Ombouw Graupner Mini Discus

klaar!

ik heb die van mij gister afgemaakt, toen hij eidelijk af was keek ik op de klok en was het al weer 2 uur snachts 8-O

maar goed, hij weegt precies 100 gram.
hij krijgt vanmiddag zijn maiden

het zwaarte punt ligt bij mij op de helft ongeveer, mischien ietsje naar voren nog. dat is wel goed:)
en die bout? ik zien een klein servo schroefje, dat maakt niet zo veel uit, maar die is er inmiddels al uit :)

Hey,

Ziet er leuk uit!

Ik ga voor de fox omdat ik het niet mooi vind om het hoogteroer met zijn aansturing buitenlangs te laten lopen. De Discus schijnt beter te vliegen.

Warom gebruik je trouwens nimh cellen? Verder ziet het er wel ok uit, alleen je hoogteroer is niet zo netjes?

Robert, ik denk niet dat die bout er al in zat, die heeft hij er zelf volgens mij ingedaan. Waarvoor weet ik niet.

Oeps Pip, toen jij poste was ik net aan het typen

NiMh dat is een goeie ja, heb ik ook ff over het hoofd gezien. Alleen als zwever kan je niet 2S lipo zo in je ontvanger prikken en 1 cel is net te weinig bij de meeste ontvanger.

Oplossing is dan een stabilisatie printje naar 5V.
Of een loze regelaar erin leggen zonder motor dus en alleen de BEC daarvan gebruiken.

dat schoefje was voor me vorige kapje met een magneetje. 1 of 2 pagina's terug zie je dat.

ik heb een nihm accu tje gebruikt omdat met 1cell lipo kwam het zwaartepunt niet goed uit.

hoogteroer ziet er wel redelijk netjes uit hoor;) ik heb hem alleen iets vergroot omdat hij te klein was.

ik heb de aansturing langs de romp laten lopen omdat ik hem niet lekker binnen door kreeg en hem snel af wou hebben zodat ik nog met mooi weer kon vliegen :D

neem ook een elastiek mee en heb een haakje aan de discus gemaakt :)

mischien lukt het wel op hem op te lieren :D

Vroeger deed ik een hele berg dunne postbode elastiekjes aan elkar knopen met vliegertouw.

+- 1/4 stiekjes en 3/4 touw en een stickervlaggetje om het einde sneller te vinden met een verzwaard blokje. Of als je op gras vliegt een pin/haring in de grond. Bv 10M elastiek en 30m draad.

2 haakjes is ook wel aan te raden. Dan kan je kijken met welke hij het beste omhoog komt.

net gevlogen, vliegt erg leuk alleen je moet er echt snelheid in houden anders valt hij over zijn vleugel weg.
het was ook erg turbelent dus moelijk bestuurbaar.
er was wel veel thermiek dus af en toe schoot hij echt omhoog, ik heb toch wel een paar keer een vlucht kunnen maken van ongeveer 20 seconden.
leuk vliegtuigje!

en ik heb de lier niet gebruikt omdat het erg turbelent was

Supercool flip!
Mooi kapje ;)

Ik had het zwaartepunt aangestipt hoe hij geleverd word als vrije vlucht model, en and zit ie echt 1cm van de achterrand van de vleugel ongeveer. VET ver naar achter dus....

20 sec is best goed trouwens, was lastig weer vandaag, VET thermisch, dat zeker. knalde omhoog (jammer genoeg ook vaak omlaag daardoor..). Deze week moet je hem maar ff laten zien hoor, ben wel benieuwd! En kan nu ook amper wachten tot mijn spulletjes binnen zijn :).

vanmiddag ook raymond zien vliegen met zijn ASK-tje. superleuk!
Nu de minidiscus maar op de felix mee omhoog hè :D

ja, leuk kapje he sietse, zelf gemaakt :D:oops:

ja cool, ik ga wel een haakje aan de onderkant maken.
hoe zit dat? jij had 2 plaatjes met een pinnetje erdoor toch?
want ik zag op de mini felix en plaatje met een gaatje :p

Back