Ombouw Bruder CAT 320 Excavator

Van "onderzeebootman" naar graafmachinemachinist, das een redelijke omscholing.
Je kan nu wel je eigen "ideale" vaarwaters graven.....
Mooie machine :thumbsup:

Na nog wat met de machine te hebben gestoeid net geloof ik dat die omscholing nu pas moet gaan beginnen ... Is er ook een On-Line cursus voor misschien?? :teacher: :rolling:

Hallo Lex,

Nou dat ziet er heel goed uit hoor, echt mooi gemaakt.
Ook de kleurstelling van de kraan is mooi, is weer eens wat anders dan de standaard CAT kleur.

Wat het draaien betreft :Oefening baart kunst, hahahaha !

Hoi Lex,

Proficiat met je mijlpaal! ,ziet er goed uit. :thumbsup:
Zwenken zou ik idd ook iets langzamer afregelen.

Tja,graafbewegingen, gewoon oefenen en op je zender misschien de expo functie hoger instellen.

Groetjes, Charlotte :bye:

hallo lex,

goed om te zien dat alles operationeel is en vooral LEKVRIJ!. dat is toch wel erg prettig. Ik krijg de indruk dat je bewegingen nu heel weinig regeling hebben in snelheid en eigenlijk alleen maar aan of uit gestuurd worden.

Vermoedelijk door het kleine regelbereik van de ventielen.
Beschikt je zender toevallig over een expo functie? dan zou je dat daarmee kunnen gaan regelen. Overigens is een test daarvoor om de stick niet volledig uit te slaan en te kijken of de snelheid veranderd of dat de snelheid in alle stappen constant is.

Vermoedelijk met de trim kan je het omslagpunt wel vinden van waar het ventiel open begint te gaan.

knap hoor je kraantje je kan er trots op zijn .
Ik heb ook de MAGOM in de kiptrailer zitten , de pomp moet ik wel even aanpassen naar jou uitvindingen ;-)

grtjes Fabiaan

goed om te zien dat alles operationeel is en vooral LEKVRIJ!. dat is toch wel erg prettig.

Kan ik geheel beamen !!! :grin:

Die snelheid is eigenlijk best wel goed te regelen. Het komt er in het filmpje niet zo uit, maar vanaf 0:35 en bij het opdrukken van de tracks is het wel te zien. Ik heb de pomp zo afgeregeld dat die begint te lopen als het ventiel net gaat openen. De bewegingssnelheid wordt dan eigenlijk door die regelaar van de pomp geregeld en niet door het ventiel. Maar ik ga nog even experimenteren en finetunen, daar is vast nog wel wat mogelijk.

Vandaag heb ik de laatste zaken aangesloten en is de machine verder gemonteerd.

P1120740%20(Small).JPG

P1120741%20(Small).JPG

P1120742%20(Small).JPG

P1120745%20(Small).JPG

Kijkje in de machinekamer

P1120748%20(Small).JPG

Eigenlijk zie je daar weinig, alleen de geluidsmodule op de speaker, aan-uit en volumeknopje.

En voor als de schemer invalt ...

P1120751%20(Small).JPG

Morgen zal ik kijken om een filmpje te maken van mijn eerste graafpogingen .. :rolleyes: ;) ...

Verder moeten en spiegelstangen er nog op, en ik zit er over de denken om de onderste rand van de kabine ook nog blauw te maken, dan loopt de blauwe onderzijde mooi door.

Dat heb je toch maar heel mooi voor elkaar Lex, voor een bootjesman en dat in 4 maanden tijd.
Maar die naam kan je nu dus wel in de kliko stoppen, want jouw kunsten worden op allerlei v(l)akken vertoon.
Want ik herinner me ook nog die motor-racer met giro installatie, ook al zo iets aparts!

Maar vind je het nu niet jammer om hem in de prut te laten werken.....
Cor

Heren, dank!

Hier het beloofde filmpje van mijn eerste graaf pogingen. Beetje hakkerig, en ik moet bij elke beweging nadenken welke stick ik moet pakken ... zal wel goed komen na een paar bakken leeg gegraven te hebben ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Lex,

zit er heel goed uit, en werkt ook heel mooi zo te zien.:thumbsup:

Veel plezier met baggeren ;):D

Groetjes, Charlotte :bye:

Het laatste open puntje is afgewikkeld; de koelfan op de pompmotor.

Aluminium koelribben op de motor geklikt

P1120755%20(Small).JPG

Basis voor de fan gemaakt (lijkt een groot ding, is maar 25x25mm ...)

P1120760%20(Small).JPG

Tunnel naar boven uit PS en ABS

P1120762%20(Small).JPG

Het geheel in schutkleur en met tie-wraps gemonteerd

P1120771%20(Small).JPG

Hij blaast nu de warme lucht direct onder het rooster naar buiten

P1120775a%20(Small).JPG

Rest mij nog lekker te oefenen met graven, heel vervelend ... ! ;)

Heb hem vannaf het gegin gezien ziet er erg mooi uit en knap hoor al dat zelf gemaakt spul zou willen dat ik dat kon over een paar jaar

Laatst bewerkt door een moderator:
Back