Ik heb zojuist de Corona hack module in mijn MX-16S gebouwd. Supersimpel, het was in anderhalf uur voor mekaar.
De module. Of moet ik zeggen "Moule", zoals op de sticker staat...
Eerst een gaatje 6,5mm boren in de onderste behuizing. Daar gaat een vergulde schotdoorvoer doorheen. Antenne kan er gelijk opgeschroefd worden.
Even op zoek naar de aansluitingen. In het rode vierkant zie je een stekkertje zitten met een rode (+), gele (PPM), en zwarte (-) draad.
Demonteer de vier schroefjes van deze printplaat, draai de printplaat om, en soldeer de draden van de module op de juiste aansluitingen. Bruin op zwart, rood op rood en oranje op geel. Even opletten, want je moet op het kabeltje twee draden "omwisselen" om deze volgorde goed te krijgen.
Schroef de aansluitingen van de antenne los, en verwijder de antenne in zijn geheel. (Je schuift 'm er zo uit) Boor twee gaatjes Ø3,5mm op 11mm van elkaar. Nu kun je de "extension board" (LED en een drukknop) monteren. Ik heb deze met rijkelijk hotglue vastgezet.
De module heb ik met een tie-rip losjes bevestigd aan een bosje bestaande kabels. Nu enkel nog even de antennekabel op de module solderen. Ik zocht tevergeefs naar een gaatje in de printplaat. De antenne zit dus wel gesoldeerd, maar moet wel even met een stukje ducttape goed gefixeerd worden, om losbreken door trillingen te voorkomen.
Het "binden" ging helemaal goed. Het systeem werkt.
Ik zit nog te twijfelen of ik nog een aparte aan/uit schakelaar moet toevoegen, om onnodig stroomverbruik van de module te voorkomen, als ik op 40Mhz vlieg. Voorlopig eerst maar eens zo proberen.
Vincent