Old logging truck

Zo is het orginele beeld.
IMA_V38_I2_Mar_1983_09-1.jpeg

Vandaag nog een houder gemaakt voor de afstandsbediening van scaleart.
Hij is gemaakt van berkentriplex 10mm dik toen bekleed met leer.
Volgende keer een filmpje/foto met werkende afstandbediening..... ik hoop dat het snelheidsmonster dan wel in toom is te houden....
20210212_180901.jpeg
20210212_181013.jpeg

Effe een vraagje, in mijn truck zit een 35T motor van scaleclub, maar door zijn 12 aangedreven assen valt het resultaat mij tegen. Wordt erg warm en eigenlijk na dat het motorblok heel wat oogt valt de kracht van deze motor tegen. Ik zat afgelopen week ook te zoeken naar een zwaardere motor die ik in het motorblok van scaleclub kan inbouwen . Mijn vraag is zou een 55 of 65 tuns wel volstaan? Het is de bedoeling dat ik met deze truck ook op oneffen terrein kan rijden. Wie heeft ervaring hier mee?

De old logging truck Michigan Western star is klaar. De testrit met lading gedaan. Nu het volgende project de Heelboom. Vanmiddag hout gesprokkeld matriaal nu in huis, de opbouw kan beginnen. Is geen spannend project.... Maar als geheel denk ik, dat het totale project iets heeft wat in de modelbouw een toevoeging is, wat nog niet eerder is gezien.

20210306_131410.jpeg

De lading boomstammen zijn geladen nu nog wachten de old logging truck Michigan Western star truck. De wacht is op de nieuwe motor van servonaut 12volt met vertraging. Maar ook nog lading hout sprokkelen [emoji6]
20210401_141452.jpeg

Laatst bewerkt:
Hoi Maurice, dit is een Canadees project waar deze truck onderdeel van is.
Dit wordt ongeveer het idee wat ik wil met de truck wil. Zal nog 2 maandjes duren denk ik voordat het project klaar is.
Dan wordt het stoom afblazen
Zie filmpje. (Mischien al eerder gepost)

Interresant project Stoomertje, hoe men vroeger hout transporteerde met een stoom machine, en hedendaags aan bezoekers laat zien hoe men vroeger werkte.

Nog effe vanavond opstelling buiten gezet. We missen de old logging truck Michigan Western star truck staat nog binnen in mijn hobbyruimte.
Maar toch het beeld staat er. Het mooiste is qua achtergrond een opstelling in het bos. Daar moeten we nog effe geduld voor hebben.
Het grondanker kan verwisseld worden één voor op de tegels en de andere met een punt voor in de grond.
De spanlijnen daar moet nog staaldraad voor komen.
20210412_183737.jpeg
20210412_183526.jpeg
20210412_183540.jpeg

Laatst bewerkt:
Klopt Leon, het is een opa, kleinzoon project.. gaat helemaal goed komen.De combinatie stoom met de rc truck gaat ons veel plezier geven denk ik.

Back