oldskool hotrod garage 1/24

Discussie in 'Diorama's' gestart door crazyrichard, 6 sep 2012.

  1. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    dank je , ze zijn nog lang niet af hoor ook niet bij deze post waar ik gelijk een update plaats van wat ik net heb gedaan , word nog meer aan gedaan :p



    beetje slechte fotos het word al donker en ik heb een hekel aan fotos met flits (lelijk) :lol:

    weer wat verder met cleanen en bijwerken (nog niet af)

    [​IMG]

    alles bij elkaar

    [​IMG]

    [​IMG]

    en aangezien ik ramen genoeg heb (set had 8 ramen en 8x glas) heb ik een test gedaan op een raam , is echt even snel ik denk dat ik nog mooiere resultaten kan behalen
    barst ? :D

    [​IMG]

    en er dan in ziet het er zo uit .. voor een perfecte schone garage zouden de ramen gelopijst moeten worden ze zijn een beetje wazig .. maar voor mijn dio is dat al perfect , voor ze erin gaan worden ze nog iets stoffig / vuil gemaakt

    [​IMG]
     
  2. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Hahah, mooi werk hoe kom je erop?

    Ze mogen hun garage wel is onderhouden :-D

    Heb je die was bak en die boor en zo zelf gemaakt?
     
  3. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    thnx en ja de wasbak , kolomboor en slijpbank zijn gemaakt van allerlei oude modeldoos onderdeeltjes en styreen plastic..
    staat trouwens allemaal in dit topic van begin tot af ;)
     
  4. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    vandaag de deur afgemaakt , gisteren had ik hem in de beits gezet , vandaag geschuurd en nog wat sapjes acryl erover gedaan en toen kwam er dit uit
    ook de boutjes aangetipt met zilver en er 2 ringen opgedaan (handvaten)

    [​IMG]

    hierna heb ik er wat glitsa opgesmeerd en dit uitgevreven .. brengt alles weer wat meer tot leven

    [​IMG]

    ook de ramen met glitsa gedaan en uitgewreven , is het gelijk een beetje gesealed allemaal

    [​IMG]

    alles samen

    [​IMG]

    [​IMG]

    deze is even voor een idee van de grootte vd deur , past goed kwa hoogte en breedte

    [​IMG]

    en nog eens de hotrod en monterus erin gezet

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
    Keep up the good work.
    Groetjes,
    Frankwin
     
  6. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    thnx , maar hier gaan nog wel de nodige uurtjes in zitten , er moet echt nog heeeel veel gemaakt worden
    zo en zo de muren gaat een monnikenwerk worden (steen)
     
  7. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    nou eerst maar even de update van vanochtend de rest komt zo meteen :lol:
    vanochtend begonnen aan de trappen , uiteindelijk gekozen voor een tussenbordes omdat het anders wel een heel hoge steile trap werd ..
    nu moet er nog een frame oner het border en alles op de juiste hoogte stellen , leuningen maken , maar je snapt het idee

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    vandaag een airbrush set opgehaald en ik kreeg er een hele zooi onderdelen bij en een fujimi garage tools set ....eens delen vd hefbrug er los in gezet :)


    [​IMG]

    ik zat even vast met de trap , eerst een frame gemaakt eronder maar vond het niet zo heel mooi kwa vorm ...

    [​IMG]

    [​IMG]

    toen eens een test opstelling gemaakt op deze manier , paal eronder is los alleen even voor test , vind dit ook niet lelijk en zo blijft er meer ruimte voor over ..dan morgen ook zon schuine staander eronder maken net als onder de zolder
    en dan wat drums onder de trap zetten die je dan leuk ziet staan (lampje eronder misschien)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    Wel een trap leuning,moet van de arbo ;)
    Groetjes,
    Frankwin
     
  10. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    word aan gewerkt :)

    eerst palen met dwarsbalkjes gemaakt net als de zolder

    [​IMG]

    toen aan de railing begonnen en boven op de zolder de railing ingekort en de zijkant vd trap rechts boven ook aan laten sluiten ipv de doorlopende zijkant

    [​IMG]

    [​IMG]

    achteraf had ik de hele railing zoals boven door willen laten lopen ,maar ik had er geen erg in en nu gaat dat niet meer
    ook geen probleem wat bij de railing boven op dat brede stuk komen borden met reclame
     
