de boomstammetjes te laden en te lossen met laadkraan.

2. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Vandaag de sleeper gemaakt, in het bovenste gedeelte plaats voor 2 accu's onderste gedeelte voor electronica.
    Het onderste gedeelte is ook los van het frame. Achter luikje zijkant schakelaars.

..... maarr....

Ik denk niet dat dit het gaat worden.

Vind het afbreuk doen aan het model. Mischien toch electronica in de lading met boomstammen verwerken? (Zoals eerst)

Verder ook nog bezig met de Beier USM-RC2. Niet helemaal tevreden met de rijregelaar, de truck rijdt veel te snel. Nog kijken hoe we dit gaat oplossen of met instelbare spaning regelaar van Beier er tussen plaatsen.

20201113_221643.jpeg

ozy vindt dit leuk.
  3. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Je zou ook kunnen overwegen om er een mechanische vertraging tussen te zetten, als daar nog plaats voor is: dat komt je koppel ten goede, en een elektrische regeling zal ten koste gaan van je koppel, en ik denk, dat je in geladen toestand, met zoveel starre assen, nooit teveel koppel kan hebben, met het bochten werk...
    Cor

arm1948 vindt dit leuk.
  4. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Weer wat verder met de truck. De sleper gaat het niet worden.
    Het boord weer boven de cabine geplaatst. Het elektronisch gedeelte wil ik tussen het frame en de het geraamte van de laadvloer wegwerken. De houtlading was bij de eerste versie een vast gedeelte, dit worden nu losse boomstammen zodat ok deze met de steamdonky kan lossen. (Zie mijn ander bouwverslag). Nu alle draadje inkorten, weer een poosje solderen. 20201121_202235.jpeg 20201121_202338.jpeg

Laatst bewerkt: 21 nov 2020
    ozy, bvdh, arm1948 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina