zo mensen,de stoomsleper waar ik even mee bezich ben geweest weer even aan de kant gezet en weer nu het weer goed,redelijk was de bok in de tuin gezet en de boomerang er op nu konden we haar op tuigen met de verschillende zeil mogelijkheden.de mast er op ,groot zeil er in, de tuien van de mast bevestigd ,dat beviel mij dus niet heb daar nu een mast oog bevestiegd,ziet er beter uit en zeker sterker.het grootzeil staat netjes aan de mast bij het monteren van de fok en fokkeboom kwam ik er achter waar enige punten op de fokkeboom voor zijn ,onderandere in het fok is een staaldraadje genaaid waar aan de onderkant een schroefdraad dopje zit welke op de fokkeboom bevestiging wordt geschroefd.
dat dient dan gelijk als tuidraad een fokkeboom neer houder is niet nodig ,deze wortd strak gezet op het wiel en de kunstof halve maan op het dek.
heb nu ook de verschillende zeilen aan de mast bekeken van groot tot storm zeil.er zijn foto,s van het geheel welke ik binnenkort zal plaatsen.
ga nog wel wat veranderen aan de zeil lieren deze ga ik toch sterker bevestigen ,zo als nu zint het me toch niet.verder is de test opstelling goed gegaan ,dus binnen kort gaat ze te water.maar dat horen jullie uiteraard van mij. even off topic.wat dat andere schip betreft de aggrip een stoomsleper ergens uit de jaren 50, dat model heeft jaren stil gestaan ,nu ik niet verder kon met de boomerang heb ik haar maar naar voren gehaald om ook dit schip weer in de vaart te brengen,alles hier voor is in huis echter ook dit is weer een zware jongen 4 accuu,s van 6 volt 12 amp is teweinig om haar op de waterlijn te krijgen.het hoeft niet maar als er een serieuze koper komt mag ze weg helaas jammer maar ruimte gebrek dat is bij sommige wel bekent hier,op het werkschip draadje staan onder,stoomsleper agrrip foto,s van haar vgr tonsr