  11. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    vandaag dus op visite bij mijn schoonmoeder en mijn fujimi kit maar meegenomen en daar lekker aan de eettafel zitten bouwen :lol:
    man .. wat zit er veel in , echt veel en mooi spul ook :shock:
    alles op de fotos is al wel wat geschuurd en de naden gevlakt maar er zit nog wel wat plamuur werk in :brouw:
    eerst de vaatjes gemaakt , de helgsels moeten er nog aan maar die zijn zo teer ik had niet een juist mesje bij me om die onbeschadigd te kunnen bevrijden uit het sprue :lol: :lol: , ook sommige dingen die ik heb gemaakt daar moeten nog zwenkwieltjes onder , hier heb ik maar even mee gewacht en doe ik vd week thuis wel , veel te klein en teer
    maar goed de vaatjes en gelijk maar met een aansteker verwarmd en met de achterkant vd aansteken deuken erin gemaakt , veel leuker en zeker met de juiste verf en weathering straks

    [​IMG]

    toen het voorraaadrek gedaan (priegelding :lol: ) , de jerrycans en de garage brug

    [​IMG]

    toen een bureau , werkbank en brandblusserte gedaan

    [​IMG]

    acytyleen en zuurstoffles en gelijk de bankschroef op de werkbank gelijmd , deze is heel goed te verven op deze manier straks

    [​IMG]

    de grote toolbox met laden gemaakt

    [​IMG]

    [​IMG]

    en de kleine erop die je ook los neer kan zetten

    [​IMG]

    alles zo bij elkaar

    [​IMG]

    nu heb ik nog een motortakel , krik , steunen , lasapparaat , haspel en veeeeel meer en dan nog al het kleine spul als een telefoon , camera , al het gereedschap
    echt een te gekke kit (thnx easyrider !!!!!!!!!)
    toen thuis maar eens wat neergezet om te kijken

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    en verder gegaan aan de trapleuningen , ik zeg eerlijk achteraf nu had ik betere ideen ervoor , zowel de plek vd zolder als de trap maar ik laat het zo , er zit al veel werk in en mijn hout .. begint op te raken
    het enigste waar ik mee zit is zie onderkant vd zolder , schuine steunen weghalen en er ramen in maken en als kantoor of open laten ??

    [​IMG]

    [​IMG]

    overzicht vd grootte
    [​IMG]
     
  12. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Volg dit al vanaf het begin en ik moet zeggen het ziet er heel mooi uit en je werkt hard door hoor. Geweldig al die priegel details. 1 van de monteurs heeft zelfs coole tatoeages zag ik. Geweldig!

    Maar het kantoortje onder de zolder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. In post 16 heb je 1 van de monteurs onder het zoldertje gezet. Aan de schaal te ziet past daar geen kantoortje onder. Normalerwijs (en ik heb ik een garage gewerkt) is zo`n kantoortje toch nog minimaal 2x3 meter. En dan heb je niet veel ruimte. De trap zal in werkelijkheid ongeveer 1 meter breed zijn dus in schaal is de zolder niet echt breed genoeg voor een kantoor er onder. Toch?

    Ben benieuwd hoe je het oplost / bedacht hebt.
     
  13. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    hee bedankt :)

    nee daar heb je wel gelijk in , ik denk dat ik bandenrekken ga maken en er onder maak ..
    en dan nog wat ander spul , echt een opslaghok

    ik heb verder nergens ruimte voor een kantoortje meer dan had ik die zolder heel anders moeten maken

    we zien wel hoe het loopt :)
     
  14. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    vandaag uit mijn werk maar een sgaan schuren aan de in elkaar gezette garage atributen :D
    toen her en der wat plamuur en nog wat geschuur ...
    nog net voor het eten kon ik alles in de primer spuiten .. het kwam er machtig mooi uit te zien
    alleen de acytileen / zuurstoffles heeft nog wat werk nodig , 1 gereedschapkist heeft ook nog wat plamuurwerk nodig kwa naden
    en bij de pijlers vd brug nog 2 kleine plekjes (was al bijna strak zonder lijmnaden)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    en van mijn deuce rod had ik een motorblok over , je kon kiezen tussen een small en bigblock
    dat small blok aangepast en compleet chroom gespoten (komen nog variaties op en ...)
    deze komt op de motorsteun , ook moeten er nog zwenkwieltjes onder de motorsteun

    [​IMG]

    en daarnet nog even verder gegaan aan de trapleuning en zolder leuning , hier heb ik een andere soort hout gebruikt als leuning voor de variatie en nu is het net zon robuuste hardhouten leuning

