Tom,
interessant. Mijn lood is nu 3.8 kg.
Walicki, is dat de Scalpel ?
Helaas ben ik nog niet aan de carbon. Moet dan weer een mal maken en leren hoe ik dan daarin een carbon vin maak.
Ik zag bij Bantock wel dat de vin uit de mal nog bijgewerkt moet worden, met name de voorkant en achterkant. Ik kan me voorstellen dat het weefsel zeker voor niet in de scherpe ronding is te leggen.
Ik vraag me inderdaad af of die diepe kielen niet een negative invloed hebben op de helling. Immer deste lager het aangrijpingspunt van de dwarskracht deste meer helling. Zou daarom mogenlijk naar onderen verjongen helpen? De stijfheid wordt natuurlijk steeds kritiescher naarmate de kiel langer, dunnel en meer verjongd is.
Maar hoe geven we een draai aan het ontwerp zodat er weer wat meer snelheid in zit. We zijn toch nog niet 'uitontwikkeld" ?
interessant. Mijn lood is nu 3.8 kg.
Walicki, is dat de Scalpel ?
Helaas ben ik nog niet aan de carbon. Moet dan weer een mal maken en leren hoe ik dan daarin een carbon vin maak.
Ik zag bij Bantock wel dat de vin uit de mal nog bijgewerkt moet worden, met name de voorkant en achterkant. Ik kan me voorstellen dat het weefsel zeker voor niet in de scherpe ronding is te leggen.
Ik vraag me inderdaad af of die diepe kielen niet een negative invloed hebben op de helling. Immer deste lager het aangrijpingspunt van de dwarskracht deste meer helling. Zou daarom mogenlijk naar onderen verjongen helpen? De stijfheid wordt natuurlijk steeds kritiescher naarmate de kiel langer, dunnel en meer verjongd is.
Maar hoe geven we een draai aan het ontwerp zodat er weer wat meer snelheid in zit. We zijn toch nog niet 'uitontwikkeld" ?