Sorry dat ik zo laat reageer maar ik ben er een paar dagen tussenuit geweest. 8)
Als ik de foto's goed bekijk krijg ik wel een idee wat de oorzaak kan zijn.
Voeding aan en dan de lader aansluiten, voeding valt uit.
De oorzaak lijkt mij vrij simpel. In de lader zitten een aantal flinke condensatoren die opgeladen moeten worden. Wanneer de voeding al aanstaat zal door dat opladen een hele hoge stroompiek ontstaan. Die piek is veel hoger dan de maximum stroom van die voeding. Dit soort voedingen hebben heel vaak een beveiliging die de hele voeding uitschakeld als er te veel stroom gaat lopen. De enige manier om hem weer aan te krijgen is de voeding even uitschakelen en weer aanschakelen.
Wanneer de lader al op de voeding aangesloten is voordat die aangeschakeld wordt treedt dit probleem niet op omdat de spanning langzaam naar 12V oploopt. Daardoor kunnen de condensatoren langzaam opladen waardoor de stroom laag blijft en de voeding dus niet uitschakeld.
Waarom schakelt de voeding dan toch na verloop van tijd uit?
Ik denk dat de oorzaak hier de montage van de twee DALE weerstanden is. Je hebt twee 3,3Ohm weerstanden gebruikt en die op de koelplaten die al in de voeding zitten geschroeft. Ik denk overigens dat één weerstand al voldoende is. In elke weerstand wordt nu ongeveer 7,5W "opgestookt". Deze energie wordt omgezet in warmte en die warmte moet ergens heen. Naar de buitenlucht is het idee en dat gaat beter als de weerstand op een koelplaat wordt gemonteerd. Alleen kleeft daar nu net een probleem aan. Die koelplaat wordt al gebruikt om de warmte van de schakeltransistor en de gelijkrichter diodes af te voeren. Vaak ziet er nog een spanningsregelaar op die zijn warmte kwijt moet. Wanneer er dan ook nog de warmte van die weerstanden bij komt kan dat wel eens te veel worden.
Wanneer de koelplaat te warm wordt betekend dat meestal dat de voeding overbelast wordt dus zit er meestal ook een sensor op de koelplaat die dat moet detecteren en zie daar de oorzaak! De weerstand stookt de koelplaat te warm en de sensor die er op zit schakeld de voeding uit.
Mijn advies is dus neem maar één weerstand en schroef deze tegen de metalen behuizing van de voeding en NIET op de koelplaten. Sluit eerst de lader aan op de voeding en schakel daarna het geheel in. Ik denk dat dan alles goed zal gaan.
O ja, die koelplaten, althans degene waar de schakeltransistor op zit, kan met het lichtnet verbonden zijn dus wel eerst de stekker uit het stopkontakt halen voordat je die weerstanden los gaat schroeven!!!!!

nweer: