Ombouw vintage zenders naar 2.4 GHz

Dag Bruno,
Bedoeling is een coxje of dieseltje en dan hoog/laag op de linker knuppel. Ben druk bezig de linker knuppel aan te passen. Komt goed. Ook al lekker wat ruimte gecrëerd, print eruit, batterij box weg.
Daarnaast een gas handel op de achterzijde zoals je vroeger bij "single stick" zenders op de zijkant zag, voor een electro retro kistje (toekomst) o.i.d.[emoji854][emoji6]
Gr. ReNe.
20200112_233222.jpeg
Image%20(1).jpeg

Sent from my SM-G970F using Modelbouwforum.nl mobile app

Kijk nou,wat ik weer gevonden heb....
Kan het nog ouder?
O ja, hoor, dit is uit de "RC-Middeleeuwen", jaren '60.
De prehistorie (1930-1959) werkte met buizen en soms niet eens toonmodulatie, maar puur geschakelde draaggolf. En vóór iedere vlucht je ontvanger naregelen :eek:.
Sturen deed je met één drukknop. Waar heb ik dat toch vaker gezien.....:rolleyes::D
Is het aan de gang te krijgen?
Ja, maar niet zonder meer met 2,4 GHz.
Je moet dan de bestaande elektronica vervangen door een 'Arduino 'tip-tip encoder', die kun je dan uitkoppelen naar:
Mpx m link????
Vooropgesteld dat die nog te koop is, maar in dat geval is het geen probleem.
Het origineel weer laten werken is waarschijnlijk wel een hoop meer werk, maar wel heel interessant.
Met @pappawinnie al bezig geweest een 10 kanaalsset uit hetzelfde nest weer tot de orde te roepen.
Waarschijnlijk moeten daarin alle elco's vervangen worden en dan kunnen we eens voorzichtig aan het meten gaan.
De jouwe zal ongeveer in dezelfde staat zijn.
Ga dus maar na...

Laatst bewerkt:
Aub oud multiplex naar mij om mijn verzameling compleet te krijgen. Mis nog enkele zenders uit de series.

En als iemand zo gek is om die 2 die ik hier neer enkele berichten terug gezet heb wil ombouwen voor mij tegen een vrienden prijs hoor ik dat uiteraard graag.

Het probleem is niet het ombouwen zelf, het gaat om de 2,4 modules, of je daar nog aan kunt komen.
Als jij die levert ( plus een controle ontvanger) dan is er altijd wel wat te regelen.
Alleen niet op stel en sprong. Krijg het spoedig druk met twee nieuwe projecten....

Back