ombouw traxxas XO-1

Waar wil je de snelheid gaan testen ?
Het is mij gelukt om in het pre lipo tijdperk 100kmh te halen .
Maar je ziet je wagen bijna niet meer .
Er achteraan rijden lijkt me het makkelijkst .

Denk dat erachteraan rijden niet zal lukken. 200 km/h is in veel 1/1 wagens zelfs niet te halen. En je zal een veeeeel langer stuk moeten hebben aangezien je met een 1/1 niet zo snel aan de 200 km/h zit.

En zon lang stuk is alleen op snelweg. Daar mag dat niet en je hebt ooknog rens andere mensen

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals de voorbeelden al laten zien zul je de meeste kans hebben met een bullit model. Waarschijnlijk een lange wielbasis en een dikkere bodemplaat van bvb carbon.
Al met al denk ik dat je het niet gaat halen met een standaard model uit rc land. Een pancar zou al logischer zijn gezien de stroomlijn...

Volgende Week maandag (27 januari) gaat het beginnen ben benieuwd
en de rest denk ik (denk ik) ook
wel op YouTube? tog zo dat de rest van de wereld ook mee kan genieten

hallo, vandaag is aangekondigd dat het project dus officieel dinsdag 28 januari start. daarna zal ik jullie meer kunnen vertellen over wat en hoe het in zijn werk zal gaan, ik hou jullie zeker op de hoogte. ik heb ook vertelt aan mijn leraars dat die snelheid dus quasi onmogelijk zal zijn. en ze gingen eens over nadenken wel oplossing en of ze toch zullen proberen zo snel mogelijk te gaan.

ik hou jullie zeker op de hoogte

Laat anders je leerkrachten even mee lezen hier?
Ok een leerkracht weet het meestal beter :) ;) maar dit is een materie waarvoor je niet kan studeren maar moet leren uit eigen ervaring en ervaring van anderen :teacher: :p

Kan je niet beter n straaljager neerzetten en dan niet opstijgen........

Ik blijf dit draadje nog ff volgen, doe je wel filmen als de xo1 uiteen spat. Lol.

Ook ik ga dit zeker volgen. Vind het leuk dat er mensen zijn die dit willen proberen. Vraag me alleen wel af of je em heel houd. Ik heb soms al moeite met me 1/8 converted bandit op 4s. En dat is 140kmh:)

Hallo,

wij hebben gisteren de auto gekregen en beginnen te bouwen. het middelste metalen chassis gaan wij behouden en al het plastiek (chassis) rondom hebben we weggehaald en dit hebben we door een firma laten nabouwen in aluminium.
Verder zullen we de kas van de auto ook veranderen naar een gestroomlijndere versie. en die zullen we gaan testten in een windtunnel. ook zullen we overschakelen naar de caslte xl2 esc en een zwaardere motor maar daar zijn we nog opzoekingswerk over aan het doen. ook 4s lipos zullen we gebruiken.

voor de banden zijn we ook druk aan het opzoeken om betere banden te nemen

Interessant!

Hoe maken jullie de keuzes voor materiaal, etc?

Waarom aluminium en geen staal/koolstofvezel/titanium?

Hebben jullie ook een idee over het benodigde vermogen?

Ik zal persoonlijk niet alle plastic veranderen naar alu, dat brengt een heleboel extra gewicht mee, wat weer resulteert in een lagere top snelheid. Ik begrijp dat er meer flex in plastic zit, die kunnen gaan buigen bij hoge snelheden, maar ik zal gewoon eerst met plastic in een windtunnel proberen, als niks vervormt dan is plastic sws beter dan alu. Kijk eens naar leopard motoren. Die hebben die 5698 met 1100kv dacht ik.
Je moet op 8s rijden met een xl2 esc en niet 4s.

Ik zal persoonlijk niet alle plastic veranderen naar alu, dat brengt een heleboel extra gewicht mee, wat weer resulteert in een lagere top snelheid. Ik begrijp dat er meer flex in plastic zit, die kunnen gaan buigen bij hoge snelheden, maar ik zal gewoon eerst met plastic in een windtunnel proberen, als niks vervormt dan is plastic sws beter dan alu. Kijk eens naar leopard motoren. Die hebben die 5698 met 1100kv dacht ik.
Je moet op 8s rijden met een xl2 esc en niet 4s.

Hij zei dat hij 4s lipo's ging gebruiken. Ik denk dus dat hij 2 4s gaat gebruiken...

Ik denk dat je het plastic juist nodig zal hebben. Het flext meer wat ten gunste is voor de wegligging als ook het gewicht en schade technisch beter is.

Je hoeft maar van 160 naar 200. Motorisch zal dat veel meer eisen stellen dan het chassis zelf.

Denk dat erachteraan rijden niet zal lukken. 200 km/h is in veel 1/1 wagens zelfs niet te halen. En je zal een veeeeel langer stuk moeten hebben aangezien je met een 1/1 niet zo snel aan de 200 km/h zit.

Pfff, in die eco dozen waarin de meeste mensen tegenwoordig rondhobbellen niet nee. :P Ga 10 jaar terug in de tijd, en je vind genoeg auto's die de 200 makkelijk halen. :mrgreen:

hallo, het zijn inderdaad 2 packs van 4s dus in totaal 8s. dat een aluminium bovenplaat, dat was niet iets die we mochten kiezen. de leerkracht had opgegeven dat we dit moeten doen.

morgen bestel ik dan de xl2 en de motor. welke banden raadden jullie aan?

wat ik me afvroeg is het niet beter om mijn zender (futaba t8fg) te gebruiken ivbm dat je hier expo enzo kan instellen?

Back