Vandaag heeft de rupskraan voor het eerst kennis gemaakt met zijn natuurlijke habitat: zand! Ik heb het nuttige met het aangename verenigd en een molshoop bij het pad naar het clubgebouw weggegraven.
Daarna nog wat grind verplaatst
Ging dus goed maar wel een paar conclusies:
- De tracks doen het goed in het zand, gras is echter teveel voor de servo motoren. Daarop loopt hij vast bij krappe bochten
- De knikarm heeft net te weinig kracht. Dat moet met het iets verhogen van het pomptoerental op te lossen zijn.
- Met gewicht in de bak zakt de graafarm iets door de hefcilinders op het moment dat ik die omhoog wil laten bewegen. Het ventiel begint net te openen maar de pomp loopt nog net niet. Even stoeien met de mixers en ventiel afregeling.
- Losse aarde is geen probleem, maar vaste grond komt hij niet in. Met 3,9 Kg is hij gewoon te licht van gewicht en heeft daarvoor bovendien te weinig kracht. Kan ik mee leven.
- Het geluid heeft voldoende volume om realistisch boven de pomp en de track-servo's uit te komen. Je hoort het wel, maar dat stoort (mij in ieder geval) niet.
- Nu de tracks en bak er wat zanderiger uitzien is de uitstraling realistischer

- De Magom hydrauliek functioneert dus goed, maar geeft ook zijn beperkingen. Naar mijn idee is daar voor dit type ombouw goed mee te leven.
- Ik heb er een nieuwe functie bij: molshopenverwijderaar bij Vaargroep Flevoland ..

- Het duurt nog even voordat ik een volleerd kraandrijver ben ... Bovengenoemde functie geeft echter voldoende oefenmogelijkheden!