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    vandaag de geprimerde delen geschuurd en wat bijgeplamuurd ..
    daarna de stelling en de werkbank in zilver gespoten als basis laag , bij de stelling worden de stelgaten nog gevuld met een sapje en wat licht weatheren / vervuilen
    de werkbank heeft al wat inkepingen gekregen , moet voorstellen dat men met een slijptol op de bank werkt en wel eens uitschiet , ook dat word met weatheren mooier

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    toen wilde ik wel eens wat lak op de lift zien , het voorbeeld geeft een blauwe brug aan , die is wel donkerder
    ik had dat babyblauw nog en heb dat er eens opgezet als test , mooie basis laag om te testen , misschien probeer ik wel een test met acryl sapjes spuiten met de airbrush (blokker acryl) (eerst op iets anders testen)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    en weer wat verder...
    begonnen met de zuurstof / acytyleen flessen , deze zijn nog niet klaar maar is een beginnetje , misschien iets te .. maar goed
    hier komen dan echte slangen aan en een brander

    [​IMG]

    toen de motorsteun gedaan en de zwenkwieljes eronder gemaakt , de v8 wat aangekleed met kleppendeksels en een luchtfilter en opgehangen in de steun


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    en nu het belangrijkste .. ik kwam niet zo uit de indeling ....
    ik kreeg een top idee om veel meer detail in het dio te krijgen en dus ook eene cht kantoor erin te kunnen maken..
    aks je op de foto kijkt en ik zou de deur verplaatsen opzij waat hij nu los staat dan kan ik links een groot kantoor kwijt , ongeveer zoiets als ik met latjes op de vloer heb aangegeven en dan echt stijf tegen de ramen kwa hoogte , zonder verhoogde vloer heb je dan de perfecte hoogte :D
    ik denk dat dat veel toevoegd aan het dio

    [​IMG]
     
  17. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    vandaag schuim gevonden in de bouwcontainer wat je kan inkrassen maar wel heel sterk is en niet breekt , de horizontale lijnen
    zaten er zelfs al een beetje in (word nog dieper) , ik had wat getest in de cabine van mijn vrachtwagen met een pen :lol: en werkte perfect
    er zitten goede en slechte stukken in maar dat komt helemaal goed :D

    [​IMG]

    toen deze panelen gesneden uit de mooie delen ,

    [​IMG]

    staande balken gemaakt met de panelen ertussen

    [​IMG]

    stukjes boven de ramen
    [​IMG]
    en aan de zijkanten

    [​IMG]

    [​IMG]

    dan ga ik hierna nog een keer die balken zagen en die lijm ik weer op de balken die er al zitten zodat ze uitsteken en meer diepte geeft

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    de garage word niet hypermodern maar is wel iets vooruit in de tijd gegaan :lol:
    eindelijk begint alles op zijn plek te vallen ook nu.
    let wel op deze fotos staat alles los en is allemaal dryfitwerk

    eerst het gat vd deur dichtgemaakt

    [​IMG]

    om vervolgens een stuk muur te plaatsen , nu is er meer plek / ruimte en kan er zelfs een kantoortje met nog een zoldertje in die hoek

    [​IMG]

    toen begonnen aan een echte garagedeur , dit is nog een zeeeeer grove testversie .. allemaal om te kijken hoe het staat , ik vind het super

    [​IMG]

    van de 4 ramen die ik over heb maak ik de kleine raampjes zoals je veel ziet in die roldeuren , ik zit te denken aan 2 van deze of drie

    [​IMG]

    dan krijg je zoiets , gewoon grof , ik heb al een mooie how-to gezien een tijdje geleden van zon deur echt beweegbaar maken..
    maar ik wil hem dicht dus..
    waarschijnlijk word de echte versie gemaakt van div. stroken styreen en dan scharnieren maken tussen de stroken

    [​IMG]

    en dan de palen van de andere muur in zon zelfde idee ook hier en in de hoek dan de zelfde afstand op beide muren
    (let niet op die brug die blijft niet die kleur :lol:

    [​IMG]

    [​IMG]

    ik ben zelf erg blij met deze look , veel mooier als dat iele nep houten deurtje
    lijkt me ook geweldig om hem handbediend te maken met zon lange ketting en rol boven :shock:
     
  19. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    (ik ben zelf erg blij met deze look)
    Ben ik zeer mee eens met deze prachtige look.
    Groetjes,
    Frankwin
     
  20. crazyrichard

    crazyrichard Guest

    het begint nu gewoon tot leven te komen , muren en de vloer bepalen voor een heel groot deel de looks :D
     

Deel Deze Pagina